Det sker ju i samma veva som när han gör sitt avslut samtidigt som han har hård uppvaktning, så jag tycker det är en s.k. racing incident, ifall man förstår det uttrycket. Han kan ju inte gå upp i rök när han gjort sitt inbrott.
Men det är ju bara vad jag tycker. Reglerna säger säkert emot mig. Målvakten blir ju intryckt när han gjort sitt avslut och när returen kommer.
hanzon: Han har uppenbarligen mått bra av att spela i ÖHF. Tror det är helt rätt väg att gå för dom lovande juniorer vi har(förutom då dom som är bra nog att platsa direkt). Låt dom växa in i seniorhockey i lugn och ro.
Heyerdal: En total scenförändring i andra perioden. Om den första var spelad i hög fart och 0 mönster från båda av lagen så är tempot i andra rejält nedtrappat och det spelas äntligen lite hockey, Tingsryd försöker dock spela hockey med inslag av fäktning vilket inte varit lyckat, vi får se om man går tillbaka till att åka skridskor och sprida puckar runt hela banan eller om man chansar på att Modo skall fäkta tillbaka och kanske tappa matchen, 3 måls ledning känns kassaskåpssäkert, även om Modo ogillat att stänga matcher på slutet.
Nordin är banans positiva överraskning idag, bra i hemjobbet, stark i styrspelet, samt teknisk och kreativ offensivt, påminner väldigt mycket om Elmer Söderblom både till spelstil och storlek.
jonsson: märkte inget förrän jag såg ditt inlägg! Spolade tillbaka och som det ser ut får han ett tryck av en klubba upp mot axeln, antar att det är axeln som varit skadad sedan innan. Hoppas det inte är något allvarligt!
Basti: Hasa har en jäkla lustig spelstil, avig som få och påminner lite om en ung zucarello, tar alltid i så mycket i sina dragskott så han ramlar efteråt 🤣
Håller med, men nu är de närmare ändå.