MoDo Hockey Timrå IK IF Björklöven Västerås IK BIK Karlskoga AIK Södertälje SK Mora IK Karlskrona HK Tingsryd AIF Västervik IK Almtuna IS HC Vita Hästen Kristianstad IK
MODO hockey Timrå IK Västerås IK IF Björklöven Mora IK AIK Södertälje SK BIK Karlskoga Karlskrona HK Tingsryd AIF Västervik IK Almtuna IS HC Vita Hästen Kristianstad IK
Modo IF Björklöven Mora IK Timrå IK AIK Västerås IK Almtuna IS Karlskrona Hk Södertälje Sk Kristianstad Ik Tingsryd AIF HC Vita hästen BIK Karlskoga Västervik IK
MODO Hockey Västerås IK BIK Karlskoga IF Björklöven Timrå IK Mora IK Södertälje SK AIK Västervik IK Karlskrona HK HC Vita Hästen Almtuna IS Tingsryd AIF Kristianstad IK
Modo Hockey IF Björklöven Timrå IK BIK Karlskoga Västerås IK Mora IK AIK Södertälje SK Västerviks IK Karlskrona HK HC Vita Hästen Almtuna IS Tingsryds AIF Kristianstads IK
Scallion: Västerås IK AIK Modo BIK Karlskoga Mora IK Timrå IK IF Björklöven Södertälje SK Karlskrona HK Västervik IK Almtuna IS HC Vita Hästen Tingsryd AIF Kristianstad IK
MODO Hockey Västerås IK BIK Karlskoga IF Björklöven Timrå IK AIK Södertälje SK Mora IK Västervik IK Karlskrona HK HC Vita Hästen Almtuna IS Tingsryd AIF Kristianstad IK
BIK Karlskoga MODO Hockey Västerås IK Timrå IK Södertälje SK IF Björklöven AIK Karlskrona HK Mora IK HC Vita Hästen Västervik IK Tingsryd AIF Kristianstad IK Almtuna IS
Monno: Då jag låg i topp i fjol så hade jag tänkt ge tippandet total fokus. Jag har läst forum, artiklar, gjort formulär för kollegor att fylla i. Spånat igenom hockeytyckares tabeller och även ringt Saida och Icing Ove för att se om de med sina krafter kan se hur tabellen kommer sluta. Men det enda jag tillslut insett är att årets tabell är helt omöjlig att tippa.
Chansar på att det inte räcker till vinst att bara tippa plats 1 och 2. Västerås Modo
Västerås IK MODO Hockey BIK Karlskoga Timrå IK Södertälje SK IF Björklöven AIK Karlskrona HK Mora IK HC Vita Hästen Västervik IK Tingsryd AIF Kristianstad IK Almtuna IS
Är lite kärringen mot strömmen och tippar inte Modo högst upp. =) Men då jag var tvärsist förra säsongen så kanske det är bra. ;) Men det kan väl inte gå mkt sämre för mig än det gjorde ifjol?
MODO Hockey Västerås IK IF Björklöven Timrå IK Mora IK BIK Karlskoga AIK Västerviks IK Karlskrona HK HC Vita Hästen Södertälje SK Kristianstads IK Almtuna IS Tingsryds AIF
{8399}: Släng gärna in journalisters tips också. Tänker lägga dem som ett eget "lag" som får möta Modo och Timrå. Det har letat sig in några som håller på Timrå, men det vore såklart ännu roligare ju fler som kommer därifrån. Jag har lagt in Johan Svensson, men ska in med Helber och Lückner. Det är andra experters (nåja skribenters) som behövs.
Dessutom kan jag givetvis räkna ut medeltippningar, medianvärden osv. Hoppas bara att jag hinner fixa till sådant i någorlunda tid. Jag har byggt om rätt mycket (bytt programmeringsspråk) och ska på jobbresa tyvärr, men ärligt talat är det först på fredag det känns viktigt:)
Från Hörnefors: Besvärligt det hela. Jag har velat fram och tillbaka hur mycket som helst. Jag gör i alla fall ett försök som de flesta andra.
MODO Hockey Södertälje SK IF Björklöven BIK Karlskoga Västerås IK Timrå IK Mora IK AIK HC Vita Hästen Karlskrona HK västervik IK Almtuna IS Kristianstad IK Tingsryd AIF
{8399}: Ganska tuff öppning på schemat, förutom mjukstarten mot Västervik(som visserligen gått bra på försäsongen), har sedan Löven-Mora-Södertälje efter varandra vilka alla tippas rätt högt.
