Timrå - MODO Hockey 2006-11-30
NuMo: Din förlorade lekamen från dödens väntrum........
eine kleine lärjungen.... Prost mein korthårige individen
Du är en god människa! ;-)
Sov så gott nu, det tänker jag göra! :)
Håller med!
Jag vill sitta ner och se på hockey, förutom möjligtvis sista 2 minuterna.
Dessutom blir ju knappast dom bakom mig så glad om jag ställer mig upp!
Lite sunt förnuft får man ju använda, än om man står på ståplats! ;-)
I övrigt var det nån uppe på 401 som satt och snickrade på en ny ramsa i Paddanklass under dagens match. Det enda resultatet blev nåt i stil med: [Pråppa-pråppaganda] eller [PRÅPPPPA ganda]. Svårt att höra vad han/hon sa. Men det lät nog lite småroligt/lustigt. Tänk vad folk hittar på.
God natt
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif
Hur kan man från styrande håll godta att Kenta inte ens försöker spela in någon J-20 spelare under sådana förhållanden? Det är ju inte så att man krigar för överlevnad eller en slutspelsplats. Timrå är ju trots allt serieledare och idag hade det varit ett ypperligt läge att avlasta första linan, ett par mål till i röven hade inte betytt ett skit. Istället riskerar man än fler skador när nyckelspelarna får slita hund i en match man på tidigt stadie visste var helt förlorad. Mycket märklig hockeyfilosofi.
En snabb koll på facit visar att vi vann mot Västerås hemma med 9-1 samma säsong som vi vann mot MIF hemma med 8-4.
Frölunda släppte bara in 6 mål däruppe. Innebär det att Timrå, om möjligt, var ännu sämre än vad Frölunda var?
Jajjemen. Han gjorde ett själv också. Eller om det var två? Tror Antos passade iaf.
Matchen efter har jag för mig att Antos gjorde ett mål i.
10-2 mot AIK, en av mina första hockeyminnen. Det var när Foppa hade återvänt hem och Antos fick sitt genombrott med tre (?) mål i samma match.
Var det inte 8-4 vi krossade MIF med?
Vilken placering för MoDo´s del skulle du känna dig nöjd med?
ok ok sorry ! Men det blir lätt så här efter en sådan seger .. Och visst skulle ni ha gjort en bättre match om ni haft en ordinarie trupp !
Frisco: Vem är den där Britt och varför flyger hon?
Nä, nu kanske man skulle ta och göra sig en tunnbrödmacka med kalvsylta och rödbetssallad och ett glas julmust som en liten segerbonus. För på lördag blir det ju gammalt uppvärmt kaffe och en taskig Molinfilm.
Dock måste jag erkänna att mitt tips före match 138-0 var lite väl optimistiskt.
knaskamilla: Ja fast hade Backlund vågat stå kvar hade jag nog fått rätt. Säger väl mest om Backlunds insats dock.
Äh, skyll på att ni hade nio spelare borta...tss. Men jag förstår inte hur matchen kunde sluta 8-1, när jag analyserade den efter första perioden kom jag fram till att slutresultatet skulle bli 15-3. Undrar om 5-2 i skott i andra perioden kan ha bidragit?
"Masken" analyserar dagens omgång[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,944436,00.html]i Aftonbladet[/url]
"Kul att se Modos Micke ”duracell 1 ” Pettersson och Oscar ”duracell 2 ” Steen också börjar hitta målet, det är dom värda efter allt slit dom gör. "
"Glödhet!
Säger bara Hasse Jonsson…. Vilken dragning på blå och vilket smör pass till Skröders 7-1 mål. – Jag trodde inte Hasse hade det i sig… men än kan gubben."
Tror nog att Birger mfl inser att 8-1 är talande siffror.
Uttalandet "med bättre skärpa i avsluten och en neutral domare hade siffrorna lätt kunnat bli de omvända" är dock skrattretande.
Frisco: Jaqcues Chirac tutar upp och ner för Champs Elysées med sin nya C6:a, hela natten.
www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/01_450.65711.jpg
Joförresten, jag skulle offentligen vilja påstå att jag är beredd att svälja de sista resterna av min tveksamhet mot Justin Morisson med valfritt tillbehör. Fiskrens, lapskojs - you name it, men förvänta er inga bildbevis på det hela.
Jo jag vet att ni saknar 9 spelare .. Men det känns som att Modo skulle ha vunnit ändå fast era 9 skadade spelare hade varit tillgängliga ! Förresten var Hedström med i kväll ?
Pierre säger att spelet känns bra.
– Jag har ju varit på hög höjd i fyra månader, säger han....
allehanda.se/sport/5764