Janne G: Bara idioter nekar till flyttbidrag för att flytta till Solna. Skulle tro att de som åker från Ångermanland till Stockholm för att se Modo i blir ganska många. Utan flyttbidrag.
Uppenbarligen behöver AIKare flyttbidrag för att ens se en bortamatch i slutspelet. ;)
Men skall man verkligen predika till en Sollefeåson?
Framnäs: som jag ser det har det med coachningen att göra. Kompetensen offensivt finns i laget och när vi får tryck är vi riktigt tunga. Men ibland hemfaller vi till veteranhockey (nr 2…), släpper in motståndarna och klarar inte att spela oss ur zon vettigt. Om nr 37 är skadad hoppas jag Anderson är tillbaka på onsdag och att Rundblad och Bengtsson inte är topp 6-backar. Noren och Hallin!
jonsson: Även om jag vill känna framtidstro nu så gjöt den här segern inte direkt ”Vi kommer ro hemma detta!”-känsla hos mig.
Parallellt med den här matchen slängde jag även ett getöga på DIF - MoDo U20. Tre matcher kvar av serien, men känslan är att man inte pallar med trycket från ett ganska så tungt Djurgården. Ikväll förlorade man med 4-3 trots ett sent mål på slutet.
Men så dominant Sundström är, som två år underårig för att ens spela med U20 på heltid. Gjorde en assist i dag, och tror inte han gått en enda match sen han fick spela med U20 utan poäng. Torskar man den här serien mot DIF, vilket det pekar mot att man kommer göra, hade det känts jäkligt piggt att testa Milan i slutspelet, när han ändå inte har något annat att göra. Såklart inte för att vara en kugge på något sätt, utan bara för att sätta lite eld i röven på folk i laget.
Knafus: MoDos nye tränare är kanske närmare än vad vi tror. HINKEN kanske får blodad tand och gör come back "Betydligt mindre nervöst än att stå på läktaren. Jag saknar det faktiskt, det var kul, säger Gradin till TV4."
Bad_Brett: Det där skottet har väl inte Larsson visat på hela säsongen? Han har väl mest gjort fösarmål. Får hoppas han kliver fram och går i bräschen nu
Dundee: Det var en konstig match som gick i vågor.
Vi såg klart bättre ut i andra perioden, efter att först ha släppt in två mål och hamnat i uppförsbacke. Sedan har vi inte alls det spelet med oss ut i tredje, utan då känns det som att AIK är närmast segern och hade förtjänat det om det hade blivit så.
Sen är det vi som kommer ut med fart och tyngd i förlängningen igen och ser helt plötsligt kompetenta ut igen? Fattar nada.
Gavelo: Man blir mörkrädd av att vi inte hittat ett positionsspel att luta oss tillbaka mot i 2 (egentligen 3) säsonger nu. Spelarna hittar inte varandra så finns ingen kemi i kedjorna, passningarna sitter inte, så det blir bara pannkaka av allt. Fattar inte hur det kan vara så svårt att lösa på knuten.
Bad_Brett: Du tyckte själv innan säsongen att forwards var bra. De har varit usla sett till produktion. Det kan väl absolut inte handla om att många är bättre än såhär, men underpresterar. Misstänker att du redan vet det, men nu driver du en tes att Hinken är fel och bedömer det bland annat på att han inte förändrat taktiken den första match han klivet in som coach på fem år.
Kritisera konkreta saker som den svaga backsidan, men klandra inte Hinken för allt inklusive saker han inte rår för.
Monno: Vi kan fortfarande vinna, känns som en stor bonus efter hur vi agerar. Låt en hemmaspelare bli hjälte nudå. Sedan får spelarna fortsätta älta Hockeyns ABC...hur jävla svårt är det att spela enkelt när det behövs, att vinna nån enstaka tekning när det behövs u.z.w. Vi tar detta nu, sedan blir det förhoppningsvis så att alla krav släpps inför nästa match
Bad_Brett: Vill bara grina av tanken på nästa säsong. Inget derby, typ HV71 som åker ur med 818282818181828 miljoner i budget, och sätter ribban med Arvid Caderoth som första nyförvärv.