Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Då undrar jag vilken match den skribenten såg, för utv. i slutat måste vara en av de löjligaste sk. crosscheckingar jag sett, helt ofarlig och pebben var inte på G att anfalla, snarare byta så jag vet inte varför den utv. skulle vara smart?
Sen dominerade frölunda inte ett dugg, tycker snarare att dom var uddlösa, skapade inte mycket alls under 60 min. och hade inte modo varit så ineffektiva hade modo vunnit med ca: 2-7
Kan bara konstatera att modo med foppa är ett vinnande lag, malek är åter bra i kassen, aravirta coachar laget vilket vi inte är direkt bortskämda med,suhonen är ett PP-vapen, och jag tycker segern var fullständigt rättvis, då modo är de överlägset mest kreativa laget och jobbar lite hårdare för varandra än i frölunda.
Sen vill jag plussa för hinote, oj oj vilken kille, offensiva tacklingar i världsklass, jobbar stenhårt varje byte, den killen måste ge laget enormt med energi.
Och, tja - hade Kudroc suttit kvar på bänken...
I övrigt tycker jag Glennhallen hade dålig fantasi vad gäller att störa bortalaget, har de slut på fantasi? Fyra av raketer vid avgörande moment, låta klockan stå / gå efter avblåsn eller andra fyndigheter de visat upp genom åren.
Vad har hänt m Hedin i SSK? Sin bästa säsong hittills på mycket länge. Ska han värvas tillbaka nu igen? Så vi får nån älskling att sparka på?
Salle:
Ändå hade dom ändrat texten vid det tillfället. När jag gick in direkt efter matchen på Text-TV så stod det att Foppa "tog en smart men ful utvisning när han i egen försvarszon fult crosscheckade Pebben, men på det sättet räddade Modo från ett baklängesmål"
Ännu mer fel kan man säga ;-)
Satt och läste GP i morse till hotellfrukosten. Där i fanns en krönika om matchen i allmänhet och Frölundas utsatta läge i synnerhet. Har kollat på GP:s hemsida men den verkar inte finnas utlagd i nuläget.
Det konstaterades att Modo vann rättvist, att Foppa lyfter Modo som lag, även om han är poänglös och att Frölunda är på väg mot ingenmansland. Krönikören, som jag tappat namnet på, trodde i alla fall att Modo kommer ligga före Frölunda när vi spelat 55 omgångar.
Sedan skrevs det en del om slagsmålet. Han citerade Dahléns kommentar om att Hinote var före Kudroc ut och påpekade att det istället var Madsen som var först ut och att Hinote bara åkte dit eftersom Kudroc åkte dit före.
----------
Uppenbarligen missade jag en riktigt bra match. Trist att Karlskoga är en sån jävla håla. En krog har inte betalt TV-avgiften och därmed fått Canal Digital avstängt, de andra har inte sportsändningar. Hotellet har Basutbudet från Boxer, men den bilden bara hackar för det är så dålig mottagning. Och trådlöst internet är en modern fluga som man inte riktigt fått att fungera här än.
Redigerad kommentar
Först rubriken på sidan 300
"Foppas matchstraff räddade Modo....305"
Sedan...
Peter Forsberg tog en matchavgörandeosså avslutas det med...
utvisning i mötet med Frölunda. 3-2
till Modo sedan Forsberg i slutet
hårt och smart crosscheckat Per-Johan
Axelsson som var på väg mot anfall.
"Frölunda dominerade matchen"
SVT Text - 305
Den där galningen Peter Forsberg som far runt och tacklar omkull folk, trots att han redan har pucken. Är det verkligen tillåtet? Man får ju bara tackla puckförande spelare.
Sen var Madsen och Timmy med och brottades Underst i högen låg Svarten. Han såg man inte på TV förrän dom gjorde plats för läkaren typ. ;-)
DÅ hade inte Hinote tvekat lika länge heller... ;-)
"När matchen slutade blev det slagsmål. en kille från frölunda blev nedslagen och typ svimmade av för någon sekund ( såg någonstans att det stog att han blev petad i ögonen, vet ej om det är sant), men han reste sig sedan. matchen slutade 3-2. modo vann. han som blev nedslagen var Kristian kudroc, Mattias timander slog ner honom."
