Tycker nog att vårt BP varit bra i senaste 7 matcherna. Mot BIK t.ex. Sedan är det svårt är det alltid motståndarna som är dåliga och inte kommer upp i nivå, eller lyckas vi stressa så bra att passningstempot och kvalitén blir lidande? Lite för många matcher i rad för att det ska vara en slump.
Så att det blivit bättre än vad vi visade upp i början av serien t.ex mot SSK är det nog inte ens värt att diskutera.
Monno: Jag blir liksom inte klok på tanken. Både Rosdahl och Olofsson är lite större och trögare. De har absolut skills och fysik, men vad de behöver är speed. Därför var From så bra för den kedjan när han inte som nu tappat formen. Sylwander har sina poänger, men någon speedig tredjelänk är han inte.
samtidigt hävdar jag att Linus och Jellvert är en bra duo, men som behöver fysik. Därför var de som bäst.med Hagelin, men jag förstår att Hagge placeras med JJ. Vad jag alltså inte förstår är varför en From som inte är i form ska spela där. Det här exakt noll möjlighet att fungera om vi inte spelat kontringshockey, men det kommer vi inte göra då vi har överlägset mest puck av alla lag.
Monno: Sylwanders/Hedbergs är kanske onödiga men acceptabla då man ändå försöker ta pucken då kan det bli en tripping ibland. Sylwis i första är nog i väntan på Tambellini.
Rytter: Nu ska dom få beröm, jävlar vilken förändring av inställningen från dom sista 5 i andra perioden. Riktigt imponerande att vi lyckas ta 3 poäng i denna match.
Dundee: Den var ganska billig då jag tycker att det var Västervikskillen som mest tappade skäret, men vad Sylwander gör i förstakedjan kan nog ingen annan än Hellkvist svara på. Ingen annan kan nog se logiken i det. snarare är det helt enkelt hål i huvudet.
Sjuuuukt skön seger idag också!