Varguschlingarna vs vad som är kvar av MoDo
Trodde att det var polisen som förde befälet när det handlade om bombhot.
Hmm? Fast nu var det ju inte föreningen som bröt matchen, utan polisen, antagligen av säkerhetsskäl. Jag tror inte att Färjestad har kunnat välja att fortsätta matchen pga. att man kan tappa poäng annars.
Lumber Jack: tackar!
Salles kommentar här nedan var väl inte så oväntad eller? Freddans är väl dock lite väl pessimistisk.
[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,919009,00.html]Aftonbladet om "bomben"[/url]
Jag hörde också att de sa det på Sportradion. Då är vi minst tre som hört det.
§ 5:10 UTEBLIVANDE FRÅN ELLER BRYTANDE AV MATCH
Om förening uteblir från eller bryter match, räknas motståndarlaget som segrare och målresultatet fastställs till 5-0.
Förening kan uteslutas ur tävlingen och kan då bli skyldig att ersätta andra lag i tävlingen för eventuella kostnader.
(Vid tävling där seriemetoden används borträknas alla resultat från matcher mot lag som uteslutits).
Om den icke felande föreningen leder gäller det vid matchavbrottet aktuella målresultat som slutresultat. Fortsatt
deltagande kan medges om förmildrande omständigheter föreligger enligt beslut av serieadministratören.
Förening kan även åläggas att betala en straffavgift enligt TB 9.7.1.
Serieadministratör och två föreningar kan fatta gemensamt beslut att match mellan de båda föreningarna ska
uppskjutas.
Poffa: Skall du skjutsa ännu fler???
Sportradion hade visst sagt nåt om att matchen måste fortsaättas inom två timmar annars kvarstår nuvarande resultat. Nån som härt nåt liknande?
Det känns skönt, våra gossar är i säkerhet.
Poffa: Med tanke på att det tog närmare ett dygn för polisen i Luleå att bestämma om det var en bomb eller inte utanför Coop Arena så verkar det väl uteslutet.
Hur gör de då? Spelar de sista åtta minuterna imorgon, eller någon annan dag?
Kan de inte fortsätta matchen snart borde väl poängen tillfalla Modo?
Blir nog omspel, alt. lottas matchen till en etta
Hawerchuk: Ännu ett snille i farten alltså.
Nån som vet vad reglerna säger om avbrytna matcher?
Ja, då måste det ju vara en MoDoit som bombhotat för att avbryta innan MoDo började släppa in mål.
Poffa: Det är Polisen som beordrat utrymmninge enligt Text-TV
O Hedman åker ut för KNEE kl. 52.43 och vad jag uppfattade så var det dax att utrymma sedan.