MoDo - Färjestad 20/10 2005
Paddan:
Jonas Frögren fick en lättare hjärnskakning mot MODO. Med tanke på hur mycket MODO tacklas så måste den uppkommit då han halkade i duschen.
Är väl ingen som gnäller på Green. Vi gör oss endast lite lustiga över att han till skillnad från övriga MoDoiter faktiskt satte in en tackling i torsdags. För en tackling det var det ju. :)
Håller för övrigt med dig helt och fullt om Viklund. Han har ett bra skott och höll för övrigt på att avgöra mot FBK med ett slagskott där i slutet av tredje.
Paddan:
Slut och gnäll på Green. Han har gjort 2+4 och har +6, något som varken Gästrin, Micke P eller Salle kan skryta med. Dessutom så är han mer fysisk i sitt spel än vad Timander, Enström och Damgaard är tillsammans.
Kung Green! I salute you!
Viklund måste jag säga har lyft sig ett par klasser mot förra säsongen, det jag dock inte gillar är att han hela tiden åker in och ställer sig framför mål i PP. Jag vill ha honom på backplats istället, redo för skott mot mål.
Frisco:
De två bästa juniorerma så här långt är dock Viklund och Hellström. Viklund spelar enormt rutinerat på backen och tar gärna offensiva utflykter, och till skillnad från "Jag kan inte skjuta slagskott"-Enström så kan faktiskt Viklund skjuta bra.
Hellström är enormt duktig framåt, smart i sin positionering och även han klok. Hellström kan mycket väl vara framtidens Svartvadet.
Okej. Härmed förklarar jag situationen feltolkad från min sida och därmed var det en tackling Green satte in igår.
Men hallå, i det läge vi är nu tycker jag inte att du ska låta bli att feltolka sådana situationer. Vi får vara glada åt allt som kan likna tacklingar, juh!
Jo, jag noterade situationen du tänker på. Min teori är dock att Green tänkte bromsa mot sargen men hann inte vika undan för FBK:aren som råkade stå där. Som tur var hade han inte tillräckligt hög fart för att åsamka sin motståndare någon smärta men jag kan förstå om folk uppfattade situationen som ett försök till tackling från Greens sida.
Nä, man kan bli påstruken av att stryka över, även med en nedstruken avstrykning. Det kan man inte nog stryka under.
Det är du som blivit hög av överstrykningspennan. Det är inte nyttigt att studera.
Du skulle ha suttit på sektionen rakt över isen i stället. Där skriks det mer varierande saker.
NuMo:
Rent instinktivt så tänker jag på då han försökte dra två FBK:are metern framför Krizan. Men man kan väl även lägga till de otaliga strulen på offensiv blå i PP.
Men han verkar dock ha en fanclub på min sektion (har börjat misstänka att de är släktingar till Enström), gubbarna och gummorna där, som ständigt klagar och svär över om någon gör fel (och i vissa fall bara för att de ens visar sig på isen), hörs ofta säga "Där är Tobias, han är så duktig". Tror aldrig jag hört ett negativt ord om just Enström där, men däremot alla andra har fått sig minst en men oftast flera skopor ovett genom åren...
Första 10 var Modo bra men sen stoppade det upp i mittzonen.
För övrigt anser jag att Lathi bör få dömma allsvenskan eller bara på neutral plan. ;)
Tja, det blev väl en ganska hyfsad match till slut ändå, trots att det var ovanligt lite kroppskontakt för att vara en match mellan MoDo och TIK.
I gårdagens match måste jag säga att vi står upp mycket bättre och framförallt såg väl offensiven bättre ut. Fast vår väg till att vinna matcherna verkar vara att förlora skottstatistiken ordentligt, när vi förlorat matcher eller poäng har vi vunnit skottstatistiken.
Samtidigt skulle jag vilja bänka Tobias "Gummiklubban" "Barnförlamningen" Enström, för med tanke på det förtroende han får i PP mm så uträttar han noll och ingenting.
