1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 508094 inlägg · 4189 ämnen
« · 2757537 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Är matchen mot FBK ens spelbar ???

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
mikenomad: Vem kommer vilja dansa med en tjockis..

Sv: MoDo Hockey - Juniortråden
I skuggan av herrlaget vann iallafall J18 mot Sundsvall. Milan Sundström gjorde sitt åttonde mål och femtonde poäng i en serie där han egentligen är ett år för ung för att vara. Lite som Milton. Han verkar vara bra.

Miltons brorsa gjorde även två mål.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
modomille: Ja vad är väl en bal på slottet? 😂

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{9315}:
Det verkar inte förstå när de skall byta i andraperioden, börjar med 90 sek byten för att fortsätta.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Sigge: Södergran bjöd säkert på roliga ordvitsar emellanåt.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
mikenomad: Tar hellre en jobbig säsong i botten men miljoner på banken än en sommarfling som man vet inte kommer vara..

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
modomille: Jag bara väntar på att vi ska ha tre spelare före Silfverberg i skytteligan! ;)

Sorry, kan bara inte låta bli!

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Bad_Brett: För Södergran räckte det med ett hattrick för att få ett kontrakt. Men Dickinson var tydligen inte värd det enligt Hinken. Hans jobb som sportchef har varit katastrofalt.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Röda Tallen:

Vi skall använda kapitalet och skruva ner den där tevegrejen i taket.

Det är nu eller aldrig.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
modomille: Ett jävla tjat om alla pengar ni har 😂😂😂

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Röda Tallen: Funkar inte så här. Vi har stabil ekonomi

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Röda Tallen: Vi åker ur och det är en värre ekonomisk smäll än att förstärka laget och stanna kvar. Vi har 28 miljoner i eget kapital, pissfattiga är vi inte.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Röda Tallen: MoDo kan köpa upp Timrå och lägga ner klubben imorrn så lugna dig

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Gavelo: nnLedningen (alla inblandade) letar efter lösningar med nya spelare, byte av spelare, finansiering, prat med sponsorer?.osv nnUtåt måste de såklart hålla käft tills något är konkret och bestämt nnHur Mr Blackhawk ofta blir först med att bekräfta rykten är dock för mig ett mysterium nn

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
modomille: Hur ska ni kunna leta förstärkningar.
Ni har ju slut på pengar?
Ni har ju redan haft en swish kampanj för en extraspelare.
Då kan ni ju inte plocka in ännu fler spelare huxflux.
Blir ju konkurs då…

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
puffe: Japp nu lägger vi denna bedrövelsen bakom oss och laddar upp för bedrövelsen på lördag istället.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
puffe: haha! vettefan om jag kommit över just det. ;)

Fick revansch i fotbollen ett par gånger, men det är ju en lagsport. han provspelade faktiskt för AIK i högsta divisionen sen, medan jag harvade på i de lägre divisionerna även om jag fick prova på distriktslaget några gånger, utan att briljera. Det har jag dock nästan kommit över.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Ge mig en random nordamerikan jag bryr mig inte..

Vad gör Hensick?

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{9315}: Absolut men Dickinson ville skriva kontrakt mycket tidigare men hinken ville vänta och hur bra gick det?

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
NuMo: Att acceptera en förlust, kan vara en vinst också

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Bad_Brett: Det är också en högst relevant fråga. Hinken tänkte väl att Dickinson kanske inte är värd en förlängning efter hans start, precis samma som han gör med Aagaard nu.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{9315}: Frågan är varför man inte förlängde redan på hösten som man gjorde med Woods och Södergran.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Gavelo: Jag vill bara höra att man nu letar efter förstärkning enda jag vill höra..

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{9315}: Jag önskar att någon i ledningen tar ansvar!

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
puffe:

Det fanns femstjärniga Alsér, skillnaden kanske förutom greppet var hur stommen var konstuerad. mer eller mindre respons för hur offensiv hur hårda slag, eller hur man skulle klara av mer defensiva slag.

Sen var det urgröpning för tummen t.ex. Självklart blev det Stellan för mig. Inte hade det att göra med hur jag spelade. Vann lätt mot de flesta tills lillebror började spela på riktigt. Han blev Norrlandsmästare som fjorton-femtonåring. Då hade jag svårt att ens ta emot hans servar, oavsett vilket racket jag spelade med.

I ett skolmästerskap i nian så ledde jag med 20-12 i båda seten mot en av de bästa bollbegåvningar jag sett. Nerverna svek och jag förlorade båda seten med 20-22. Så man har fått lära sig förlora. Tänkte att jag säljer mig själv. Men det fanns tyvärr ingen bättre för samma pris på marknaden.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Nesse: woods kedja, runblad och op

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{9315}: vilka låg bäst till?

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
KB: rantas kedja var inte bara -2 idag utan var också i skottförsök på is

ranta: 9-22
true: 9-21
södergran: 7-17

smickrande är det inte

niderbach var 3-12

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{10015}: Inte när Rögle kom med i bilden. Nej.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{10015}: Då vet du uppenbarligen mer än mrmadhawk och MP. Grattis.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
När det har gått 20 omgångar och Modo är 10 poäng bakom HV. Då lyfter Hinken på luren och ringer en riktig talang från Clemensnäs HC. Allting löser sig!

