Åkerström vet alla har ett bra skott endå släpper man honom så han får ladda. Tur vi fick in 3ean innan riktigt bra jobb av Kelleher och bra fitz fick sätta dit den viktigt för framtiden. Nu är det jobb sista 2 minuterna.
Gavelo: förfan gå lägg dig din surläpp... Det är slutspel! Vi leder 3-1! i 3e matchen! Du kan komma in med din motorsåg om den inte har soppa torsk imorgon istället.
grimiss: Nej, AIK skapar väldigt lite, men vi skapar snudd på ingenting och har bara förhoppningen att AIK inte ska ha flyt. När vi spelade av tredje förra matchen hade inte AIK en chans, så jag anser att vi ger bollen till dem och hoppas att det räcker.
Framnäs: å andra sidan tycker jag inte aik riktigt lyckats skapat trycket jag hade förväntat mig , som helhet tror jag ändå matchbilden passar oss bättre
NuMo: Jag tycker vi inre spelar ett bra bortaspel. Vi har blivit alldeles för passiva för att ens vara nära att vara bra. Det är ok att försvara en ledning, men inte genom att vara så passiva och bjuda in AIK.
Vi spelar ju typiskt bortaplansspel. Defensivt för att ta vara på chanserna. Det har ju gått bar och så får vi måler emot oss. Det är inte helt oväntat även om vi hade bra kontroll.
Att vi har självförtroendet att växla om till anfall är ett bra tecken. AIK skall inte bestämma scenariot.
Nu leder vi igen och har PP.
Jag tror itne vi kommer att "ge nort" den här matchen. Men det kan gå hur som helst. Jag tycker dock själv att vi har lite favör.
Vargen: ser helt klart hur det kan tolkas som lathet men är ju egentligen svårt att veta? Rundblad tycker jag under säsongen visat på mkt tydligare tecken på att vara lat.
grimiss: Jag tycker han är lat och finns många exempel på det. Som när han slängde en puck bakåt i blindo som kunde ha lett till kontring. Och i egenzon åker han knappt skridskor utan försöker mest sträcka sig så långt han kan. Sen ansiktsuttrycket utstrålar också att han inte bryr sig och tar aldrig ansvar för pådragna utvisningar osv.