1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505313 inlägg · 4102 ämnen

SV: Modo Hockey-Brynäs IF 2008-10-38

1081117 · » Till forumet

Sv: SV: Modo Hockey-Brynäs IF 2008-10-38
scim: Hahahah. Men så du säger. Eller egentligen så skulle inte ens jag vara så speciellt förvånad om det gick snett. Men som du säger så är det nog inte någon komprimerad standard den sparar i utan är nog MPEG2 som du säger.
Kommentera

MorganaLefaey: Om jag inte minns fel så spelas den in som en MPEG2 Transport Stream. Men eftersom du var inblandad så blev den nog inte inspelad öht ;)
Kommentera

källan:

Antar att du avser det jag skrev om igår?
Kommentera

zigge: Det är ungefär likadana kommentarer som vanligt, man är inte en riktig supporter om man inte sjunger med i vilka ramsor som helst som klacken kommer på, eller om man inte hela tiden hatar de andra lagen, eller om man sitter på sittplats. Alla har vi olika sätt att visa våra känslor, mina är nog oftast mer introverta än vad de är hos barbröstade fjortisar med femton kilo hårgele i håret.
Kommentera

Paddan: Är det du som är den motsägelsefulle "/En som går på hockey för trycket i arenan...". Som gillar tryck, men inte de töntar som skapar trycket..?!?!? Eller är det Jake i U-sala's bror? Mystiska kommentarer här&där.
Kommentera

MorganaLefaey: kl 15 säger du. Nää, inte kan man väl orka genomlida den hemska matchen en gång till...
Kommentera

MorganaLefaey: Finns en chans till då den sänds på canal+ sport 2 15:00. Så man måste kanske hem och undersöka innan 15.00 så man vet om man måste göra om det.
Kommentera

shinzawai: Jag hoppas att den ligger i Mpeg4 eller något sådant på disken i satelitmottagaren. Men har faktiskt inte kollat om det fungerade.
Kommentera

MorganaLefaey: Hur har du spelat in matchen?
Kommentera

Hawerchuk: Tror man måste se om de 2 sista perioderna idag igen. För inte kan Espoo - HV ersätta det sug man fick efter mer underhållning ala sådant man fick igår.
Kommentera

Sjukt snygga mål! Men man vet som inte vad man kan förvänta sig av laget än. Det får nog gå några matcher till innan jag slår klackarna i taket och slänger allt på grillen.
Kommentera

shinzawai: Vart ser du de siffrorna? I nåt fönster? :-)
Nää, ska inte va glädje-dödare, men nog finns mycket att förbättra, ffa PP, där de spelade i 5-3 utan att lyckas hålla i zon. O Krizan var ju verkligen vän med stolpar o ram, klubbor o studs igår!
Kommentera

Poffa: Duh, sant det. Jag kollar alltid i kors strax före lunchen.. ;)
Kommentera

shinzawai: Tittar man i bannern ovanför får man känslan av att du kollat på fel spelare i någon av kolumnerna. Till vänster står Sundström överst och har 21:10. I kolumnen till höger står Sundström som trea och har 21:10.

23:9 är ju Timmy.

Kommentera

Hemskt roligt att vara modoit igår men jag vill ändå inte dra för stora växlar av matchen.

I 30 minuter var båda lagen dåliga. Tempo och intensitetsmässigt var det som lagen kommit överens om att köra på 80%. Efter Modos 1-0 höjde de dock offensiven och blev sedan både kreativa och effektiva, medan BIF fortsatte att suga. Det var dock tur att BIF inte fick in 1-1 då de prickade insidan av stolpen vilket kanske hade lett till att lunken återupptagits.

Schysst andrahalva av matchen som sagt men mycket av det fick de gratis iom. matchbilden och Brynäs uppträdande.
Kommentera

Kan ngn förklara varför Sundström har 21:10 i mål framåt/bakåt enl skytteligan men 23:9 enl plus-minus-statistiken? Varför och hur räknar man annorlunda?
Kommentera

Wayne Gresky: "Tikinmyheart: Andra halvan av matchen var lekstuga och jag undrar om något annat lag får vara med i tävlingen veckans mål"

Håller med. Riktigt vackra mål ni gör, men undrar om inte Hynnings reduceringsmål i boxplay platsar bland också.
Kommentera

Av de senaste 6 perioderna har vi gjort 3 riktigt bra, 2 hyffsade och 1 dålig(första igår) period. Det tycker jag är klart bra, och det känns som att laget orkar använda hela banan i både offensiven och defensiven.

