MoDo Hockey - Apropå Ingenting
« Föregående · 2688868 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zource: De blir nog tomt på inlägg nu när du inte är där. RIP Brynäsboken 9/4-24
Nu vågar jag inte ens titta in i den där boken. Aj aj.
Nu vågar jag inte ens titta in i den där boken. Aj aj.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Nån skrev att Brynäs behövde träna PP. Jag svarade att dom behöver träna på nånting som kallas hockey.
Avstängd därifrån i 720 timmar!
Avstängd därifrån i 720 timmar!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Nu jävlar fick jag nog igång dem i Brynäs forum! :D
Jahapp. Här bjuder man på comedy gold och blir avstängd :(
Jahapp. Här bjuder man på comedy gold och blir avstängd :(
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Hoppas de blir 5000kr i böter. Värsta filmningen jag sett någonsin. (Och då har man som modoit sett några stycken) :p
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Hahaha, gissar att Brunäsarna tycker att den där utvisningen var solklar. Jisses vad domarna gynnar Brunäs.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Plato är nog omtyckt i Gävle
Vattenpojken filmade till sig ett PP
Vattenpojken filmade till sig ett PP
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Trollsås var ute i media(och på mamma mia) och berättade att vi skulle värva oss ur problemen.
Tror det var10/11 med Nagy, Bartecko och Pikkarainen som en trestegsraket
Tror det var10/11 med Nagy, Bartecko och Pikkarainen som en trestegsraket
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Eller ja, överdrift av mig, inte det flesta spelare, men väldigt många iaf.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Nja, det flesta spelarna vill spela i FBK, det är därför dom inte är kända för att betala ut monsterlöner.
Rögle lockar ju med överpriser på alla stjärnor, absolut ingen slump att rögles lönekostnad är överlägset högst i Shl och har varit några säsonger nu.
Rögle lockar ju med överpriser på alla stjärnor, absolut ingen slump att rögles lönekostnad är överlägset högst i Shl och har varit några säsonger nu.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Nja, gjorde vi verkligen det? Trodde det då men i efterhand.....nja
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
TickledDonkey: Skulle tro att Rögle köper allt som går att köpa om man inte tar Guld denna säsong.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{9315}: Charlotte var och är duktig. Fast hon har väl inte klättrat upp så mycket efter Modo? Hmmm..
Men de är som du skrev.
Mycket olika viljor.
HAHAHA Trollsås ja! Hade glömt den stollen 😂
Men de är som du skrev.
Mycket olika viljor.
HAHAHA Trollsås ja! Hade glömt den stollen 😂
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: är ju bara 6 A:n 😉
Miroslav Hlinka 😉 fast han var slovak
Ja de var länge sedan vi hade ej tjäck!
Tänk om vi kunde fynda någon David vyborny eller så
Miroslav Hlinka 😉 fast han var slovak
Ja de var länge sedan vi hade ej tjäck!
Tänk om vi kunde fynda någon David vyborny eller så
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Skulle Leon Bristedt kunna skapa magi med Jeppe Olofsson? Lämnar Davos.
Har något svagt minne att han var påväg till MoDo någon gång i tiden. Kanske det var hockeygym🤔
Har något svagt minne att han var påväg till MoDo någon gång i tiden. Kanske det var hockeygym🤔
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: såhär tio år senare så ser jag en stor skillnad i att de three amigos i modo jobbar åt samma håll, när charlotte var där så jobbade hon med sina ideer medan först markus ville sätta en nhlorganisation och sen svartvadet kom in med sina ideer vad nu dom var, det var inte riktigt vi kör åt samma håll.
charlotte är säkert jätteduktig men tror inte hon var lämpad för hockey. trollsås, hur många kommer ihåg det namnet?
det känns bättre nu för tiden :)
charlotte är säkert jätteduktig men tror inte hon var lämpad för hockey. trollsås, hur många kommer ihåg det namnet?
det känns bättre nu för tiden :)
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Koff: Juha-Pekka Haataja . Gillar Tjeckien där man gör ord med enbart konsonanter.
Hoppas vi värvar in några tjecker snart
Hoppas vi värvar in några tjecker snart
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Charlotte kan jag tänka mig att hon missade. Näslund har jag också hört men har svårt att tro det.
Charlotte kan jag tänka mig att hon missade. Näslund har jag också hört men har svårt att tro det.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Äsch, allt som handlar om MoDo är intressant.
Men då kan man konstatera. 2 grabbar födda 1973.
En , med sjukt bra meriter, värvade Huras.
En, med svala meriter, värvade Karlin.
Hade Näslund tagit Gradins plats i 93/94-laget hade vi nog haft ett legendariskt guld.
Men, älskar båda såklart
Men då kan man konstatera. 2 grabbar födda 1973.
En , med sjukt bra meriter, värvade Huras.
En, med svala meriter, värvade Karlin.
