Frölunda - MODO Hockey 2010-01-23
Nej, foten är nog hyfs hel nu, fast ryktesspridare här i trakten pratar om att det förutom revben occkså ska vara ljumskar. Fan vet.
Vid en omskådning av matchen känns fortfarande tacklingen i ryggen på Hinote en halvmeter från sargen som en solklar 5+match.
De som har försökt få det till att Foppas fot varit den egentliga anledningen till hans frånvaro fick inte direkt vatten på sin kvarn efter gårdagens insats. Peter såg stabil ut i åkningen.
Jag tycker heller inte att Malek prövades av VF särsklit mycket. Detta betyder egentligen att vi lirar bra försvarsspel. Det tycker jag att vi har gjort i tre matcher nu. Bäst var vi mot Lule, men även mot Timrå. Tikarna hade för övrigt massor av flax.
Fortrsätter vi med det här försvarsspelet kommer vi ta fler poäng än Frölunda. De har som vanligt dåliga backar.
Redigerad kommentar
Horava verkar vara en storsint och hyvens snubbe som valde att inte vädra sitt missnöje med omtanke för klubbens utsatta position, sånt gillas.
Däremot kan man nog konstatera att det är han som har envisas med att matcha Sondell och Molinder så hårt. Nu när Horava är borta är både Sondell och Molinder i frysboxen. Det var nog trots allt rätt bra att han byttes ut eller avgick. Min upplevelse är att han saknar en del fingerspitzengefühl i coachningen och var allt för envis.
Coachningen såg bättre ut igår, men inte perfekt. PP med 19, 21 och 24 blir inte riktigt bra. Jag undrar om inte Skröder skulle göra sig bra där i stället för Susse eller Macke, eller kanske Hinote. Han såg ut att trivas där en centimeter framför motståndarkeepern.
I övrigt har jag fått tillbaka hoppet, om nu Foppa fortsätter att vara hel…
Att Dahlen för Frölundas bästa borde bytas ut har jag tjatat om i minst ett år nu faktiskt. Spiken i Modos ingemanlandskista kan vara Dahlens avsked likaväl som ännu en Foppaskada, Just nu tippar jag Modos slutspelschanser till 20%
Elitseriens mest överskattade målvakt är helt klart Honken och den mest underskattade kan faktiskt vara Malek.
Kanske ni Modoiter får hålla på Timrå nu när de och Frölunda möts för vinner Timrå så kan ju matchen på lördag bli en fantastiskt spännande match.
Modo har verkligen kryddat den här säsongens elitserie måste jag säga, både på isen och genom alla kvällstidningsskriverier. Kram till er alla modofans!
Men jag håller med dig.
Malek stabil, men jag tycker inte han prövas av vf, tex inga frilägen så man kan se hur han agerar då (tack för det, MoDo-backar!)
Fick Sondell nån enda minut speltid?
Minns när Werna hamnade i någon sorts dispyt med Renberg en gång i tiden, tror det var i en slutspelsmatch. På armlängds avstånd stod han med två fingrar och siktade mot Renbergs ögon. Kunde ju ha blivit...inte så trevligt.
Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.
Man kunde vara Timråit...
Lite mer spännande blir de ju oxå då vi ska möta frölunda igen på lördag.
Tvärtom kanske blir bättre...
Redigerad kommentar
Honken spelade som man är van att se modos målvakter göra, osäkert och ihopkrupet.
Stensäker vinst för Modo och Frölunda kanske borde fundera på ett tränarbyte också för Dahlen får verkligen inte ut mycket ur sin (elitseriens dyrast?) trupp.
Kanske det kan bli lite spänning runt slutspelssträcket trots allt och vi ska nog inte helt räkna ut Timrå heller...
Kudroc borde stängas av 25 matcher för filmning och hot..
Då undrar jag vilken match den skribenten såg, för utv. i slutat måste vara en av de löjligaste sk. crosscheckingar jag sett, helt ofarlig och pebben var inte på G att anfalla, snarare byta så jag vet inte varför den utv. skulle vara smart?
Sen dominerade frölunda inte ett dugg, tycker snarare att dom var uddlösa, skapade inte mycket alls under 60 min. och hade inte modo varit så ineffektiva hade modo vunnit med ca: 2-7
Kan bara konstatera att modo med foppa är ett vinnande lag, malek är åter bra i kassen, aravirta coachar laget vilket vi inte är direkt bortskämda med,suhonen är ett PP-vapen, och jag tycker segern var fullständigt rättvis, då modo är de överlägset mest kreativa laget och jobbar lite hårdare för varandra än i frölunda.
Sen vill jag plussa för hinote, oj oj vilken kille, offensiva tacklingar i världsklass, jobbar stenhårt varje byte, den killen måste ge laget enormt med energi.
Och, tja - hade Kudroc suttit kvar på bänken...
I övrigt tycker jag Glennhallen hade dålig fantasi vad gäller att störa bortalaget, har de slut på fantasi? Fyra av raketer vid avgörande moment, låta klockan stå / gå efter avblåsn eller andra fyndigheter de visat upp genom åren.
Vad har hänt m Hedin i SSK? Sin bästa säsong hittills på mycket länge. Ska han värvas tillbaka nu igen? Så vi får nån älskling att sparka på?