{5647}: Modo Hockey Södertälje SK Västerås IK AIK IF Björklöven BIK Karlskoga Mora IK Timrå IK HC Vita Hästen Tingsryd AIF Karlskrona HK Almtuna IS Västervik IK Kristianstads IK
Västerås IK MODO Hockey IF Björklöven Timrå IK BIK Karlskoga Mora IK Södertälje SK AIK HC Vita Hästen Västerviks IK Karlskrona HK Almtuna IS Kristianstads IK Tingsryds AIF
MODO Hockey Västerås IK Timrå IK BIK Karlskoga IF Björklöven Mora IK AIK Västerviks IK HC Vita Hästen Södertälje SK Karlskrona HK Kristianstads IK Almtuna IS Tingsryds AIF
{5647}: MODO Hockey Västerås IK BIK Karlskoga Timrå IK AIK Mora IK IF Björklöven Kristianstads IK Karlskrona HK Västerviks IK Södertälje SK Almtuna IS Tingsryds AIF HC Vita Hästen
Vet inte om det är önsketänkande, men jag tror ändå det kommer gå bra mot slutet av säsongen för Timrå (MODO och Timrå upp till SHL, ja tack). Kristianstad skräller och Södertälje floppar. Tror inte att det kommer gå så bra för AIK egentligen, men det känns som att de alltid glider in mot toppen ändå.
Södertälje SK Västerås IK MoDo Hockey IF Björklöven BIK Karlskoga AIK Mora IK Västerviks IK Timrå IK Karlskrona HK HC Vita Hästen Almtuna IS Tingsryds AIF Kristianstads IK
Västerås IK MODO Hockey Södertälje SK AIK Timrå IK IF Björklöven Mora IK Karlskrona HK BIK Karlskoga Västerviks IK Tingsryd AIF HC Vita Hästen Almtuna AIS Kristianstads IK
MODO Hockey IF Björklöven Västerås IK Mora IK Timrå IK BIK Kalskoga AIK Södertälje SK Karlskrona HK HC Vita Hästen Västerviks IK Almtuna IS Tingsryds AIF Kristianstads IK
{5647}: MODO Hockey Västerås IK BIK Karlskoga IF Björklöven Timrå IK Södertälje SK AIK Mora IK Västerviks IK Karlskrona HK HC Vita Hästen Almtuna IS Tingsryds AIF Kristianstads IK
MODO Hockey Västerås IK Södertälje SK Timrå IK BIK Karlskoga AIK IF Björklöven Mora IK Västerviks IK Karlskrona HK Almtuna IS HC Vita Hästen Tingsryds AIF Kristianstads IK
MODO Hockey Västerås IK IF Björklöven BIK Karlskoga Mora IK Södertälje SK Timrå IK AIK Karlskrona HK Almtuna IS Västerviks IK Tingsryd AIF Kristianstads IK HC Vita Hästen
Södertälje SK Timrå IK AIK Mora IK MODO Hockey IF Björklöven Västerås IK BIK Karlskoga Karlskrona HK Västerviks IK Almtuna IS Tingsryds AIF HC Vita Hästen Kristianstads IK
Pekka Arbelius: skippa gärna siffror och annat, utan skriv helst bara lagnamnet och då helst med samma namn som swehockey. Det blir rätt mycket jobb om 50+ personer lämnar in ett tips. :)
Från Hörnefors: MODO Hockey Västerås IK Mora IK BIK Karlskoga Timrå IK Karlskrona HK Södertälje SK IF Björklöven AIK Kristianstads IK HC Vita Hästen Almtuna IS Västerviks IK Tingsryds AIF
{5647}: MODO Hockey Västerås IK IF Björklöven BIK Karlskoga Mora IK Karlskrona HK Södertälje SK AIK Timrå IK Västerviks IK HC Vita Hästen Almtuna IS Kristianstads IK Tingsryds AIF
På uppmaning i timråboken kommer mitt tips. Min lagtillhörighet är Timrå.
MODO Hockey IF Björklöven Timrå IK Västerås IK MORA IK BIK Karlskoga AIK Södertälje SK Karlskrona HK HC Vita Hästen Västervik IK Almtuna IS Kristianstad IK Tingsryd AIF
Tillägger också att Modo och Timrå är dom lagen som går till kval mot SHL. Båda går såklart upp!
Timrå IK
IF Björklöven
Västerås IK
BIK Karlskoga
AIK
Södertälje SK
Mora IK
Karlskrona HK
Tingsryd AIF
Västervik IK
Almtuna IS
HC Vita Hästen