« Föregående · 2820130 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
bollan123: Kan dock förstå tänket med att vila Lassi. Problemet är ju att Ek inte håller på denna nivå. Han är verkligen usel. Tror att Hinken värvar en målvakt.
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
bollan123: Nu spelar vi ju Lassi 80% av matcherna så nja. Men Olle är för dålig. Det är Dackell-klass
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
bollan123: Ledarna förstod att det här skulle bli en oerhört svår match så då vill man inte belasta Lassi där, när vi behöver honom i bra form i slutspurten. Det är nog ren taktik.
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}: Jag säger inte emot och hävdar att karln är bra men det måste ju finnas någon måtta i hur mycket man ältar ett beslut för att inte äventyra Lassis säsong
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}: SÅJA Karlin! Lassi glödhet och du väljer att spela en målvakt som inte kan ta en badboll från blå.
Hade vi haft en backup keeper i paritet med andra SHL lag skulle vi inte legat tok sist första 60% av säsongen..
Hade vi haft en backup keeper i paritet med andra SHL lag skulle vi inte legat tok sist första 60% av säsongen..
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
modomille: Svagt backspel och svag målvakt är sällan ett bra recept borta mot Frölunda
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}: Hade man räknat med på förhand men man hade ju hoppats att det inte skulle vara kört efter sju minuter
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Modo-Målet: Jag anser att det är ungefär i paritet till vad han presterat.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}: Absolut, men jag anser att drevet mot Olle är i paritet med det som varit mot hinken och Karlin i höst. Vilket är fruktansvärt onödigt.
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Smurfen: Bra noggrannhet hittills 👍🏻 Alla passningar i offensiv zon till Frölundaaddress
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Dundee: Hänga skalle efter ett bortamål på Avenyyyyn? Vi är ett topplag sista matcherna. Tugga lite mer bara.. Vi behöver göra två bortamål..kanske tre.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
JonathanF: Finns det nån match på bortaplan där vi haft 0-0 mer än 5 min in på matchen ?
Detta är ju galet att vi varje match skall ligga under efter typ 2 min
Detta är ju galet att vi varje match skall ligga under efter typ 2 min
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Modo-Målet: Lassis storhet blir väldigt tydlig när man ser Olle. Olle är som på högvarv medan Lassi är uppenbart fokuserad och rättplacerad
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Det är mer regel än undantag att vi släpper in mål första minuten och sedan får vi kämpa för en kvittering.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}: Lassi ska stå resten av säsongen. Tjänstefel att kasta in en iskall målvakt i det läge vi befinner oss i.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
modomille: Helt otroligt att man ställer Eken. Tränarna skickar signaler om att matchen redan är förlorad.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Modo-Målet: Lassi hade nog räddat. Olle kommer för långt ner. Och jag har aldrig uttryckt att en stor tilltro till Ebbe.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}: Hahaha första skottet på mål i mål suck..... Och andra skottet nästan 2-0.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}: men vafan vi står ju helt still i mittzon. Du kanske tänker att Ebbe plockat den där.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}: Lassi hade en säsong i Finland där han spelade 52 matcher i grundserien han har kapaciteten att göra det nu också så varför spelar man Eken här? Man ger ju upp innan matchen ens har börjat
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Byt målvakt på en gång. Ek är aldrig bra när han släpper ett mål tidigt.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Modo-Målet: Japp det är la brunnet. Han kan inte ens ta en såpbubbla påväg in. Duckar ju förfan skottet.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Hur kan man ställa Olle i mål suck. Jaja han stod ju iof på huvudet sist vi var l Götet.
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
{10015}: Vi har förövrigt extremt tur med skador. Alla andra lag vi möter har oftast fler spelare borta.
Vi har haft rännskita istället…
Vi har haft rännskita istället…
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Framnäs: Ja det gäller att bara hänga i här och vara två tre poäng bakom sedan gasa förbi i slutspurten
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
modomille: Precis. Som en del av oss varit inne på här, nu kommer en logisk svacka men efter dessa närmsta fyra matcher kommer laget ha en jäkla glöd. Blir nog en del poäng som trillar in då.
Zajkowskis val av Oeek kan tyda på att klubben förstår det här.
Zajkowskis val av Oeek kan tyda på att klubben förstår det här.
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
grimiss: håller tummarna för Ek, trist om det går fel och Lassi får hoppa in, tar på självförtroendet om det blir så men vi stöttar Ek !
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Sticker ut hakan och säger att om vi tar tre poäng här så är det klart
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
OEEK i mål alltså? Då kan jag lasta huset och frugan på Frölunda!
Och då har jag varken fru eller hus…
Och då har jag varken fru eller hus…
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Tror vi får vara förberedda på att hamna under strecket igen men efter nästa vecka så lättar spelschemat upp då har vi
Örebro hemma
Malmö borta
Rögle borta
HV hemma
Örebro hemma
Malmö borta
Rögle borta
HV hemma
+ 1
Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
JonathanF: Ähh. Vi är inne i skallen på Plackers HC, dom kommer ha fortsatt svårt att få in pucken och när Aagaard vinner kampen framför mål och grisar in 0-1 i slutet på andra så är vinsten säkrad. Slutar 1-3.
« Föregående · 2820130 · Nästa »