1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 544655 inlägg · 4156 ämnen

Södertälje - MoDo 2025-12-19

2954874 · » Till forumet

Sv: Södertälje - MoDo 2025-12-19
Gavelo: Vad gjorde Niederbach för korkade beslut?

Willow: Jag behöver inte vara ursäktad, jag har haft samma åsikt om det 2 sedan jag skapade mig en åsikt.

Gavelo: Så det är inte fult att hävda att man stått för en åsikt hela tiden när historiken är mer tveksam än så?

Nu är vi väl alla i affekt när vi ser matcher och beskriver det vi ser, så du är ursäktad.

Willow: Det blir ganska godtyckligt att plocka ut lösryckta åsikter och mena att detta är en samlad bild.

Woods behöver bra spelare bredvid sig, det är ingen hemlighet.
Niderbach var svag i början men samtidigt fanns det enorm talang och en utveckling som fick låta vänta på sig för att han tog korkade beslut som ung.

Bernhard och Näsén kunde vara lika dåliga defensivt som fantastiska offensivt osv.

Letar man tillräckligt långt tillbaka så kan man nog hitta någon som gnällt på Peter Forsberg men som ändå nog anser att han var världens bästa hockeyspelare när allt kommer omkring.

Sist kan jag tycka att det är extremt fult att leta i gamla inlägg av andra för att göra sig en poäng.

puffe2: Letade bland Gavelo inlägg.

Det som gör Woods så oattraktiv som hockeyspelare i mina ögon är att han är för dålig på egentligen allt för att skapa något själv, han är nära på
100% beroende av medspelare som sköter det mesta spelmässigt.
Detta har varit min åsikt sedan många år tillbaka och inget som jag påstått sedan i våras.

Dock är en Woods med bra kedjekamrater en produktiv länk och han är duktig på att komma rätt i anfallspositionerna med ett bra skott.

Jag hoppas inte vi förlänger med honom, jag tror LP skulle kunna fylla hans position om vi spelar kvar i Shl, det sparar vi säkerligen 150k i månaden på
_____
Sätt Woods och Niederbach på bänken och spela Lp och Gästrin med Mc en match 👍🏼
_____
Woods är betyyyyyydligt mycket sämre än True,
_____

Helt ärligt har aldrig Woods varit en ”bra” spelare i 5 mot 5.
Han var stundtals för svag i allsvenskan och ser ut som en damspelare bland män i SHL, hans enda styrka och då menar jag verkligen enda styrka är skottet!
Dock har han en bra karaktär på sidan av isen och fyller sin roll som målskytt så det är svårt att peta honom.
_____
Låna ut Woods till Malmö
_____

Givetvis skrivs en del i affekt och detta är ett väldigt begränsat urval,, men säger man sig ha trott på Niederbach hela tiden så ger en sökning bakåt i tiden en lite annan bild. Än värre gällande Woods som aldrig var ens en SHL-mässigt spelare.

Södertälje - MoDo 2025-12-19
Dags för sista matchen innan julefrid råder.

Södertälje med 5 raka segrar hemma mot ett MoDo som inte vunnit borta sedan Karlins dagar.

3 tidiga julklappar man önskar:

1:Hoppas att ett bra motstånd är vad som ger glöd åt våra grabbar, då slår vi alla

2: Hoppas inte tomtarna i båset står där med jultröjorna på igen

3: Av kringlor gör man ströbröd

Den sista 'önskningen' som alltid är uppfylld. I Södertälje (liksom övriga arenor) dominerar MoDo-fans

Vid ev. förlust tillönskar jag alla en God Jul redan nu

2954874 · »