Sen tycker jag att 5orna känns bättre sammansatta, och till och med werner känns inte som han hamnat fel i varje byte. Och även om Steen inte lyckats fult ut tycker jag han kommer mer och mer, han har dock lite svårt att hitta sina medspelare när han har pucken.

Sen älskar jag den inställning Enström foppa och molinder visat upp de senaste matcherna, de går ut och kör från första stund till tjockisen sjunger. Om vi filar till pp, vilket vi har kapacitet till då vi ändå gör så många mål. Och laget inte släpper till lika många målchanser, vilket namnen på våra defensiva spelare har kapacitet till också. Men samtidigt ser jag hellre denna fartfylldahockey med chanser än Haraldhockey.
Kommentera

shinzawai: Du pratar om sista 30 minuterna nu, och då håller jag med dig. Vi spelar snabbt, rakt och i riktning framåt. I första perioden orkade vi knappt dutta puckuschlingen över egen blå linje och vi lämnade konstant pucken till den spelare som hade minst fart.

Säg att vi vunnit med 2-0 och att hela matchen sett ut som under första halvan, då hade vi spytt galla över insatsen.

Jag skulle vilja se att vi i morgon mot Timrå gör en helgjuten insats i tre perioder. Vi får gärna vinna alla tre perioderna, också.

Kommentera

Om man ska vara lite seriös över matchen igår så kan vi konstatera att en sak såg lite annorlunda ut till skillnad från många andra matcher.

Vi var ruskigt mycket snabbare att få pucken högt i banan än tidigare. Det var big ice hockey många gånger, långa, hårda pass från back upp till forward vid blå eller runt röda med fart. Vi passade killen med fart istället för killen som står stilla vid offensiva blå och bara vinklar ner. I LIKE IT!
Kommentera

Poffa: Igår var för övrigt första gången den här säsongen vi vann två 20-minutersperioder i rad.
Kommentera

Poffa: Jag har en kusin som känner en buschaffis, enligt honom så har ecke varit och snackat med ett par agenter till chaffisarna och kollat hur deras kontrakt ser ut, så det är troligt att det kommer bli en förändring. Rykten säger att rastachaffisen i umeå ligger bra till.
Kommentera

Poffa:

Kör Bengt buss numera?
Om inte så tycker jag vi sparkar honom istället!!

Men jag håller med dig, känns otroligt att vi faktiskt ligger 3:a, men serien är ju näldigt jämn så det är inte mycket som skiljer mot att ligga 8:a
Kommentera

Lite satsetik.

MODO har gjort 52 mål på 16 matcher, det är man bäst i ES på. Närmast har vi Rögle med 50 mål på 16 matcher och HV med 49 mål på 17 matcher.

MODO har släppt in 44 mål, där är man sexa i ES. Mest insläppta mål har Timrå med 52 mål.

MODO drar på sig tredje mest med utvisningsminuter. Endast HV och Timrå är värre busar på planen. Vi är inte speciellt bra på att döda dessa utvisningar, heller. Endast 79,73%. Något som vi ligger nia på. Timrå, de är tia med ungefär 77%.

PP då? Huvva, vi är bara åtta med 16,46%. Timrå de är tvåa med 23%.

Målvaktsstatstiken säger att Krizan är femma i GAA och sexa SVS%.

Vi är med andra ord inte bra på någonting, förutom att göra mål. Tur vi har förstakedjan som producerar. Otroligt att vi ligger trea i serien. Och i morgon förlorar vi garanterat mot Timrå. Jag anser vi bör sparka busschauffören! Det är ju kris!!!

Kommentera

Wayne Gresky: Fy sjutton. Jag känner mig löjligt nöjd med dagens instats. Ändå började det inte speciellt imponerande. Som tur var han man hem i tid för att se ppv när det endast stod 1-0. Nu kan man få se om man fattat rätt.
Kommentera

Poffa: För er som är intresserad finns det en ljudupptagning från kvällens presskonferens. Lite halvtaskig ljudkvalitet men det blir bättre till nästa match.

