Poffa: Okelidokeli, äsch, Nilsson kommer säkert att få chansen att snurra upp lite Timråiter ikväll.
Väldigt vad det knäpper i radiosändningen.
Paddan:
Nej, det sas ju redan från början på denna tråd att det handlade om 3 backpar och fyra kedjor.
Frisco:
Nu låter det som att det snart blir ordning på websändningen. NU, den startar NU!
Hockey! Hockey! Hockey! Mina valium börjar tappa effekt, märker jag.
shinzawai:
Äh, ta två valium och kom in i depressionen, din positive faan.
Och nu...mot isbanan med vindskydd.
Må bästa Modo vinna...överlägset!!!
Poffa: Då var första ölen i magen. Tyvärr jobbar man i morgon så det betyder att man inte får komma in i det stadie som man blir en bäst bortasupporter på. 2st folköl på vägen ner en i varje periodpaus och sedan hem igen med ett smile efter en vinst som man inte trodde skulle bli av.
Poffa: Låter inte så roligt. Får va snabb ner dit, och fixa en fin plats där jag ankrar.
MorganaLefaey:
Har du otur får du stå med näsan tryckt mot plexit nere vid ismaskinsinfarten. Där ser man till och med sämre än man gjorde från bortastå i Kempis.
Nu kommer säkert någon gläfsande honhund att påpeka att jag har fel.
Poffa: Nu har jag ingen aning hur många det är tänkt att det skall rymmas på deras bortastå. Men det låter trevligt (inte för er då som inte fick biljetter) att det är så många som skall dit. Har aldrig tänkt på vars bortastå är i plywood arenan men jag har tagit med mig ett säkerhetsbälte så om det är för mycket lutning där så kan jag spänna fast mig om det blivit för många öl på vägen ner.
MorganaLefaey:
Vi var fem stycken som tänkte åka, men biljetterna till bortastå är slut.
Uddan: Nu är vi bara ett gäng som brukar sitta när vi åker på bortamatcher så vi är inte så många. 10-15st kanske, men tyvärr försvann våra biljetter på något oförklarligt sätt så idag måste vi stå.
Snackades väl om att det skulle gå ner någon buss med folk, hur många har jag ingen aning om.
Hawerchuk: Hedman såg ju faktiskt ovanligt alert ut mot Luleå. Det vore ju heller inte dumt ifall Viklund kunde få hål på den där nollan i kolumnen antalet gjorda mål.
Matchen imorgon slutar 1-2. Timrås mål görs av Strålman, MoDos mål görs av Tuominen och Steen.
Harald Lückner: Äntligen dags för seriespel - men premiärer alltid ovissa
- Äntligen, säger MODO Hockeys coach Harald Lückner och tänker på seriepremiären borta mot Timrå.
- Det har varit så mycket spekulationer en lång tid så det känns skönt att vi ska få lite fakta nu. Samtidigt är förstås allt försnack härligt, det tyder på ett enormt engagemang för sporten som sådan.
MODO Hockey börjar 2006-07 års seriespel på bortaplan, i E.ON Arena med länsderby.
- Skönt börja på bortaplan. Pressen att vinna hemma första matchen är alltid lite extra. Sedan ligger det lite mer press över Timrå överhuvudtaget, som ? med all rätt ? hissats av många s k experter.
- Spontant tycker jag Timrås lag ser intressant lag och att de är bättre i år än i fjol är helt säkert, men det är i och för sig också. Det många ibland glömmer bort är att man hade verklig otur i fjol då man tappade en hel kedja inför starten.
Men du har i år en betydligt bredare trupp i år och måste vara nöjd?
- Visst är jag nöjd. Vi har kamp om platserna och själva försäsongen är jag mer än nöjd med då det gäller träningen. Från första till sista pass inför premiären nu har vi förberett oss noggrant.
- Vi är och har varit i stort sett skadefria och jag vill tro att det är tack vare det upplägg vi haft. Vi har matchat lite och inte så intensivt, inte slitit medvetet på materialet.
Tränare Lückner har länge haft sitt premiärlag klart.
- Så är det. Vi kunde ju också matcha hela det gänget i genrepet mot Luleå och det såg bra ut. Men det man aldrig får glömma att träningsmatcher är en sak, seriematcher något helt annat.
Kan vi förvänta oss ett kanonderby direkt i Timrå?
- Knappast spelmässigt, men i övrigt kommer nog det mesta att finnas där. Men det är som jag hörde Jörgen Jönsson sa. Premiärmatchen är en ruskigt svår match, aldrig annars känner man sig så osäker. Hur noga man ändå förberett sig är just första matchen speciell.
Har ni haft någon specialbevakning på Timrå?
- Vi vet det vi bör veta, men lägger engagemanget på vad vi själva ska uträtta. Vi har noga gått igenom vårt spelsystem gång efter annat så vårt grundspel borde sitta där.
Någon du hoppas lite extra på?
- Självklart är det en hel drös spelare, men framförallt att laget ska fungera som helhet. Men okay då, backen Tobias Enström borde stå i tur för att ta hand om taktpinnen lite nu. Så tror jag det blir också.
Vad ska man säga. 7min innan man vann en tekning. Salle är den enda som åkt skriskor. Lite allmänt segt, men man har sett en eller två saker som i alla fall får en att tro att något finns där. Timrå klart bättre och skapat fler lägen. Pö verkar slagit upp sin skada. Nu hoppas man nerverna släpper och de kommer igång. Intressant att harald sätter in steen Gästrin och hedman i pp. Fortfarande 0-0 så nu kommer de ingång hoppas vi .