Wayne Gresky: Ujj, det kanske kan vara nåt att inhandla, innan den tar slut, liten risk dock här i TIKland (undrar om de ens tar hem den?). Tips för Westerlind kanske? Inför tisdagens fest.
” ... så klev det i morse in två gubbar från Härnösand och förberedde en bredbandsinstallation i lägenheten. Dom meckade runt med telefonjacken i hallen bland diverse halsdukar, match- och huvtröjor med vackra MoDo-tryck på. Själv var jag dagen till ära klädd i röd och fin Modo T-shirt. Den ena av dem var Timråit, vilket hans arbetskamrat fann mycket lustigt och förnöjsamt. Det gjorde även jag. ”
Jo, jag har också en hockeyrelaterad anekdot med guld-ton som även den är från det Ångermanländska lärosätet Härnösand.
Det finns en universitetslektor där som heter L Sandin. Denne utmärkte lärare är en stor supporter av de rödvita honhundarna. Eftersom jag haft honom som lärare under ett flertal år har det också blivit mycket hockeysnack, väldigt mycket. Om man uttrycker sig milt kan man säga att jag knappast håller en ödmjuk attityd när jag pratar med honom. Det gör inte heller han. Somliga av de som inte är insatt i hockey irriterar sig en aning kan man ana.
Igår mötte jag honom för första gången sedan guldet. Den annars så självsäkre, pratglade universitetslektorn förbannade sig att han just träffade mig. Han stod där med ett besvärat leende och tittade ner i marken. Jag sa inget. Han förstod vad jag sa utan att jag nämnde ett enda ord. Tillsist kunde vi kosta på oss att skratta och diskutera kvar, semi och final.
Men nog är det roligt att man inte behöver säga något, man behöver bara titta på dem. De vet vad man menar…
westerlind: Seså, skäms nu int eför att gå dit, du kan ju maskera dig. Ser att Du får på pälsen i Er egen bok, angående behandlingen av Tommy & Tina, i sann Brynäsanda. Finns det mer än 3 BIF-supp kvar i Fjollträsk efter denna storm?
Paddan: Var inte oförskämd. Det blir säkert populärt bland era stockholmssupportrar, tror nog alla fem kommer. Men hade det inte varit enklare att ha träffen på Restaurang Skogås? Då behöver de inte åka så långt.
Nu något som jag tror westerlind har sett fram emot: "Tisdagen den 15 maj klockan 18,30 är det dags för en supporterkväll på Olearys (Götgatan) i Stockholm. Där kommer du få möjlighet att se SM-bucklan, träffa spelare från MODO Hockey. Vi kommer att visa bilder från guldfirandet i Swedbank Arena och Örnsköldsvik."
Du skulle ha frågat, jag kunde ha svarat. Enligt legenden (Alfred) gick de där två snubbarna omkring med okokta makaroner i fickan hela slutspelet. Varje gång de träffade Svarten sa de något i stil med "ta lite kolhydrater" och gav honom makaroner.
Ovanstående kan vara lite fel återgivet, i sådana fall skyller jag allt på Alfred.
I intervjun så hör man honom fråga om han inte kan få smaka lite pasta, åtminstone tyckte jag mig höra det när jag lyssnade igenom allt material dagen efter den där underbara lördagen :)
Hade lite svårt att bestämma mig. "Dreggel från guldnatten...behålla eller inte...?" Men jag tvättade örngottet för några dagar sen. Det är nog borta nu.
knaskamilla: ja jag har väl inte rätt att klaga direkt me tanke på hur mina bilder blev. ;-) fast jag har några i mobilen som kan vara bra men ja har ingen kabel till datorn... har ingen anining om var den är.
Jag hittade denna utmärkta intervju/artikel i Timråboken. Tänk att de alltid har MoDonyheter där, att de alltid vill vara som oss. Fast det vill väl alla, det är väl allas mål - att vara mästare.
scim: Jag skulle gissa att han tredubblat sitt besökarantal den senaste veckan tack vare alla modoiter som ska kolla om han skrivit något om MoDo. Genialiskt Wikegård! Fast han fattar nog inte vad smart han är...
scim: Äh, nu har han ju hunnit med "Vad händer HV" och "Vad händer Linköping" då borde ju nästa logiska steg, tycker man, vara "Vad händer MoDo" eller möjligtvis "Vad fötter MoDo" (med anledning av de senaste larmrapporterna från sjukhus i Blekinge)
Tittade in på Wikegårds blogg i förhoppning om att han äntligen skulle ha skrivit NÅGOT om vilka som faktiskt vann SM-guld denna säsong. Det hade han givetvis inte.
Däremot har han lyckats med konststycket med att skriva ett inlägg om Linköping och hur mycket det svider att förlora en SM-final, utan att ens nämna Modo!
Jag har oftast haft ett gott öga till Wikegård, hans hockeykunskaper är inte toppnivå (för att uttrycka sig snällt) men har ändå lyckats stå för hyffsad underhållning när han varit med i TV-rutan av olika anledningar. Men nu har jag tappat all respekt för den mannen, må han få kommentera Greyhound i framtiden.
Sluta att imponeras av de där småklubbarna. Förra året omsatte Hammarby fotboll 60 miljoner. Va fan, det har vi på träning! Det är ju bara hälften av vad MoDo omsätter i år.
Hammarby hoppas i år komma upp i samma omsättning som vår lillbrorsa Timrå ligger på. Jag menar, ska de verkligen mäta sig med våra småsyskon i halvrosa tröjor? Ja, ja, vill de det får de väl göra det då.
AIK fotboll hoppas komma upp till mellan 90 och 100 miljoner i år. Jag menar hallå! Kom in i matchen. Det hade vi innan Jul.
Vi får väl lära kusinerna i stan, de henna-färgade södergökarna hur man gör…
(-:
Sen såg jag att de henna-färgde kalla oss bonjävlar på deras forum. Jag menar, Ångermanland är bara självförsörjande på potatis till 30 %, medan Södermanland, som Hammarbyhöjden tillhör är helt självförsörjande på ”pären”. Slutsatsen blir då givetvis att bonjävlarna finns i Sörmland.
Det gå ju diskutera trådvalet, men Kuusela är och förblir en hjälte.