Rytter Är man favorit i tränarögon så spelar det ingen roll hur mycket fel man gör , man får spela hur mycket ändå. Trodde inte Björn var en sån tränare
Nesse: Tycker att tuffe Uffe som du just nämner är den enda som fått ut lite mer än vad man kunnat förvänta sig, sedan dess har vi legat tydligt under förväntningarna. Såklart har man höga förväntningar på laget med all rätt sett till materialet men ledarna kan inte få ihop laget att göra det omöjliga, precis sånt som leksand gör var och vartannat år.
Nu återfinns Modo långt ner i tabellen, 4 torsk och 1 vinst, mer än dubbelt så mycket poäng upp till lagen i toppen och inget absolut INGET ser det minsta bättre ät från tidigare år, möjligtvis att offensiven är något bredare men så känns defensiven sämre.
1. Sparka Öhman 2. Ta in en defensiv back 3. Den defensiva backen får visa dom andra 4. Den defensiva backen visar också ledarstaben 5. Träna defensiv varenda träning 6. Sedan kan vi KANSKE spela defensiv
Detta var den sämsta matchen i år från vår sida. SSK fick maxutdelning i första men man får fan inte åka och tycka synd om sig själva och sluta spela när det är 40 minuter kvar.
Vi vaknar i tredje och spelar stundtals bra, men överlag är det en rent värdelös match, sämre än västervik matchen. Lite förvånande att den kommer efter urladdningen mot Mora.
modomille: Nu vet jag att många andra tidigare år tryckt på att viljan saknades. Jag tycker det använts för mycket det har många ggr handlar om saknande i kunnande. Idag tycker jag det är brist på vilja och nochalans så brottstycken av 1/2 samt hela 3. Hade jag varit tränare hade jag låtit det dem stanna på isen för att köra start och stopp i 2 timmar.
Gavelo: har väl inte följt modo jättelänge (ungefär sen tuffe uffe), men det stora problemet känns inte som hanteringen av favoritskap/målbild. Vi har alltid presterat sämre än tippningarna oavsett om det tippas högt eller lågt. Vilket jag tolkar som att kombon tränare och spelare inte funkat, när senast hade vi en tränare som fick ut mer än förväntat ur spelarmaterialet?
Varför har vi alltid fått ut mindre ur spelarmaterialet än vad det på pappret ger sken av?
modomille: utan solklar tripping och dubbelslashing av ssk på modo innan 5-2 pp målet. Men spela roll modo är riktigt kassa idag.. enormt kassa. De börja spela i mitten av tredje och sluta spela igen kort efter. Kommer aldrig fatta mig på modo.världens mest bjudande defensiv
S-vikaren: Möjligtvis vi kanske känns hetare framåt men vi är lika urusla bakåt. Var lika mycket Hawaii försvar ifjol samt målbaktsspelet ej funkade förens slutet på säsongen.
Problemet med hedberg är som det sagts tidigare han är kreativ i 100% av situationerna. Innan 5-2 målet så hade han bra chans att få ut pucken enkelt, istället ska han vara kreativ och försöka vända bort motstråndarna.
För att vara ärlig så verkar grabben vara lite osmart, är man 160 hög och väger 52kg så måste man vara 100% säker att inte fastna i sargen på motståndare, för gör man det är oddsen att man förlorar duellen stora.
Ska han bli något mer än en HA spelare är det nog dags att han jobbar på det defensiva spelet likt Berglund gjorde i fjol, det han visar upp nu håller ju inte ens i allsvenskan så varför skulle det hålla på en högre nivå?
Offensiven delar som skridskoåkningen, passningsspelet håller ju SHL nivå, men hela produkten når inte upp dit än.
Gavelo: så du pratar om favoritskap och modo, men utelämnar när vi var för stora favoriter? då kunde du sagt det i samma veva som du skrev ditt inlägg så hade jag inte behövt missa 5-2 målet.. 😳😣
S-vikaren: Självklart är det långt kvar av säsongen. Men tyvärr syns inga förbättringar gemfört med ifjol och endå i stort sett samma lag som i fjol. Då kan man tycka man borde se något bra men kan tyvärr ej se det ser exakt likadant ut.
Jo han har inte visat SHL kvaliter än iaf förutom i PP. Men man måste vara betydligt mer komplett om man ska spela i SHL. Men tror ändå vi kan få nytta av honom, sätt honom med en spelare som kan säkra upp när han går offensivt.
dempa: Den glömde jag inte, den räknade jag inte in för allsvenskan det året var katastrof och Hästen skulle inte ha placerat sig i topp 5 i årets AS så den matchserien var över innan den ens startade
Rytter: Man ska inte vara elak. Men jag förstår varför Öhman har svårt att ta plats i SHL. Utvisningen är ju en konsekvens av att återigen missbedöma pinchen.
Härligt av JJ han är het nu. 10p på 4 matcher nu va. Hoppas han lyckas hålla i formen en längre tid, att han ska fortsätta så här över 52 omgångar är ju uteslutet.