Salle:
www.youtube.com/watch?v=u4BdJBefI6IHär ser man att Hinote är sist in i situationen, medans Madsen tar ett extravarv innan han betämmer sig för att delta..
Samtidigt åkte Henkes tvillingbror omkring och imiterade den kyckling han är. För nåt annat sätt att tolka hans armrörelser kunde inte jag eller nån annan i Scandinavium begripa.
Salle: Ja, va fan, Kudroc liggger ju underst i högen när Hinote kommer in i fighten..
C+ visade ju hela sekvensen i slowmotion när Madsen, Kudroc och en linjeman brottas och tillslut hamnar liggandes på isen. Väl där så börjar Kudroc "sprattla" av smärta och allt lugnar ner sig... Men Hinote kom ju knappt fram till Kudroc då linjemannen var i vägen och i så fall långt innan dom 3 ovannämnda började falla ner på isen. Inte ens läkaren som var med i sällskapet kunde se nåt ojust som skulle orsakat sån smärta.
Om nån fick in ett finger i ögat på Kudroc så tror jag att det är linjemannen som är "boven" i dramat.
spud: Sista stycke på Sportsday är intressant:
"Inga avstängningar
Nå, alla inblandade slapp undan avstängning, något som i slagsmålsrädda Sverige egentligen är obegripligt eftersom det är när spelare hoppar in från båset som riktigt obehagliga scener kan inträffa."
Mycket trevligt om det är så.
"- Allt startar med att 58:an (Dan Hinote) hoppar in från båset. Det får man inte göra. Det är därför (Kristian) Kudroc hoppar in på isen, för att skydda sina lagkamrater, säger Frölundatränaren Ulf Dahlén och måttar med fingrarna: "
Hur kan Hinote hoppa ut och komma fram till Madsen och Kudroc om nu Kudroc hoppade in efter Hinote?
Nikki Nine: Hinote är skön i sin replik:
"Hinote bara log när han fick höra slovakens "löfte".
- Spelar man min typ av hockey så får man höra ett och annat. Rädd? Haha, nej, verkligen inte. Slår han ut tänderna på mig och han får fem minuters utvisning så gör vi mål, jättebra."
- Spelar man min typ av hockey så får man höra ett och annat. Rädd? Haha, nej, verkligen inte. Slår han ut tänderna på mig och han får fem minuters utvisning så gör vi mål, jättebra."
Även...
"Nå, alla inblandade slapp undan avstängning, något som i slagsmålsrädda Sverige egentligen är obegripligt eftersom det är när spelare hoppar in från båset som riktigt obehagliga scener kan inträffa."
Madsen, Kudroc och Hinote ligger ju pyrt till när det gäller avstängningar. Det är bara att hoppas att disciplinnämnden kan ha någorlunda överseende med att slutsignalen hade gått, och att spelarna således beträder isen.
- Nästan gång ska jag ta klubban och slå ut tänderna på honom, ska Kudroc ha sagt enligt sportsday.se."
Hahaha. Mes.
Sen är det väl frågan om Anderssons 10 är för att han sköt ett skott emot Malek långt efter signal och dessutom stående superavsiktlig offside.
Var det Madsen som satt av foppas utv? Det kanske kan förklara varför han var så snabbt på plats och varför jag inte uppfattade att han åkte ut från båset.
Honken spelade som man är van att se modos målvakter göra, osäkert och ihopkrupet.
Stensäker vinst för Modo och Frölunda kanske borde fundera på ett tränarbyte också för Dahlen får verkligen inte ut mycket ur sin (elitseriens dyrast?) trupp.
Kanske det kan bli lite spänning runt slutspelssträcket trots allt och vi ska nog inte helt räkna ut Timrå heller...
Kudroc borde stängas av 25 matcher för filmning och hot..