MoDo - Djurgården 2012-01-31
Cedergren påstår att Hari pratar mkt. Och även att det mest bara är skitsnack. Inget nytt på solen helt enkelt:-)
Kul att se Schremps kedja idag. De är ju helt livsfarliga när de åker skridskor, men Axelsson kan ju sluta med det när som helst:/
Cedergren patriot att Hari pratar mkt. Och även att det mest bara är skitsnack. Inget nytt på solen helt enkelt:-)
Berka:
Vi ska vara glade att det fortfarande står 0-0, med tanke på Pöcks horribla boxplay. Riktigt bedrövligt att se. Jag förväntar mig rejälare spel i andra.
Herrejävlar vad bra pöjka spelar, dif är ju chanslösa!
Om vi gjort 3-4 mål så hade det speglat perioden ganska bra, men nu storspelar målvakten deras och spikar igen!
Rytter: Jag med, men det känns ända upp till taket att det är DIF som har marginalerna med sig denna kväll.
Jaha Berka, jag förstår fortfarande inte vad du menade, ellet jag förstod att du pratar om att Modo missade målet. Men det händer ju rätt ofta i alla matcher.
Frisco:
DIF ser riktigt svaga ut på pappret. Just därför lär de väl utklassa oss ikväll.
Goalies
32. Tellqvist, Mikael
1. Forsberg, Anton
________________________________________
1st Line
55. Tollefsen, Ole Kristian
51. Ahnelöv, Jonas
44. Danielsson, Nicklas
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge
________________________________________
2nd Line
22. Pöck, Thomas
3. Lehtivuori, Joonas
18. Ritola, Mattias
19. Schremp, Rob
31. Axelsson, Dick
________________________________________
3rd Line
28. Cedergren, Patrik
6. Byström, Ludvig
17. Madsen, Morten
26. Forsberg, Kristian
14. Kalus, Petr
________________________________________
4th Line
23. Svensson, Björn
13. Andersson, Fredric
62. Hari, Janos
Frisco:
Det är fan i mig en bedrift att missa slutspel med det laget.
| 19. NÄSLUND, Markus | 21. FORSBERG, Peter | ||||||||||
| 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats | 10. SKRÖDER, Per-åge | ||||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 17. MADSEN, Morten | ||||||||||
| 58. HINOTE, Dan | 13. TUOKKO, Marco | ||||||||||
| Referee(s) | Ulf Rönnmark, Christer Lärking | |||||
| Linesmen | Anders Ahlström, Tomas Ahlström | |||||
zigge: Annars kan ju jag ta till argumentet att Bäckström redan har gjort fler mål på en säsong i NHL än vad Foppa någonsin gjorde.
Men det är inte intressant, man kan inte utläsa allt genom statistik.
yngwie:
Precis därför jag skrev ingen Tjärnqvist istället för en Tjärnqvist ;)
Lumber Jack:
Ingen Ölvestad, ingen JVM-superavgörandetstjärna, ingen Tjärnqvist.
digitalbath:
Verkar som att Skinner kan komma att spela ikväll ändå.. spännande! :)
Var länge sedan jag kände en sådan trygghet på hemmaplan. Vi får hoppas att domaren håller en rimlig nivå och inte bestämmer sig för att hjälpa Stockholmarna bara för att.
Spelar Ölvestad, har för mig att han klev av senast mot FBK?
renen:
Tellan var inte med på värmningen i lördags heller. Frivillig värmning idag igen kanske.
J F K: Skojar du ;) Matchen mot Djurgården är som en kopia på Linköpingsmatchen, förutom då att det är Djurgårdens första matchen med en ny huvudtränare (Zabel) och att det är en hemmamatch för Modo (och inte en bortamatch som det var mot Linköping om jag minns rätt).
Redigerad kommentar
Gbg: Hmm, sorry. Missade självklart att DIF torskade i söndags...
Hur som helst så är det som vanligt en viktig match och tyvärr precis den där typen av match där Modo kan få andrum. Av någon konstig anledning så brukar ju den typen av matcher vara den absolut svåraste att vinna. Dock så måste jag medge att Modo på slutet vunnit många sexpoängsmatcher, även om just de där när vi kan rycka lite från strecken gått dåligt. (LHC borta är fortfarande irriterande).
J F K: Djurgården har en match mindre spelad, inte två; efter dagens match kommer Modo ha 44 spelade matcher och Djurgården 43. Och slår AIK Växjö idag (med 3p) så har vi en liten buffert på 4p till ingemanslandet, och det är bra att ha då vi som sagt har en match mer spelad än flera av våra bottenkonkurrenter. Sedan möter vi AIK. Mkt viktig match den också...
Sorry, tog lite väl mkt tid att skriva ovanstående och missade att folk redan hade svarat att Djurgården bara har en match mindre spelad.
Redigerad kommentar
Salle:
Hade varit grymt skönt med en seger imorgon. Då vi har fem poäng ner till båda LHC och DIF.