shinzawai: Tittar man i bannern ovanför får man känslan av att du kollat på fel spelare i någon av kolumnerna. Till vänster står Sundström överst och har 21:10. I kolumnen till höger står Sundström som trea och har 21:10.
23:9 är ju Timmy.
shinzawai: Du pratar om sista 30 minuterna nu, och då håller jag med dig. Vi spelar snabbt, rakt och i riktning framåt. I första perioden orkade vi knappt dutta puckuschlingen över egen blå linje och vi lämnade konstant pucken till den spelare som hade minst fart.
Säg att vi vunnit med 2-0 och att hela matchen sett ut som under första halvan, då hade vi spytt galla över insatsen.
Jag skulle vilja se att vi i morgon mot Timrå gör en helgjuten insats i tre perioder. Vi får gärna vinna alla tre perioderna, också.
Lite satsetik.
MODO har gjort 52 mål på 16 matcher, det är man bäst i ES på. Närmast har vi Rögle med 50 mål på 16 matcher och HV med 49 mål på 17 matcher.
MODO har släppt in 44 mål, där är man sexa i ES. Mest insläppta mål har Timrå med 52 mål.
MODO drar på sig tredje mest med utvisningsminuter. Endast HV och Timrå är värre busar på planen. Vi är inte speciellt bra på att döda dessa utvisningar, heller. Endast 79,73%. Något som vi ligger nia på. Timrå, de är tia med ungefär 77%.
PP då? Huvva, vi är bara åtta med 16,46%. Timrå de är tvåa med 23%.
Målvaktsstatstiken säger att Krizan är femma i GAA och sexa SVS%.
Vi är med andra ord inte bra på någonting, förutom att göra mål. Tur vi har förstakedjan som producerar. Otroligt att vi ligger trea i serien. Och i morgon förlorar vi garanterat mot Timrå. Jag anser vi bör sparka busschauffören! Det är ju kris!!!
Första halvan av matchen var ett sömnpiller, andra halvan spelar vi helt plötsligt bra igen. Man blir inte klok på detta MODO.
Förstakedjan är underbar att skåda. Som de spelar hockey när de tar i och visar vilja. 2-0 och 3-0 är stor hockeypoesi. Warg och Wargh verkar trivas ihop och gör en stabil insats. Och så vilja plussa för Svarten som verkligen jobbar stenhårt och som gör det ena perfekta bytet efter det andra i BP.
Backarnas insats följer verkligen hela lagets. Under första halvan är det duttigt, plottrigt och svårt. I andra halvan är det hur stabilt som helst. Spelar backarna som de gör i tredje perioden så kommer vi bli galet täta bakåt.
Och jag måste få plussa för Tobias Forsberg. Han åker, river, sliter och är en pina för motståndarna. Mer sånt, Foppa.