Gavelo: Tycker man ser bra tendenser ifrån Tex sida, hoppas på det bästa att han kommer upp ett steg till och få spela ännu mer så har ni en jävliiigt bra målvakt
gillar Tex skarpt , är glad över att se han på isen igen för er
Ja det är en jämn period och orättvist hade speglat matchbilden.
Rolig match, mycket kamp och fysik och jag tycker vi står upp bra. Lite slutspels hockey över detta.
Domarna bra idag, håller en hög nivå och har inte låtit sig luras för det har varit några i bägge lag som ramlat enkelt.
En annan inställning och attack på mål idag.
Vidhåller det jag skrev efter senaste matchen, ssk är det lag i serien som uppträder med bäst struktur defensivt. Sedan är nog videll seriens bästa spelare, är dominant och leder på isen. Visst schilkey gör sina poäng men videll spelar med en helt annan pondus och leder spelet och kedjan.
Saleva: Vi får hoppas vi kan slå Västervik hemma på onsdag, blir nog de enda poängen vi tar innan slutspelet och då är bi nog fyra i serien. Blir en jobbig kvartsfinal 🤯
{5647}: Jag tycker inte vi är minst lika bra, men vi gör en bra prestation, målmässigt hade det kunnat stå 2-2 eller vad som så detta är inte kört, det som är oroande är att vi verkligen inte har minsta medstuds i avsluten, alltså exakt 100% går ju emot oss och har gjort en tid, någon jävla gång borde vi väl kunna få utdelning.
Gavelo: Tycker vi är minst lika bra som dem. Flytmål då pucken mer studsar ovanpå klubban. Finns mer att ta ut och vi blev bättre ju längre perioden gick, så jag hoppas vi vänder detta. Men, de ledande spelarna måste våga gå på avslut
Gavelo: Tycker ändå vi står upp hyfsat i 1a. Ssk ruskigt starka fysiskt och spelar väldigt enkel hockey. Tycker deras lag verkligen är byggt för slutspel.
Gavelo: SSK är ligans mest fysiska lag så inte konstigt om dom har en fördel där men tycker att vi har stått upp bra hittills. En helt annan inställning idag jämfört med Almtuna matchen.
På plats i Scaniarinken, bortastå, nästan fullsatt, Södertäljeklacken är duktiga som vanligt MoDo är bra i kväll, riktigt aggressiva, skutan håller på att räta upp sig!
jonsson: Riktigt bra. Allt det som vi skrivit på forumet gjorde vi där ett tag. Trafik, skott med skymning, grisande framför mål och sen switchar vi och kör skönspel när läge ges. Gillart!
Guden är ingen vidare bra målvakt.