Vart? I bloggen så klart!
Kommentera

Varför spelar modo mza som pointman i pp ?
Kommentera

Poffa: Jag är nästan lika nyfiken på Brynäs-Rögle på torsdag som Timrå-MoDo. Det känns som om Brynäs måste stoppa raset nu.
Kommentera

Wayne Gresky: Hahaha! En sån stjärna. Att man inte huserar där känns mer och mer som en storvinst på lotto.
Kommentera

Intressant resonemng från officiella:

JAKE Uppsala skrev: av någon andledning känns det bättre att vinna med 6-0 en mot 8-0 varför vet jag inte...

Subzero skrev: ?

JAKE Uppsala skrev: Allså om det hade vart att vi legat 1 och vart lika överlägsna som fbk var 02 så hade det vart bättre med 8-0 men nu när modo har vart si så där så känns 6-0 bättre för annars kanske brynäs skulle ha gjort en riktigt dålig match och modo hade vunnit med 8-0 på grund av det...aja svårt och förklara!! Men denna vinst satt klockrent! :)

Viskar'n skrev: Förstår du själv vad du menar? :)
Men en grymt bra insats av grabbarna. Stor cred! Dock lät det som att PP-spelet klickade, som vanligt. Krävs mycket jobb där.
Men verkligen kul med en storvinst! Det var längesen. Och 6-0 tycker jag känns lika bra som 8-0......

JAKE Uppsala skrev: man kanske kan förklara så här.. i de här tiderna då modo inte vart i sitt bästa slag så vinner jag hälldre en match med 1-0 där modo spelar bra än att de vinner med 10-0 och där de knappt spelat bra och där brynäs har givet modo målen typ..även fast det kanske inte är så stor skillnad på 6-0 och 8-0..
Kommentera

Apropå ingenting så har Molinders brorsa tydligen uttalat sig också efter matchen..

--klipp--
-Vi kontrollerade matchen från start
och gör det bra. Kul också att alla
femmor fick göra poäng. Vi sa i
pausen att vi skulle gå på alla
returer, sade Modos Daniel Molinder
till ppv efter matchen.

--klipp--

Ja, eller någon med samma efternamn som vår #29 alltså...
Kommentera

Gidde: Jag förstår att du blev bländad av min förmåga att presentera andras åsikter som om de vore mina egna. Det fungerar ofta ganska bra ända tills någon frågar om varför man formulerade sig på det ena eller det andra sättet.
Kommentera

Gidde: Ctrl c ctrl v är de duktiga på lärarna nuförtiden.
Kommentera

Paddan:

Hehe, klockrent förklarat!
Märks att du är lärare ;-)
Kommentera

Paddan: Mycket snyggt ritat... Imponerad blev jag nu :)
Kommentera

Och här var då texten till:

images.sportsverige.com/files/3425859_466x344.jpg

Svart åkväg är hur Victor Hedman valde att åka i spel fyra mot fyra. Vid första krysset lämnade han över pucken till Mats Zuccarello Aasen (grön linje) som åkte ner till dit linjen slutat och lämnade över till Per-Åge Skröder (lila linje) som åkte upp en bit i banan och skickade in pucken framför mål (prickad lila linje) dit Hedman störtade in. Vid andra krysset styr han upp pucken klockrent i det egentligen enda vettiga krysset,
Kommentera

Poffa: Så har Robert Pettersson varit i rittagen igen och illustrerat hur Victor Hedmans mål ikväll gick till.

images.sportsverige.com/files/3425859_466x344.jpg
Kommentera

Wayne Gresky: Skulle gärna se Forsberg med Warg och Wargh. Det kan bli en ettrig, skridskoskicklig kedja att möta. Håller med om att Steen varit rent ut sagt bedrövlig i år. Märkligt, med tanke på hur bra han spelat de två senaste åren. Ifjol var han trots allt en av de bästa, sett över hela säsongen.
Kommentera

