19 timmar har tagit ut sin rätt, Poffa är för trätt...
Jag kan inte ens tala i rim, det som brukar komma som fiskar i ett stim. Nä, jag snarkar ju banne mig redan, vi får helt enkelt ses sedan. För nu skall Poffa sin skönhetssömn sova, det kan jag eder lova.
Poffa: Morrn Morrn. Börjar du ladda för Superbowl redan. Det kallar jag seriöst. Jag väntar med det ty jag är fortfarande lite mör efter alla närkamper under de senaste 2 dagarna. Att kramas i takt kan vara så ansträngande.
Äh, vad tråkiga ni är. Här missar man chansen att dansa med Jocke Lindström för att åka hem och umgås lite med er på HS, men då har ni gått och lagt er... Fräckt. =/
Imorron kommer Der Deutche Schuetz att vara piplåsare. Ni behöver inte oroa er för att han inte blåser. Modo-Mora 5-2.
(Resultattippningen har inget att göra med vem jag håller på i matchen i fråga. Jag får inte hålla på Modo i en enda match hädanefter enligt order i ett ilsket SMS jag erhöll häromkvällen. Heja Mora!)
Slå till hörapparaten du också. Då kanske du skulle hört det. Eller så var du så upptagen med att prata med Portello och dricka Trocadero att du inte hörde det. Men det är knappast vårt fel utan högst självfövållat.
Äntligen nere i varv efter en hård träning. Därmed dags att sussa gott och se till så man är pigg och fräsch i morgon, på kvällen skall man nämligen se BIF - MODO på TV och njuta segerns sötma med en tårtbit, kanske.
Petey21: åjarå, åjarå, åjarå! Jag gjorde lumpen på I21 samtidigt som Wernblom var på idrottspluton! Snygghasse också tror jag. Och den största stjärnan av alla, Stefan Franzén!
Nej, tyvärr inte. De presenterade sig som reporters från USA. De sa dock aldrig varifrån de kom. Men jag skulle gissa på att de tillhör någon av de stora dagstidningarna i Denver med omnejd. De undrade ju vad vi ville hälsa fansen i Denver.
Nej, inget än. De intervjuade dessutom Forsberg och Hinote dagen efter. De åt lunch med dem på Mamma Mia och hade sedan följt med dem på träningen och intervjuat andra spelare och ledare.
Vilken trevlig liten artikel du länkade till. Man blir ju nästan tårögd när man läser den. Undrar förresten varför inte ÖA lägger ner lite mer energi på att intervjua Aucoin och Hinote?
På tal om artiklar - ingen som råkat snubbla över en artikel skriven av de två damerna som kom fram och pratade med oss i Kempis? Hade varit intressant att läsa.
Poffa: Frågar du Loob är det säkert regelverkets fel att det blir så här. Typ. en klubb som Färjestad måste ha rätt att göra som vi vill. Om det uppstår några fel eller oklarheter är det helt och hållet förbundet och hockeyligans fel. Glennert har inte hunnit skräddarsyES-organisationen efter våra önskemål än.
Inte speciellt snyggt gjort av Loob och hans pack. Kan det vara sånt här i kombination med attityden "Vi är bäst, ni andra kan dra åt H-E" som gör att FBK är klassat som en grisig klubb helt utan ödmjukhet?
Frisco: Varför blir man inte förvånad. Färjestad och Färjestadsandan är den cansersvulst svensk hockey skulle må mycket bättre utan. Kan vi inte exportera skiten till Norge?
"Just one more reason why wearing the colours of MoDo is making him feel right at home."
Sånt är underbart att läsa. En av världens fem bästa försvarare anser sig må kanonbra då han spelar i MODO. Han gillar sin omgivning, mottagandet och hur livet till stor del leker. Inte ett allt för pjåkigt betyg för 55000 personersstaden Övik och MODO.
Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif