MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Har ni missat det senaste härinne. Det är Luleå som alltid filmar. Det säger en annan mycket trovärdig källa.
(Vilket sammanträffande. Sämre lag anklagar bättre lag för att fuska. Märkligt.)
Wayne Gresky: Gillar din humor!
Bissett_19:
"Det lustiga är att Brynäs inte åkt på en enda diving denna säsong"
Nu tycker jag inte att detta är bevis nog för att avgöra ifall ett lag filmar eller förstärker mycket.
Domaren i detta klipp tar ju inte ens ut Svedberg för diving trots att han verkar se det klart och tydligt, så vi kan nog konstatera att det går att filma/förstärka ganska mycket utan att det visas i statistiken på något sätt. Någon brynäsare som tycker att Svedberg inte filmar i den situationen?
Om det nu skulle göra mig mer trovärdig när det gäller vårt nuvarande lag.
Ledsen, men om jag tycker att du/ni överdriver och har fel i mångt och mycket så får jag väl leva med att du kallar mig för stöddig.
Huge: Du vet ju också, vilket du försöker använda som en bevis för din tes. Att det inte går att bevisa en sånhär sak.
Men din attityd mot oss som tycker att era spelare har tydliga brister i disciplinen är jävligt stöddig. Jag har/hade inga problem att erkänna att Sundström tillbringade på tok för stor tid hos domarna de första säsongerna efter han kom tillbaka från NHL. Men du kör med helstängt huvudlag för att använda travspråk.
En förmildrande omständighet för Susse var ju att han utbildade domarna, men det förstår väl alla?
Så jag tror inte vi kommer så mkt längre, om du nu inte lyckas presentare lite mer konkreta och övertygande bevis i frågan.
spud:
Riktigt skönt sedan slutspelsplatsen blev klar, har knappt sett till något Brunästroll här inne. Arne, Gurra98 och co. har tagit semester härifrån. Halleluja!
Huge: Får man fråga hur du kan vara så stensäker på att BIF inte är vad väldigt många andra som följer es och spelar där anser?
Ödmjukhet inför att saker kan förhålla sig på annat sätt än vad du bestämt dig för är verkligen inte din starka sida.
Det naturligaste är väl isf att ett lag som får många utvisningar med sig helt enkelt är svårstoppade med justa medel, svårare är det nog inte.
Det behövs inga större konspirationsteorier när förklaringen förmodligen är mkt enklare än att vi skulle ha filmat till oss de flesta utvisningarna.
Trams, som nån berömd KU-ordförande lär ha sagt...
Redigerad kommentar
Huge: Fakta är att Brynäs får överlägset mest utvisningar med sig av samtliga elitserielag. Skillanden till nästa lag är ungefär lika stor som mellan lag 2 och 12.
Fakta är också att Brynäs är ett ganska mediokert lag i spel med lika manskap på banan. Det finns ingen egentlig anledning att spela så tufft mot laget.
Sen kommer de subjektiva bitarna:
Brynässpelarna förefaller att trilla väldigt enkelt de matcher som jag sett laget samt hela tiden gnälla på domarna om de inte får utvisningar med sig.
Jag känner inget speciellt agg mot Brynäs som skulle motivera att just tycker så här om Brynäs och inte om alla andra lag.
Lägger man samman dessa bitar så anser jag att jag bevisat att Brynäs är ett gäng filmare till 98,4% säkerhet.
Byt ut "Salmonsson" mot ex "Hari" eller nåt annat och du kommer så nära sanningen man kan komma.
Famla på i mörkret du.
Nu ska jag inte spamma sönder erat forum,det finns det några andra Brynäsare som kommer att göra,var så säker.
Puss och kram och glöm inte att sätta in linsen i ögat nästa gång det är match;)
Eftersom ni verkar gilla att diskutera Brynäs härinne så bjuder jag på en länk till Hockeysveriges egna lilla Elitseriens awards som nyss avslutades
Kolla in vem som fick priset Lady Byng som går till den spelare som kombinerar sportsmanna-anda med skicklighet på isen.
