1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505382 inlägg · 4102 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2007-11-20

« · 942303 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2007-11-20
Salle: Han får ju för fan avsluta.
Kommentera

Paddan och Frisco: Såg nyss sporten. Det kanske inte var någon solklar straff när TP klipptes, men är det straff på er gubbe så är det trocabottnar nästa...
Kommentera

spud: Skärp dig, det var ju två st. En korrekt bortdömd och en felaktigt...
Kommentera

Per HApps: Äh, det är ju en jämtlänning. Troligen Ulf Dahlén.
Kommentera

spud: Vad står spud för? speldumpsykotiskungdjävul?
Kommentera

Per HApps: Bättre kan du.
Kommentera

Per HApps: Roas du av sådana gubbskämt?

Salle: Ja det vart rätt märkligt, men i mina ögon fanns det inte någon straffsituation i dagens match.
Kommentera

Salle: Äh, kanske dags att göra matchavslut för mig idag med Tim Booth sjungandes The Smiths låt "Heaven knows I´m miserable now". Miserabelt slut på matchen för Fredrik Warg.
Kommentera

Hawerchuk:
Nä, visst är det fröken Sundström!
Kommentera

Hawerchuk: Svårt att se då Challe täcker den personen. Fast Nubben bakom ser man ju tydligt.
Kommentera

Salle: Är det Fanny i mitten?
Kommentera

Per HApps: Svårt att se då Challe täcker den personen. Fast Nubben bakom ser man ju tydligt.
Kommentera

spud: ???????????

"Det var lika lite straff för både Molinder och som när Hedman gör en klockren brytning."

Skriv om så att man förstår nåt.

Och tänk om när du ändå håller på  :-)
Kommentera

Paddan: Äh, sagt är sagt. Typ.
Kommentera

Paddan: Det var lika lite straff för både Molinder och som när Hedman gör en klockren brytning.

Molinder gör bra matcher men tycks ha tränat avslut med Skröder.
Kommentera

Ambroo: Så vida mina öron inte spelade mig spratt så sade Virus först att det var en solklar straff för att sedan, efter att ha sett reprisbilderna, ändra sig till att det var i princip så nära straff man kunde komma.
Kommentera

Ambroo: Passa på att ta med dig hela det gänget till optikern. För ni kan säkert få nån slags mängdrabatt.

Sen kan jag hålla med att det är gränsfall. Men ur domarens synvinkel, från mittzon nånstans, så var det npg rätt enkelt då han ser pucken sticka ner emot hörnet "samtidigt" som finnen börjar falla.
Kommentera

Paddan och Frisco: Då måste jag, Virus, Lasse Granqvist och en hel del andra ha synfel då. Aja, varför försöker jag ens i fiendeland...
Kommentera

Ambroo: Nej, det gör han inte.
Kommentera

Ambroo: Då hade med andra ord Pärssinen pucken bakom sig i situationen du nämnde.
Kommentera

Frisco, Paddan, mfl: Hedman träffar skridskorna innan puck.
Kommentera

Frisco: Om man kapar skridskorna samtidigt som man träffar pucken så är det inte direkt som att det kvittas mot varandra...
Kommentera

Ambroo: "när Hedman klippte Pärssinen i andra"

Riktigt rolig match att se. Full fart och mkt trevlig underhållning.
Men situationen du nämner. Se den på TV och kommentera sen.
Kommentera

shinzawai: TIK hade väl minst lika många öppna lägen? Dessutom så bjöd man på årets anfall när "Miljonkedjan" bjöd på propaganda men ändå inte lyckades sätta dit den...

Jadu, när Hedman klippte Pärssinen i andra så var det också en solklar straff, men då blev det inte ens utvisning... Det var dock, bortsett från de två missarna, helt klart en kanoninsats av domare Sjöberg. Äntligen fick man se en match som flöt på utan petutvisningar. Vidare så tycker jag att det var väldigt starkt av Modo att kunna bjuda upp till kamp ända in i slutet trots alla skador och det om nåt kan vi... Visst är det skoj?
Kommentera

Paddan: Den bedömningen tog dom ju bort för nån säsong sedan så det kan inte varit orsaken.
Kommentera

73Sjöbba: Hedman slänger sig ju och slår undan pucken först innan han träffar Pärssinen.
Kommentera

Paddan: Så var det ju faktiskt bra av dig att faktiskt få med fler än ett faktiskt in en och samma mening. Där var det ju faktiskt ett faktiskt gott arbete, faktiskt nog.
Kommentera

73Sjöbba: Men du har nog inte sett reprisen.
Kommentera

73Sjöbba: Pucken.... på pucken
Kommentera

Salle: Det skulle även ha varit straff när Hedman kapar Pärssinen i andra perren och det blev inte ens utvisning.

