Wayne Gresky: Flyga. Fåglar är väl inte djur, för de har ju fyra ben. Myror har sex ben och spindlar har åtta, förutom vissa bläckfiskarter, men en del av dem har tio eller tolv. Sen har vi ju värstingen av alla. Tusenfotingen.
Eller har han likt oss andra kommit på att det är flytvästar de har under stolarna i planen och inte fallskärmar. Enligt vad jag erfar är det båtar som vanligtvis har flytvästar.
NuMo: Den enda rimliga förklaring är väl att om han ska till Stockholm så flyger han dit. Väl på planet så slår scims svåra flygskräck till varför han vill att planet ska landa så fort som möjligt och därför försöker ropa ner, ner ner! Tyvärr så sätter ju hans läspningar stopp för detta (kanske har han glömt bettskenan kvar i munnen?), varför han istället bara får fram ne-j, ne-j ne-j...
Paddan: Ett glas Brämhults får det bli för mig. Vaken före klockan ringer? Har det varit tåkken där minirink i natt igen? Var är Arne? Ankan överallt. Först blir de en dag på skolan. Sen blir det en eftermiddag nån annanstans. Sen blir det en kväll med Den blomstertid. Morgondagen jobbar eleverna in.
Frisco: Typiskt såna där juniorer som inte lämnat mellanstadiet än. Vi i högstadiet får vänta till imorgon på skolavslutningen. Hmm, kanske man skulle sova i 13 minuter innan väckarklockan ringer... eller så tar man en kopp kaffe till.
Frisco: Vadå, var du rädd för att allt för många minnen skulle komma sköljande över dig då låtarna spelades? Men det är klart, du kan ju alltid gå och se på den världsberömde Johan Landqvist.
Lumber Jack: Jag själv har ju ett gäng poäng i sociologi(eller var det zoologi?), så jag respekterar just ämnet. Men stundom tycks vafan som helst släppas igenom..
För övrigt roligt att en sociolog forskat fram att just sociolog är frammför andra kvinnojobb som fotomodell, flygvärdinna och barnmorska(ja det finns män där också). Kan väl inte vara så att studien gjordes på företrädesvis sociologstudenter?
Lumber Jack: Jag ser att du tydligen har friserat dig...
För en annan som inte längre behöver hålla på med såna underbara saker som slutförandet av examensarbeten så är det dags att hitta sågen till redwoodsen
Salle: En annan klubb, där det stormar, kanske de borde byta djur, från en skogens bepälsade rese, till ett djur, känd för sin envishet. Frågan är vem som är störst sådan, klubben eller MR?
Z z zZ z Zz zZ Z z z z