Salle:
Ändå hade dom ändrat texten vid det tillfället. När jag gick in direkt efter matchen på Text-TV så stod det att Foppa "tog en smart men ful utvisning när han i egen försvarszon fult crosscheckade Pebben, men på det sättet räddade Modo från ett baklängesmål"
Ännu mer fel kan man säga ;-)
Satt och läste GP i morse till hotellfrukosten. Där i fanns en krönika om matchen i allmänhet och Frölundas utsatta läge i synnerhet. Har kollat på GP:s hemsida men den verkar inte finnas utlagd i nuläget.
Det konstaterades att Modo vann rättvist, att Foppa lyfter Modo som lag, även om han är poänglös och att Frölunda är på väg mot ingenmansland. Krönikören, som jag tappat namnet på, trodde i alla fall att Modo kommer ligga före Frölunda när vi spelat 55 omgångar.
Sedan skrevs det en del om slagsmålet. Han citerade Dahléns kommentar om att Hinote var före Kudroc ut och påpekade att det istället var Madsen som var först ut och att Hinote bara åkte dit eftersom Kudroc åkte dit före.
----------
Uppenbarligen missade jag en riktigt bra match. Trist att Karlskoga är en sån jävla håla. En krog har inte betalt TV-avgiften och därmed fått Canal Digital avstängt, de andra har inte sportsändningar. Hotellet har Basutbudet från Boxer, men den bilden bara hackar för det är så dålig mottagning. Och trådlöst internet är en modern fluga som man inte riktigt fått att fungera här än.
Redigerad kommentar
Först rubriken på sidan 300
"Foppas matchstraff räddade Modo....305"
Sedan...
Peter Forsberg tog en matchavgörandeosså avslutas det med...
utvisning i mötet med Frölunda. 3-2
till Modo sedan Forsberg i slutet
hårt och smart crosscheckat Per-Johan
Axelsson som var på väg mot anfall.
"Frölunda dominerade matchen"
SVT Text - 305
Den där galningen Peter Forsberg som far runt och tacklar omkull folk, trots att han redan har pucken. Är det verkligen tillåtet? Man får ju bara tackla puckförande spelare.
Sen var Madsen och Timmy med och brottades Underst i högen låg Svarten. Han såg man inte på TV förrän dom gjorde plats för läkaren typ. ;-)
DÅ hade inte Hinote tvekat lika länge heller... ;-)
"När matchen slutade blev det slagsmål. en kille från frölunda blev nedslagen och typ svimmade av för någon sekund ( såg någonstans att det stog att han blev petad i ögonen, vet ej om det är sant), men han reste sig sedan. matchen slutade 3-2. modo vann. han som blev nedslagen var Kristian kudroc, Mattias timander slog ner honom."
Salle:
www.youtube.com/watch?v=u4BdJBefI6IHär ser man att Hinote är sist in i situationen, medans Madsen tar ett extravarv innan han betämmer sig för att delta..
Samtidigt åkte Henkes tvillingbror omkring och imiterade den kyckling han är. För nåt annat sätt att tolka hans armrörelser kunde inte jag eller nån annan i Scandinavium begripa.
Salle: Ja, va fan, Kudroc liggger ju underst i högen när Hinote kommer in i fighten..
C+ visade ju hela sekvensen i slowmotion när Madsen, Kudroc och en linjeman brottas och tillslut hamnar liggandes på isen. Väl där så börjar Kudroc "sprattla" av smärta och allt lugnar ner sig... Men Hinote kom ju knappt fram till Kudroc då linjemannen var i vägen och i så fall långt innan dom 3 ovannämnda började falla ner på isen. Inte ens läkaren som var med i sällskapet kunde se nåt ojust som skulle orsakat sån smärta.
Om nån fick in ett finger i ögat på Kudroc så tror jag att det är linjemannen som är "boven" i dramat.
spud: Sista stycke på Sportsday är intressant:
"Inga avstängningar
Nå, alla inblandade slapp undan avstängning, något som i slagsmålsrädda Sverige egentligen är obegripligt eftersom det är när spelare hoppar in från båset som riktigt obehagliga scener kan inträffa."
Mycket trevligt om det är så.
"- Allt startar med att 58:an (Dan Hinote) hoppar in från båset. Det får man inte göra. Det är därför (Kristian) Kudroc hoppar in på isen, för att skydda sina lagkamrater, säger Frölundatränaren Ulf Dahlén och måttar med fingrarna: "
Hur kan Hinote hoppa ut och komma fram till Madsen och Kudroc om nu Kudroc hoppade in efter Hinote?
Nikki Nine: Hinote är skön i sin replik:
"Hinote bara log när han fick höra slovakens "löfte".
- Spelar man min typ av hockey så får man höra ett och annat. Rädd? Haha, nej, verkligen inte. Slår han ut tänderna på mig och han får fem minuters utvisning så gör vi mål, jättebra."
- Spelar man min typ av hockey så får man höra ett och annat. Rädd? Haha, nej, verkligen inte. Slår han ut tänderna på mig och han får fem minuters utvisning så gör vi mål, jättebra."
Även...
"Nå, alla inblandade slapp undan avstängning, något som i slagsmålsrädda Sverige egentligen är obegripligt eftersom det är när spelare hoppar in från båset som riktigt obehagliga scener kan inträffa."
Va fan din jävla pajas, kudroc åkte ju in på isen från båset före hinote.