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{9315}: Exakt och är därför Josh ångrade sig efteråt.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
KRB: Obegripligt att man vill bo nära Stockholm

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Tarasov: jag tror jag kommer få en hjärnblödning om jag får se en person till komma med att hinken snålade på dickinson när vi alla vet exakt vad som hände. hinken har berättat att han hade gått lika högt på honom. rögle gav honom take it or leave it när modo var som absolut sämst. detta har stått i flera artiklar och nämnts i flera poddar. josh gamlade på rögle istället för att modo skulle klara kontraktet.

om ni inte tror mig får ni gärna fråga mr madhawk .

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
KRB: Oavsett stad, Brynäs har lyckats få hem ett gäng 'hemvändare'. stort grattis till det. Men våra hemvändare får gärna börja visa lite attityd snart

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Tarasov: Nu böev han väl skadad men fortsätter han på inslagen väg och gör 20-25mål kan han nog dra hem några miljonkontrakt till där borta.
Vi har dåligt med på gränsen spelare där borta tyvärr.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
bollan123: Dickinson har 250 i Rögle men vi hade lätt kunnat få honom för billigare om vi gav honom ett kontraktsförslag i tid. Han ville stanna och det är uppenbart i alla intervjuer han gör. Class act player.
Det hade varit värt att spendera 250.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Bort med Jasek och försök hitta någon som kan komma in och bidra med karaktär och en spelstil som höjer Woods och Aagaard.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
bollan123: Nä jag skämtar förstås.

Det vore såklart bra med en starkare centerlinje men det är så mycket som är så dåligt denna säsong så fan vet vad nya spelare hjälper...

Något knas är det i laget.
Så fort vi får spelvänding emot oss vet ingen vart dom ska va. Så fort motståndarna platsväxlar så tappar vi all markering. Vi passar på skridskorna, åker i samma linjer. Och killar som spelar hockey sen dom var 5år ska liksom kunna detta utan att bli helt yr. Förstår inte vad det sitter i.
Woods gjorde nästan 40p ifjol. I år träffar han inte ens pucken. Man får tycka han är one trick pony. Men han är ändå den som gjort mest poäng senaste 4åren.

Ranta är så jävla grym men verkar fått sämre spelsinne i år till och med. Och ifjol när det gick emot var det som att han sket i vilket och körde på sitt race bara. Men nu har han ju bortprioriterat defensiven till 100%.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
NuMo: Näe, på min tid fanns bara tre stjärnor. Med fem stjärniga rack skulle man kontrollera skruvar med mera. Blev bara för mycket. Har dock en merit när jag slog klassens bästa pingisspelare. Han hade Mark Five, brrr och jag hade glömt mitt rack, så spelade med ett klapperträ som skolan erbjöd. Alla hans skruvar gick i retur genom mitt plank, så vann en bragdartad match

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
KRB:
Vi får hoppas att VO hittar hem, oavsett serie.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
NuMo:
Den rimligaste förstärkningspotentialen finns i att plocka bort Niederbach från topp 9 och helst hitta något nytt. En ytterforward skall man absolut kunna hitta, jag tror laget skulle må bra av en kraftfull spelare som kan skydda pucken. Kanske har vi det i Måns, men har heller inget emot ett nyförvärv här.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
modosebbe: Niederbach i första???? Sätter Måns Carlsson där alla dagar i veckan!

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{7426}: "om karln har lite heder"

kan vi inte vara bättre än det där? kritisera hans jobb bäst ni vill men han blöder modo - som vi alla vet- så ni behöver inte vara oroliga att han mår inte dåligt när modo går dåligt.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{10015}:

Brynäs sportchef verkade dock inte behöva anstränga sig så väldans mycket?!
Alla verkade vilja komma hem och spela för Brynäs!!

Där tycker jag vi har den stora skillnaden mellan Brynäs och MoDos förutsättningar,
Det är lättare att hitta spelare som vill bo i Gävle med närhet till Stockholm tex (spelarfruars inflytande)

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
{10015}: okej , då är jag med !! Sorry

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Framnäs: Med tanke på att Hartikainen inte ens är en spelare för finska förstaligan så nej tack. Madhawk tweetade förövrigt att man betalar 220k euro NETTO för Jasek. Måste ju bli upp emot 3.5 miljoner totalt per säsong då för en spelare som just nu sitter på 1+1...

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Sigge: jag håller med om att summerar man lagets alla delar så är det mesta underkänt, särskilt forwards. Jag tror dock inte alla spelare är dåliga, men jag tror hinken lyckats köpa ett pussel där inga bitar passar med varandra.

Våra tre mest offensivt skickliga spelare är Ranta, jasek och Olofsson. Ingen av dessa går att spela med varandra, jasek och Olofsson verkar vara exakt samma typ av spelare fast jasek kan teka. Ranta behöver knappast nämnas.

Sen har vi inga fler spelare som är i närheten av att ha skills för att ingå i en första kedja.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2024-10-24 Hemma
Gavelo: Hoppas inte han har stora fötter då.

« · 2757537 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

  • 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB