Hockeyligan - the Lockout Story
Vilken jävla överenskomelse?? Å vadå kupp ??, man låter Steen spela, helt enligt reglerna OCH man har hela tiden sagt att man är för NHL spelare.
Kvällstidningar är ett jävla skämt allt som oftast!!
Gammal skåpmat, men dock lite aktuell i dessa dagar:
------------------------------------------------------------
" De fem klubbarna Djurgården, Färjestad, Frölunda, HV 71 och Linköping, som är drivande i försäsongsturneringen Nordic trophy, har gått ur elitklubbarnas samarbetsorgan Svenska hockeyligan i väntan på den egna utredningen."*
------------------------------------------------------------
Kan man gå ur och in i Hockeyligan som man vill, Loob?
Aldrig gillat Wennerholm i sak. Å andra sidan gillar jag inga hockeykrönikörer alls (och längst ner på listan hittar vi vår vän Nyström) - jo förresten ett par men de skriver på engelska och bor antingen i USA eller Kanada.
Salle: Wennerholms krönikor är kanske inte de mest läsvärda i hockeysverige men här lyckas han riktigt bra!
"Kalitzki tar nästan i så han kissar på sig på Färjestads hemsida."
Egentligen för sent men ändå dags att göra ett eget ämne om detta.
Den gamle HS:aren och vår fd lokala hockeyhistoriker känd här som Björn W & Nalle Sjuh har på www.modoiter.se gästskrivit lite om Hockeyligan som koncept, dess historia samt ev framtid.