MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Famla på i mörkret du.
Nu ska jag inte spamma sönder erat forum,det finns det några andra Brynäsare som kommer att göra,var så säker.
Puss och kram och glöm inte att sätta in linsen i ögat nästa gång det är match;)
Eftersom ni verkar gilla att diskutera Brynäs härinne så bjuder jag på en länk till Hockeysveriges egna lilla Elitseriens awards som nyss avslutades
Kolla in vem som fick priset Lady Byng som går till den spelare som kombinerar sportsmanna-anda med skicklighet på isen.
Bissett_19:Just Svedberg har ju haft en hel del riktigt ruttna saker för sig, så han är jag absolut inte stolt över att han passerat vårt lag.
Kan vi enas om att det kan skyllas på juniortiden i stockholm;)?
Jo det där är ju riktigt pinsamt,vi håller på och tar ur honom allt skit han hade med sej från tiden i Modo.
Det tar sin lilla tid;)
Wayne Gresky: Själv tyckte jag att Luleå var värst ifjol och då framförallt Aarlbrandt som flög som en vante, men även Olausson och några till förstärkte många situationer. Året innan dess var det väl Thörnberg och resterande HV som filmade. Därför så tycker jag att det är fel att säga att det skulle sitta i klubbmärket.
I år däremot tycker jag att Brynäs är särklassigt värst på filmningar och då i första hand Järnskrot och Silfverberg som ramlar i varenda situation.
Det lustiga är att Brynäs inte åkt på en enda diving denna säsong.
Hittade ingen stats för diving på domarna.se från denna säsong,men från förra säsongen åkte dessa ut på divings:
Jonas Engström, Södertälje
Per-Åge Skröder, MoDo
Pär Arlbrandt, Luleå
Per Ledin, HV 71
Patrik Lundh, Färjestad
Statistiken visar att vi får med oss flest haknings- och interferenceutvisningar, dvs sånt som är spelförstörande.
Vilket man med någorlunda objektiv analysförmåga kan tolka som att motståndarna tvingas ta till ex hakningar för att man inte hinner med i svängarna.
Om det sen beror på att det är VI som har snabba forwards eller NI som har ett gäng glidande skithus låter jag vara osagt.
Förmodligen en kombination av det båda.
Och att vi filmar till oss hakningar och interference förstås...
Redigerad kommentar
Det är ett faktum det, tro mig.
Ser inga personer i vårt klubbmärke, däremot en klassisk treklöver.
Tummen upp, säger jag bara.
För det var väl nåt sånt ni hade på bröstet för ett par år sen.
Klämmigt värre... :-)
Huge: Tänk om det faktiskt är så att era spelare går över gränsen oftare än andra? Varför är det så otänkbart?
Motståndarna är åtminstone av den uppfattningen, och du som ofta brukar hänvisa till att det är de på isen som har bäst uppfattning. Men det kanske inte gäller i en sådan här fråga?
Sen går det säkert att hitta nåt klipp där Modoiter också skämmer ut sig, orkar bara inte leta.
Det komiska är att så många sväljer medias uppblåsta skriverier, som alltid dyker upp så här inför slutspel.
Det ska frammanas fejkade scenarier om lag som filmar, spelar brutalt, är fula, tråkiga osv osv. Allt för att höja stämningen, precis som om inte själva slutspelet i sig redan är en stämningshöjare av rang....
Skillnaden är att han är rakryggad nog för att erkänna hur det ligger till, Pierre Johnsson och er ungerska lovikavante försöker bara spela helgon och hyckla. Finns inga som helst belägg för att nåt lag öht skulle vara mer filmningsbenäget än nåt annat.
Utvisningsstatsen kan möjligtvis ge en ledtråd och den visar isf på det som Ekholm också framhåller: har man snabba och speediga forwards så tvingas skithus som Johnsson att haka när dom inte hinner med.
Svårare är det inte.
bj21: så är det tydligen inte bara vi modoiter som anser att dom är det!
Berka: I år har de ändå haft ett bra lag, inför nästa säsong så ser det mörkar ut. Deras yngre spelare kommer åka över för att testa NHL, och att värva in spelare är ju sällan lyckat.
Så jag misstänker att dagens BIF bok kommer anses som en euforisk positiv bok om några år.
bj21:
Så gnäller dom på oss leksingar att vi fått hybris och klagar på att vi aldrig går upp. Brynäsrna verkar ha rätt stora krav själva . Gnäller för att man kommer till slutspel och hamnat topp 4. Jösses =)
yngwie: Varför skulle det vara synd om mig? Varför ska jag söka hjälp? Vilka är de?
Frågorna hopar sig.
arnio:
Det är ju synd om dig. Jag uppmanar dig att söka hjälp innan de är för sent.
Brynäs vann
Detta inlägg har redigerats av en Forumledare
Bad_Brett: Jag tror faktiskt att jag såg den matchen och vill minnas att det fanns två situationer som stack ut. En filmning från brynäsaren och sen en modoit som kom undan med en armbåge i ansiktet på motståndaren ungefär. Det finns så många situationer som är "kvittningar", eller som tar ut varandra, med "objektiva ögon" men som alltid faller åt det ena eller andra hållet beroende på vilket av lagen man håller på.
Jag tog bara upp den där interferencesituationen som NI gjorde mål på bara för att jag tycker att den var minst lika felande som det som brynäs gjorde mål på igår.
Olle:
Om jag inte missminner mig så avgjordes även förra mötet av en riktig domarfadäs, när Calle Järnkrok filmade två gånger i samma byte och lyckades fixa ett powerplay i slutminuterna. För att inte tala om Jakob Silvferbergs filmning i höstas, som även den ledde till utvisning.
Jag gillar i allmänhet inte att skylla på domaren, men i mötena mot Brynäs den här säsongen har MoDo blivit extremt missgynnade.
Rytter: Fans, i samtal kring det egna lagets prestationer, har väl i regel ett kort närminne men det är fanimej sjukt vilken frånvaro av självdistans som ni modoiter har ibland. Sitta och tjafsa om den där interferencesituationen när ni gjorde ett minst lika "felaktigt" mål sist ni mötte Brynäs.
Målvakter är mesar som ramlar lätt, backar knuffar medvetet in spelare i egen målgård och forwards är minst lika benägna att fuska genom målgården bara för att falla enkelt över målvakterna. Kom med något nytt.
Väl hemma så hade det mesta agget runnit av och det kändes precis som jag skrev här nu ikväll inte lönt att go berserk för nåt du ändå inte kan påverka.
Men nej, jag försökte inte omvända mina medsupportrar här på HS, det gjorde jag inte. Jag ber om ursäkt för det och lovar bättring.
Dream Team:
"Hur kan ni som motstrider att det ska vara mål få rätt när det dömdes mål? Det behöver inte bevisas något mer. Domaren dömer, end of discussion."
Hoppas att du körde med samma resonemang och förklarade det för de andra Timrå supportrarna i TIK boken efter senaste matchen mellan Timrå - Modo. Vill minnas att det var ganska upprört där gällande bedömningen kring det avgörande målet.
Ritolas höga klubba var ingen hög klubba, domaren dömde inte för det alltså var det ingen hög klubba och det finns inget att diskutera kring den situationen.