Patrik Källstr:
Fast jag är garanterat enögd emellanåt, så det skall jag inte förneka.
Jublar emellanåt när en idiot i det andra laget blir brutalt överkörd av en av våra spelare och gärna mer eller mindre utburen.
Rent generellt vill jag dock inte ha huvudskador, framförallt inte på våra spelare.
J F K:
Jag var så jävla besviken då så jag minns inte kommentarerna, man måste inte vara här inne varje gång det händer nåt i hockey. Det var en jävligt ful tackling iaf, som förstörde för Modo...
Du har helt rätt, jag ska inte dra alla över en kam. Jag anser dock att man ser på saker helt olika beroende på vilket lag man håller på, (Finns vissa undantag)
Största exemplen hittar vi nog i Brynäs gästbok. Där är folk så enögda att allt som Brynäs gör fult är rätt, och allt som motståndarna gör fult är fel!
Patrik Källstr:
Det känns som en rejäl generallisering som drar alla över en kam.
Det här handlar ju snarare om hur svensk hockey tänker stävja hjärnskakningar och hur de lyckas låta bli att göra det.
Redigerad kommentar
Det är alltid fruktansvärt enögt. Jag tycker att Tolles tackling förtjärnar avstängning, men när han spelade för Modo så älskade jag allt han gjorde! En sådan tackling hade jag + alla andra modoiter bara hurrat åt. precis som Anton Hedman och hans fula tacklingar. När han gjorde samma saker i Modo så gjorde vi en banderoll åt honom.
Jag mår illa av hur folk alltid vänder kappan efter vinden...
spud:
Det hade han säkert gjort ifall MoDo hade legat under med 5-1. De vill knappast riskera att han får en instigator i ett läge då MoDo jagar kvittering.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Peter Andersson måste ju dessutom vara fullständigt dum i hela huvudet.
När alla vet hur jävig han är så borde han släppt det hela till disciplinnämnden. Om han nu hade haft rätt i att tacklingen inte tar i ansiktet så skulle ju disciplinnämnden kommit fram till det. Istället så väljer man att säga att det inte tar i ansiktet trots att man lätt kan se att Hari börjar blöda i ansiktet efter tacklingen.
Avsätt världens sämsta domarbas NU!!!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Monno:
Ja, tyvärr är det så.
Beskedet från domarbasen och DN denna säsong är att:
1. Det är ok att tackla någon i huvudet om det är lågt.
2. Det är ok att hoppa in tacklingar mot huvudet.
ULTIMAVICI: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/farjestad/article19973785.ab
Det här är ju skandal av stora mått!
" Det borde ha varit utvisning, för det är inte en ren tackling. Men den tar inte i huvudet, den tar på arm, bröst och axelkåpan."
Och Haris näsa och mun blöder bara av sig själv då menar han?
Men det som stör mig mest, hur fan kan man undgå att se att han hoppar in tacklingen? ABs kassa reportrar tar ju inte ens upp den frågan med honom.
Verkar som NuMo var rätt ute, man får hoppa in tacklingar idag.
ULTIMAVICI:
Bra där, Peter Andersson. Jag var ett stort frågetecken när FBK började plocka in en massa tröga huvudjägare i ett läge då det skulle bli nolltolerans mot huvudtacklingar. Dum som jag var, insåg jag inte att nolltoleransen enbart gäller andra lag.
ULTIMAVICI:
Finns en hel del intressanta namn som jag inte skulle tacka nej till:
Janis Sprukts, Kurtis Foster, Ruslan Fedetenko, Colby Armstrong, Alexander Frolov... Tusan, be Foppa slå en pling till Svatos och ge honom try-out!
Jag inser att vissa av spelarna jag räknar upp säkerligen är skadade eller väntar på ett saftigt erbjudande. Men gör NÅGONTING. Det behöver inte kosta skjortan!
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Linköping tog in Kent McDonell ifjol, som var klubblös efter följande säsong:
2012-13 | Karlskrona | Allsvenskan | 38 | 6 | 10 | 16 | 64 | -18 |
Det gick rätt hyfsat i LHC dock:
2013-14 | Linköping | SHL | 26 | 13 | 6 | 19 | 14 | 3 |
Det går inte att konstant dra snyfthistorier om att pengarna inte räcker till. Till och med Björn Svensson blev en stor injektion när MoDo var i brygga. Men Svartvadet fortsätter med samma MoDo-floskler om hur det är en ekonomisk fråga och att de inte ska stressa eftersom det är så viktigt att "hitta rätt". Ja, det låter ju väldigt bra. Förmodar att det var därför det dröjde till juni innan de skrev kontrakt med Nättinen och till augusti innan Roche blev klar.
Med tanke på hur många duktiga juniorer MoDo kan fylla på laget med, är det helt häpnadsväckande hur laget kan vara så uselt.
Bad_Brett:
Det blir kval. Vi är för dåliga.
NuMo:
Stor humor när man inser att Nylander, Kempe och Olofsson snart försvinner i fem matcher, och ersätts med... Bengtsson och förhoppningsvis Flanagan, som var iskall redan innan skadan.
Man måste ju göra någonting! Göra förändringar i båset, värva nya spelare, byta ut GM, vad som helst. Är det på fullaste allvar någon som tror att detta juniorlag som släpper till 45-50 skott per match, helt plötsligt ska bli en vinnarmaskin?
spud:
Ja, det indikerar att det inte finns så mycket tanke bakom. Eller så var det precis tvärtom. Att de tänkte att det var bra att dribbla. En felaktid slutsats bevisligen.
NuMo: Konstigt att alla 3 väljer att dribbla på en så liten och följsam målvakt som PW.
Skott hade jag valt.
Sawchuk:
Kör dom alltid samma repris på A.F´s intervjuver???
J F K:
Man kanske inte skall klaga på straffarna för mycket för om de hade gått in så hade man ju varit nöjd. men jag tycker det är på tok för mycket finlir. Fjams!
Redigerad kommentar
Peter Andersson är ett skämt och det har han varit länge, kan inte fatta att han inte entledigats för länge sedan. Hur kan man lämna över ett sådant ansvar på någon som exempelvis godkände "målet" i videon nedan? Då han var måldomare i VM för några år sedan och skickades hem efter en "mindre bra" insats. Att han har fortsatt förtroende är ett skämt och ett hån mot svensk hockey.