Modo-Brynäs
Tycker han ger ett stabilt intryck och har gjort några riktigt bra räddningar.
Det är inget vi kan ändra på genom att ändra taktik..
Såklart är det så! Bara så jävla frustrerad att det går emot oss rejält nu. Bortdömda mål, bra offensivt spel och ändå tre enkla mål i baken.
Är väl bara juniorerna sim kan vända detta. Dom fattar inte att det är kört!
J F K:
Sully skulle ha åkt in framför mål, och Önerud skulle åka bakom mål och ta brynäsaren.
brynäs08:
Hade varit vansinnig på domaren om jag var brynäsare. 2-1 känns rättvist med tanke på alla felaktiga utvisningar som har tagits på Brynäs-spelare.
Vi spelar bra i offensivzon iaf.
J F K:
Min magkänsla var att det skulle dömas bort. Han har skridskon i målgården samtidigt som han skymmer Rahm (dvs stör honom).
Det får man väl ha så länge man inte hindrar målisen. Eller har jag fattat fel där.
Ja den första halvan av perioden var inte bra. Sedan äter vi oss in i matchen och skapar en hel del. Ta med oss det in i andra så blir detta bra.
Typiskt Kempe eller spelare utan flyt att skjuta rakt på Rahm med halva målet öppet.
Typiskt att vi åker på ett bp när vi kommer igång spelmässigt. Håll tätt nu!
Dagens föreställning i måldomarrummet kommer att bli Sällskapsresan 2. Vid en eventuell bedömning kommer filmen pausas och vi kommer visa en repris från Fotbolls VM finalen 1998 mellan Frankrike och Brasilien. Från dessa bilder skall sedan måldomaren avgöra huruvida det skall dömas mål eller inte!
2 lag som har en speciell rivalitet långt långt tillbaka i tiden, 2 supporterskaror som inte gillar varandra speciellt mycket, 2 otroligt heta målskyttar, en i varje lag och 2 bra målvakter.
Det första målet kan bli oerhört viktigt och det är dags att våra grabbar gör det, vem spelar ingen större roll men får jag önska så skulle jag nog önska Hensik.
Övrigt så kommer det inte bli lika (enkelt) att sätta press ikväll då brynäs är vassare i defensiven men kan vi klara att göra det över flera kedjor så tror jag det går vägen.
Brynäs är ett svårt lag att placera, man har en bra mix men har varit lite ojämna men överlag ett väldigt bra hockeylag
Som sagt första målet..
Heja Modo
Carl Lejonkräk: Sådär härligt RP besserwisser dryg där Arnio. =)
"Vi ska ge 110%" är ju ett vedertaget uttryck för att verkligen ge uttryck för att man ska ge allt man kan. Alla vet ju såklart att 100% är max om man ska hålla på va dumdryg.
Vet du för övrigt om Rahm eller Honken står?