Bissett_19:Just Svedberg har ju haft en hel del riktigt ruttna saker för sig, så han är jag absolut inte stolt över att han passerat vårt lag.
Kan vi enas om att det kan skyllas på juniortiden i stockholm;)?
Jo det där är ju riktigt pinsamt,vi håller på och tar ur honom allt skit han hade med sej från tiden i Modo.
Det tar sin lilla tid;)
Wayne Gresky: Själv tyckte jag att Luleå var värst ifjol och då framförallt Aarlbrandt som flög som en vante, men även Olausson och några till förstärkte många situationer. Året innan dess var det väl Thörnberg och resterande HV som filmade. Därför så tycker jag att det är fel att säga att det skulle sitta i klubbmärket.
I år däremot tycker jag att Brynäs är särklassigt värst på filmningar och då i första hand Järnskrot och Silfverberg som ramlar i varenda situation.
Det lustiga är att Brynäs inte åkt på en enda diving denna säsong.
Hittade ingen stats för diving på domarna.se från denna säsong,men från förra säsongen åkte dessa ut på divings:
Jonas Engström, Södertälje
Per-Åge Skröder, MoDo
Pär Arlbrandt, Luleå
Per Ledin, HV 71
Patrik Lundh, Färjestad
Statistiken visar att vi får med oss flest haknings- och interferenceutvisningar, dvs sånt som är spelförstörande.
Vilket man med någorlunda objektiv analysförmåga kan tolka som att motståndarna tvingas ta till ex hakningar för att man inte hinner med i svängarna.
Om det sen beror på att det är VI som har snabba forwards eller NI som har ett gäng glidande skithus låter jag vara osagt.
Förmodligen en kombination av det båda.
Och att vi filmar till oss hakningar och interference förstås...
Redigerad kommentar
Det är ett faktum det, tro mig.
Ser inga personer i vårt klubbmärke, däremot en klassisk treklöver.
Tummen upp, säger jag bara.
För det var väl nåt sånt ni hade på bröstet för ett par år sen.
Klämmigt värre... :-)
Huge: Tänk om det faktiskt är så att era spelare går över gränsen oftare än andra? Varför är det så otänkbart?
Motståndarna är åtminstone av den uppfattningen, och du som ofta brukar hänvisa till att det är de på isen som har bäst uppfattning. Men det kanske inte gäller i en sådan här fråga?
Sen går det säkert att hitta nåt klipp där Modoiter också skämmer ut sig, orkar bara inte leta.
Det komiska är att så många sväljer medias uppblåsta skriverier, som alltid dyker upp så här inför slutspel.
Det ska frammanas fejkade scenarier om lag som filmar, spelar brutalt, är fula, tråkiga osv osv. Allt för att höja stämningen, precis som om inte själva slutspelet i sig redan är en stämningshöjare av rang....
Skillnaden är att han är rakryggad nog för att erkänna hur det ligger till, Pierre Johnsson och er ungerska lovikavante försöker bara spela helgon och hyckla. Finns inga som helst belägg för att nåt lag öht skulle vara mer filmningsbenäget än nåt annat.
Utvisningsstatsen kan möjligtvis ge en ledtråd och den visar isf på det som Ekholm också framhåller: har man snabba och speediga forwards så tvingas skithus som Johnsson att haka när dom inte hinner med.
Svårare är det inte.
bj21: så är det tydligen inte bara vi modoiter som anser att dom är det!
Berka: I år har de ändå haft ett bra lag, inför nästa säsong så ser det mörkar ut. Deras yngre spelare kommer åka över för att testa NHL, och att värva in spelare är ju sällan lyckat.
Så jag misstänker att dagens BIF bok kommer anses som en euforisk positiv bok om några år.
bj21:
Så gnäller dom på oss leksingar att vi fått hybris och klagar på att vi aldrig går upp. Brynäsrna verkar ha rätt stora krav själva . Gnäller för att man kommer till slutspel och hamnat topp 4. Jösses =)
yngwie: Varför skulle det vara synd om mig? Varför ska jag söka hjälp? Vilka är de?
Frågorna hopar sig.