Sv: Apropå ingenting....
Jag har beställt både t-shirt, skiva och bok från USA vid olika tillfällen, det var inte särskilt dyrt någon av gångerna.
Varför skulle det kosta 100kr i speditionsavgift för att skicka ett brev?
Cyklob: Gissningsvis kostar han enorma pengar och jag ser inte någon anledning till att satsa så mycket pengar på en spelare som är på nedgående. Då ser jag hellre att man satsar de pengarna på en spelare som är yngre och bättre, sådana borde det finnas många av nu när NHL och AHL rensat rejält i sin trupper.
Själv hoppas jag på en ersättare till Cook, han tillför inte så mycket offensivt som jag hoppats på. Nu har jag inte koll på de senaste ryktena borta i NHL/AHL men Ville Koistinen har ju sagts vara free agent. Han skulle gärna få ersätta Cook.
Så himla bekymmersamt är det väl inte att beställa från USA ändå?
Hållberg kommer att få kriga (med Hasse) om att peta Bonsa som det ser ut nu men det kommer att komma (små-)skador och då är dessa inte helt fel att ha som reserv. Känns då bra mycket bättre än en iskall Eddie.
Amazon.com: Henrik Sedin 2009 - 2010 Action "Blue Jersey" Double Matted 8Ó x 10Ó Photograph (Unframed): Sports & OutdoorsAmazon.com: Henrik Sedin 2009 - 2010 Action "White Jersey" Double Matted 8Ó x 10Ó Photograph (Unframed): Sports & OutdoorsCanucks - Sedin Brothers Poster at Barewalls.com
I detta silly dödläge kan jag upplysa dig att Daniel Sedin vann "NHL goal of the year" och imorgon kan hans brorsa vinna Hart Trophy och Lester B. Pearson Trophy...
Huge:
Jag säger så här. Den dagen Leksand slår Brynäs med 5 - 3 kan vi fortsätta diskutera :)
Ex när Leksand och Brynäs möts.
Då är det under inga som helst omständigheter korrekt att säga:
Leksand vann med 5 - 3"
Även om ni vunnit.
Vinsten bör i dessa lägen förbigås med total tystnad.
Antingen säger man: "Leksand-Modo 3 - 5" där Leksand som nämns först också tilldelas de siffror på antalet gjorda mål som nämns först.
Eller så säger man "Modo vann med 5 - 3".
Om jag inte har helt fel så används även båda varianterna i sportsändningarna.
Nu vet du allt du behöver veta. :-)
Basta!
Huge:
Hur läser man upp sportresultat i TV? säger man Leksand - Modo 3 - 5 eller bortalaget Modo vann med 5 - 3 ?
Jag vet :)
Redigerad kommentar
Den var riktigt bra.
Ingen regel utan undantag, brukar man säga.
Så jag är böjd att hålla med dig, men bara lite grann... ;-)
Det har hänt. 4:e SM-Finalen-99. Vi var moraliska segrare :-)
Redigerad kommentar
Om ett lag VUNNIT så innebär väl det att man gjort fler mål än motståndaren, i det här fallet 6 mål mot 4.
Egentligen ska man faktiskt uttala "6-4" som "6 gjorda mål för hemmalaget mot 4 gjorda mål för bortalaget" men för enkelhetens skull kortar men ner det till "6-4" eftersom alla ändå begriper vad man menar.
Slutsatsen blir att du bara kan skriva "6-4" om du vill säga att du vunnit matchen med dessa siffror.
Du kan ju inte gärna säga att "hemmalaget vann matchen med 4 gjorda mål mot 6gjorda mål för bortalaget"??
Isf har du ju sagt att bortalaget visserligen gjort fler mål men det var hemmalaget som vann matchen.
Tycker du att det sista låter logiskt? :-)
knaskamilla:
Varför står hemmalagets siffror först? kanske för att man skall säga dom först. Jag säger inte jämt 4 - 6 men det händer och jag ser inget fel i det. Ex om Modo möter Leksand i Ejendals så kan man säga att Bortalaget vann md 4 - 6. Inget som helst fel i det.
Det är väl uppenbart att Poffa har fel i det här fallet. Man kan såklart inte vinna med 4-6, oavsett om man spelar borta, hemma eller på neutral plan. Att han har fel kommer han dock aldrig att erkänna, så vi andra får väl helt enkelt vara nöjda med att vi vet en sak mer än han vet.
Bragd-Birger:
4 - 6 eller 6 - 4 på bortaplan är ju samma sak det begriper vilket pucko som helst :)
Tänk den dagen då modo åter får igen dessa herrar från nhl, kanske även alex edler kommer tillbaka, aj aj!