Hade Näslund tagit Gradins plats i 93/94-laget hade vi nog haft ett legendariskt guld.
Men, älskar båda såklart
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Säsongen ”mörker” hade Modo 16 st i sitt teamstaff i år var de 9st!
Nu ska väl 3 till in. Men ändå. 4 st x12 månadslöner är ju nån miljon
Säsongen ”mörker” hade Modo 16 st i sitt teamstaff i år var de 9st!
Nu ska väl 3 till in. Men ändå. 4 st x12 månadslöner är ju nån miljon
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: näslund slutade som sportchef sista april 2014 och huras värvades nästan exakt ett år senare
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Tanken var väl att behålla Samuelsson i första hand. Kan inte tänka mig att Huras skulle gått före där.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
puffe: Vad jag minns, men kan ha fel såklart är det Markus värvning. Men det är preskriberat oavsett. Kuggfrågan blev onödig diskussion, ber om ursäkt. :)
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Bara ett förtydligande, är det Näslund eller Näslund/Forsberg som fixade Huras?
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Hängde inte med nu. Men hade både Per och mackan bränt mycket pengar?
Ja jag var inte heller nöjd att svarten blev GM, kändes för orutinerad men samtidigt, vad hade man för val på den tiden? Fanns inte så många kanske.
Hängde inte med nu. Men hade både Per och mackan bränt mycket pengar?
Ja jag var inte heller nöjd att svarten blev GM, kändes för orutinerad men samtidigt, vad hade man för val på den tiden? Fanns inte så många kanske.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Tarasov: Till Svartvadets försvar har jag hört att Näslund hade varit rätt generös med budgeten för att göra MoDo till ett topplag, vilket gjorde att ekonomin blev lidande när det inte blev några långa slutspel. Trovärdiga källor har även uppgett att Charlotte var en katastrof och valde att korrigera budgeten efter att Svartvadet hade bränt en stor del på bland annat Ahnelöv. Lägg där till hans problem med magen.
Jag var själv varit enormt kritisk mot Gamle Svarten, men det finns förmildrande omständigheter...
Jag var själv varit enormt kritisk mot Gamle Svarten, men det finns förmildrande omständigheter...
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Hoppas det inte är nån från Järved, men blir lite orolig nudå
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Huras var tänkt redan säsongen tidigare, men de gick i stöpet.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Jag tror att Svartvadet inte kunde fylla Näslunds kostym. Var rätt tydligt att vi gick åt rätt håll med honom
Jag tror att Svartvadet inte kunde fylla Näslunds kostym. Var rätt tydligt att vi gick åt rätt håll med honom
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Bodde i övik då. Minns när en kille berättade att han sett Tussilago på Mamma Mias. Tussilagon fick ett mkt svalt omdöme. Anledningen han hade vikit undan med blicken... INTE BRA. Fö undrar jag om den som gav omdömet inte hänger här. Han satt på ett kontorshotell i övik, farsan hade varit hockeytränare.
Bodde i övik då. Minns när en kille berättade att han sett Tussilago på Mamma Mias. Tussilagon fick ett mkt svalt omdöme. Anledningen han hade vikit undan med blicken... INTE BRA. Fö undrar jag om den som gav omdömet inte hänger här. Han satt på ett kontorshotell i övik, farsan hade varit hockeytränare.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{7426}: Näslund hade ju slutat ett år innan. Blir knepigt att skylla på honom. Möjligtvis Peter Forsberg som var assisterande GM.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett:
Bra fråga, så länge sedan man såg han nu, nu är man ju några kilo äldre och visare (kanske) men var han inte slarvig med pucken?
Blatny var väl bara en retsticka och lite halvt grovjobbare? Ställde upp vid bråk osv.
Bra fråga, så länge sedan man såg han nu, nu är man ju några kilo äldre och visare (kanske) men var han inte slarvig med pucken?
Blatny var väl bara en retsticka och lite halvt grovjobbare? Ställde upp vid bråk osv.
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Koff: De va inte han som gjorde alla möten, bara Per som fick skiten för resultatet. Därav kuggfråga :p
Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Koff: Såhär i efterhand... var verkligen Tussilagon en sådan flopp som vi minns honom? Ibland känns det som att vi kanske var lite färgade av lockouten och förväntade oss att få in en superstjärna.
Blatny, som har blivit halvt helgonförklarad, gjorde 3 poäng på 16 grundseriematcher. Jag kan tänka mig att Tussilagon inte hade gjort bort sig som en breddspelare i laget 06/07. Tror mer problemet var att folk förväntade sig en målspruta och så fick vi en italienare på dekis.
Blatny, som har blivit halvt helgonförklarad, gjorde 3 poäng på 16 grundseriematcher. Jag kan tänka mig att Tussilagon inte hade gjort bort sig som en breddspelare i laget 06/07. Tror mer problemet var att folk förväntade sig en målspruta och så fick vi en italienare på dekis.
« Föregående · 2688868 · Nästa »