Jaja det jag ville säga med mitt inlägg var:
Ni var inte så dåliga som ni såg ut i matchen mot oss. För det var två riktigt usla lag som var på banan.
Vad är det du skriver? Green tacklades en gång igår. Och...nu ska vi se...Enström försökte tacklas en gång.
Inte särskilt oväntat förresten, men ganska lustigt ändå, att någon FBK:are skulle leta sig hit och påstå att resultatet var rättvist.
Modo såg ganska tandlösa ut efter 2-0 men var duktiga på att utnyttja chanserna. Timrå spelade ännu sämre och lyckades med typ 25 % av uppspelen men kämpade in 4 mål. Jag var helt säker FBK skulle vinna enkelt... Men se så man bedrog sig... ;)
Som jag ser det för tillfället så är Hedman och Enström lika osäkra båda två för tillfället.
Vallin:
Enström, ja. Honom tänkte jag skriva en avhandling om igår, men jag kom av mig då HS var så segt att det tog minuter att bara öppna en gästbok.
Enström är tragisk på sin backplats. Han får spela mycket och han får inte till någonting. Han kan inte skjuta, han kan knappt passa och i uppspelen så väljer han alltid de svåraste vägarna. I andra höll han ju på ställa till det rejält då han med pucken helt sonika åker in framför Krizan och försöker dra två FBK:are.
Men det blir väl Hedman som får stå åt sidan då Hasse J är tillbaka. Som vanligt.
- Horava hade förmodligen mardrömmar inatt. Sällan har jag sett en spelare bränna så många klara målchanser under en match.
- Tuominen måste ha ES grymmaste handledare. Skjut mer, karl!
- Fortfarande finns inte en spelare i MoDo som törs fullfölja en tackling.
- Stående reflektion: Varför i heta helvete envisas alla MoDotränare med att nöta Enström i PP?! Grabben törs ju inte skjuta och när han till slut tar mod till sig så blir det knappt till en fösning! Varför inte Timander? Eller Sicak som enligt rykte ska ha hängt ett och annat från blå i Finland?
- Fler skott än vanligt enligt statistiken igår, ändå tyckte jag att det togs på tok för få avslut, framför allt i PP där spelet ändå var skapligt stundtals.
Slutligen måste jag säga att jag verkligen tog Krizan till mitt hjärta igår trots att han inte gjorde en speciellt spektakulär match. Hoppas på livstidskontrakt med honom!
Sedan en liten betraktelse. Verkar väldigt segt på HS just nu, för min del tar det ungefär två minuter innan jag överhuvudtaget kan börja skriva ett svar på ett inlägg efter att jag klickat på "besvara"
Salle:
Nu är du okunnig. Det där med att komma till avslut eller ej är borttaget och den "gamla" regeln gäller. Han kastar klubban, det är det inget snack om. Dock gör han det snyggt då han låtsas bli av med den i samband med ett försök till tripping.
För övrigt kan man konstatera att Färjestad är det tveklöst fulaste laget i ES. Ledin är ungefär lika mogen som en femåring i sandlådan och Kåbergs pappa måste vara intern på Skansen.
Det har jag inte sagt. Kanske 500 av de 3 500 är både hockeyintresserade och frikyrkliga? Eller...jag vet inte.
På mitt sätt sett. Ingen straff.
Från rad 12 såg det i alla fall ut som att det skulle ha varit straff. Tycker för övrigt att Micke P, Gästrin och Tuominen såg väldigt heta ut idag. De gjorde en bra match!
Men att Färjestad skulle spela fult fortfarande hade jag inte räknat med. (Inte heller att de faktiskt skulle straffas för ett fulbyte, iofs.)
Roligast var när Abbe höll på att dö av skratt efter Poffas apliknelse.
Äh, det var säkert den där busen Green som tacklade sönder Frögren...