Poffa: Molinder tycker jag gjorde en fin insats också, årsbästa offensivt sett. Warg verkar trivas när det blir mycket skridskoåkning och fram och tillbaka, det passar Wargh också. Frågan är om man skulle kunna kasta in Molinder eller Forsberg där att jaga också. Steen kan få sitta långt ut på bänken och ta några byten med Wernblom.
Kommentera

Sedan lanserade en kompis ikväll idén att Zuccarello Aasen måste ha två olika klubblängder. En längre klubba som han använder vid PP och en lite kortare som han använder vid spel med fullt manskap. Om det stämmer återstår att se.
Kommentera

renen: Jag tror att det beror helt och hållet på att #32 gjorde säsongsdebut. Don´t be cruel, just a little bit on the Wilde side!
Kommentera

Poffa: Första halvan av matchen var ett sömnpiller, andra halvan spelar vi helt plötsligt bra igen. Man blir inte klok på detta MODO.

Beror nog lite på Brynäs defensiva 1-3-1 uppställning, gäller att få första målet på dom.
Kommentera

Första halvan av matchen var ett sömnpiller, andra halvan spelar vi helt plötsligt bra igen. Man blir inte klok på detta MODO.

Förstakedjan är underbar att skåda. Som de spelar hockey när de tar i och visar vilja. 2-0 och 3-0 är stor hockeypoesi. Warg och Wargh verkar trivas ihop och gör en stabil insats. Och så vilja plussa för Svarten som verkligen jobbar stenhårt och som gör det ena perfekta bytet efter det andra i BP.

Backarnas insats följer verkligen hela lagets. Under första halvan är det duttigt, plottrigt och svårt. I andra halvan är det hur stabilt som helst. Spelar backarna som de gör i tredje perioden så kommer vi bli galet täta bakåt.

Och jag måste få plussa för Tobias Forsberg. Han åker, river, sliter och är en pina för motståndarna. Mer sånt, Foppa.

Kommentera

Wayne Gresky: Faktiskt konstigt att steen inte lyckas med mer än i dagsläget? Han som under sin tid i modo varit så bra. Sen tycker jag hållberg sett virrig ut i största allmänhet! Men de finns ju possitiviteter ochså ,som wargh,enström och forsberg som jag tycker ser riktigt lovande ut!
Kommentera

spud: Det som förvånar är inte att Wernblom är så seg i åkningen, det är att han har tappat så framför mål. an gör ju inga skräpmål längre även när han har kanonlägen. Förut räckte det med halvchanser. Att Wernblom är sämre i år är dock ingen sensation, den som underpresterar mest är Steen som inte har många rätt. I nuläget känns han som den svagaste länken i wargflocken, det trodde jag inte efter hans fina fjolårssäsong.
Kommentera

shinzawai: Ja det är så konstigt hur man, när man leder med 5-0 i en hemma match, kommer på tanken att håna sveriges mest lovande målvakt. Kan tänka mig hur förbannad jag skulle bli om nån skulle håna Hedman om vi haft BIF´s läge.

Men skit i det, idag var vi bra och effektiva. Hade rejält med flyt samtidigt som Krizan höll undan det inte stolparna höll borta.

Kul att se hur Rindell släpper på vår 4e i sista, de fick verkligen istid där.
De som jag fick rynkor i pannan av idag var hållberg, kurvinen och Hedman i övrigt gör alla en klart godkännd match
Kommentera

shinzawai: Lite så man skämms att vara modosupporter när vissa beter sig som svin!
Kommentera

Tikinmyheart: Andra halvan av matchen var lekstuga och jag undrar om något annat lag får vara med i tävlingen veckans mål. Riktigt läckra strutar. Brynäs hade dock tre puckar i virket och ett antal andra vassa chanser, en riktig flytnolla för Krizan.

Poängligans topp 5 nu:
1. Niklas Sundström 8+14=22
2. Per-Åge Skröder 9+10=19
3. Mats Zuccarello Aasen 7+12=19
4. Johan Davidsson 4+15=19
5. Niko Dimitrakos 8+10=18
Kommentera

spud: Markström som dessutom verkar vara en reko pojk, han ska de ge fan i. Men jag är inte förvånad - jag såg vissa kända Stockholms- och Uppsalaprofiler på ståplats i TV:n, det var nog kvällens höjdpunkt för dem att få hata lite.
Kommentera

1081117 · »