Objektivt var ordet...
Kommentera

spud: jag hör inte vad du skriver, det bara väser i sugröret
Kommentera

Salle: Kanske för att Molinder faktiskt utan alltför stora problem faktiskt får iväg ett avslut på mål, dock får han inte upp pucken över Backlunds benskydd.
Kommentera

Hawerchuk: Ja han håller undan sin back i läget när krizan åker ut, men när väl den situationen passerat är han en vacker åskådare till han försent upptäcker att timrå har ett vasst läge.

Man får ett litet fniss i halsen trots förlusten när man hör intervjuer med hundarna. Pratar de inte finska så kommer en fin palett av Sveriges dialketer, Bortsett då från medelpaddska,
Kommentera

Cyklob: En bra match av Modo men nåt misstag för mycket kostar oss poäng.

Ytterligare nån belastar vi domaren för hur i h-e kan det inte bli straff när Molinder blev hakad på slutet.

Sen hade ju Krizan iofs röta med stolpträffen.

Skadan på Warg så illa ut och snacka om dålig tajming.
Kommentera

Bra match, oavgjort hade varit rättvist. Modo har ett antal situationer där pucken breakdansar på mållinjen.

Hedmans bjöd Timrå på en hel del, Modo borde fått en straff, skitbra domare (vilka härliga matcher när de hellre friar än fäller).

Men vad i helvete gör vi utan våra två bästa centrar i de närmaste matcherna? Salle får bli center och Ecke får gå in på blocket och handla ett par killar.
Kommentera

Cyklob: En lätt stukning, ingen fara.
Kommentera

Grabbarna gör en kanon match, synd bara att vi bjuder på timrås 2-1 mål. Men krigar inställningen var det inge fel på alls. Annars tycker jag att det var en underhållande match klart den bästa jag sett i år. Hoppas verkligen att Warg inte är allvarligt skadad för då ser det riktigt illa ut.

Kommentera

spud: 2-1 tycker jag helt klart Krizan får ta på sig. Hedman har kontroll på situationen.
Kommentera

Springsteen: timrå..... eee du menar finland eller!?..
Kommentera

Hawerchuk: Jävligt bra match av modo !!! Man får ju tänka på att dom mötte Timrå ik .............
Kommentera

Nåväl, jag hade förväntat mig att de finska hundarna skulle vinna lättare.

vi torskar på lite individuella misstag(Hedman), och i mina ögon hade x varit rättvist.

Det roligaste idag var när virus skulle förklara varför han var osäker på backe, men inte kunde säga det alla som är inne i hockeyn i västerbotten vet, att backe är väldigt svag i hans översta regioner.
Samt att challe inte är tillräckligt bra för att få ut det bästa av sitt lag, det bådar gott inför slutspelet.
Kommentera

orättvist... a säger bara de
Kommentera

spud: Tydligen så räknas inte vinster i Luleå eftersom man på C+ påstod att MoDo har tre raka förluster.

En energirik match, där tyvärr MoDo var det laget som hade sämst effektivitet. Samtidigt så måste jag säga att Timrå stundtals får till ett rejält tryck i anfallszon och med lite bättre utdelning borde de kunnat vunnit klarare.
Kommentera

Challe verkar ha haft rännskita under matchen, för den kan han inte ha sett.
Kommentera

Äsch, jäkligt fin bortamtach av Modo. Ibland undrar jag varför inte Salle gör allt på egen hand när han har lagkamrater med betonghandleder.
Kommentera

spud: ut med krizan nu.
Kommentera

Paddan: Det där var inte bra.
Kommentera

spud: Ujuj, det där såg ut att göra ont. Hoppas att Fredrik Warg inte är alltför svårt skadad.
Kommentera

Finns det något positivt över detta så är det att man fick se Jonasén ha en antydan till klubbteknik.
Kommentera

« · 942303 · »