Matchdags igen då efter ett kort uppehåll i det intensiva spelschemat som varit🥳 vad tror vi om dagens match? Har laget hunnit ladda batterierna för en för en bra fight mot Troja? Gooo MoDo!
{8384}: Jag ska se matchen på plats i kväll och hoppas de spelar av den som Karlin sa att de skulle göra! Jag hoppas de lyckas med (Karlin) att hålla nivån uppe och inte släpper till något bakåt, då vinner de enkelt mot T/L (y) Korv och kaffe i första periodvilan
{9682}: när jag ser vår uppställning så kan jag bara inte förstå hur vi kan ligga 1a. Vilken demontränare vi har, och vilka hjältar som är på isen. Kommer de undan med 4p på närmsta 2 och jag tror det blir en till julklapp från souvenirshoppen.
MorganaLefaey: Bra analys! Det ser balanserat ut. Gillade det Sedinarna sa då de kom hem till hemma-VM. Man måste låta toppkedjorna få sina 20-22 min och andra kedjor tar sen sina roller. Då vinner man...
Heyerdal: japp, könns som att vi inte visste vad vi skulle göra där
Haha, ja så går det när vi ökar pucktempot. De går stenhårt och pressar med flera spelare heöa tiden på puckförare. Ökar vi passningstempot kommer de gå bort sig.
Gavelo: Det känns som att Troja är vidöppna bakåt. De har tappat våra spelare framför mål gånger föera, bara det att vi förlorat just de närkamperna och inte fått igenom pucken.
Känslan är att Modo är ganska osmarta med sargspelet, det är väldigt sällan vi lyckas använda oss av sargerna och i synnerhet rundlarna till våran fördel. Kan man inte ringa bröderna Sedin för lite tips!
jonsson: Inte en enda närkamp eller lösa puckar orkar vi vinna! Skiter vi i det??? Karlin varnade ju för underskattning, var det inge spelare som orkade lyssna???
hanzon: Det börjar med att vi inte åker skridskor. Då blir vi svaga i närkamperna. Det är helt enkelt fördjävla dåligt för närvarande. Man börjar ta säkerhetsavstånd, för man får inget understöd. Väntar på att någon annan ska göra saker och spelar horribelt uruselt.
Robin Ztorken L: Riktigt dålig period av er. Utvisningen som Ohlsson tar är ju bara på grund av att han blir för bekväm för att gå på kropp ordentligt. Skärpning! Löven viker ner sig som väntat så ni får se till att ta 3 poäng idag.