Rytter: just nu har vi inte ett jätteproblem med att Marenis inte snittar poäng som föregående sässe om man säger så. Det är större konkurrens för honom jämfört med Vita Hästen förra året. Jag tror att det gör honom till en bättre spelare på sikt. Men som ni andra skriver: -Härligt att se att han jobbar hårt!
Heyerdal: Antar att det var något sånt, tror Nordin satt sig i båset istället. Hoppas för övrigt att Nordin får lite chanser snart, även om det blir på kanten.
Rytter: Håller med om Marenis, kul att se att han jobbar och sliter kopiöst fastän målskyttet går lite trögt. Tycker han visat upp fint spelsinne också några gånger, trodde han var mer en soloist a’la From
Riktigt bra match från våran sida en så länge. Hoppas vi kan fortsätta samma spel i 3e perioden nu. Tycker Marenis krigar på bra det kommer lossna för honom förr eller senare. Kul att se Gulden i målet med. Men skulle gärna se man plockar in en ny Tikkanen bredvid Gulden, för jag anser fortfarande att Nygren ej är mogen för spel på denna nivå.
Rytter: som det är nu har vi ju faktiskt råd att marenis behöver 25-30 matcher innan han växlat upp och då helt plötsligt är den målspruta vi behöver. helt okej för mig. så länge han som du säger fortsätter kämpa o slita.
Du hann inte ens trycka sänd innan 7 an kom