MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
« Föregående · 2531470 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KRB: OCH till skillnad mot många gånger tidigare har MoDo denna säsong faktiskt varit bäst precis när det gäller. Matchen mot BIK när seriesegern stod på spel visade vad de här laget har för inställning. Jag hoppas och tror på 4-1 i matcher. Det skulle också ge alla s k experter en smäll på fingrarna som en skön bonus
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{5647}: Ahh ok har missat det, ber om ursäkt!
Omöjligt att hänga med på det här forumet nuförtiden. Har man inte varit in på ett dygn, har man en heeel del att läsa igen!
Omöjligt att hänga med på det här forumet nuförtiden. Har man inte varit in på ett dygn, har man en heeel del att läsa igen!
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KRB: oavsett shl eller inte, kan vi konstatera att Jesus inte är så mkt att ha jämfört med hinken?
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna:
Jag tror inte riktigt så,
Löven peakade i form någon/några veckor efter nyår, då de spelade mot MoDo, ett MoDo som inte var i form, de var slut som lag just då.
MoDo blev som lag duktigare av nyförvärven även om det tog tid, Löven däremot blev sämre som lag av de nya spelarna de köpte på sig.
Dif har varit halvt skadeskjutna under stora delar av hela året. Dif kom upp äntligen upp i sin standard när det var dags och möta Löven, Dif spöade Löven enkelt…
MoDos form har blivit bättre och bättre sedan den var katastrof som vi minns,
Ett MoDo idag i den form laget håller nu skulle åka ifrån Löven precis som de leker med Dif, trots att Dif sliter allt de har. Senast kunde man se att när MoDo som lag ökade farten och slet nere vid sargen blev det mål eller en farlig målchans varje gång, Dif hängde inte med.
Den lagkänsla och form som löven visade upp mot Dif, hade inte räckt mot dagens MoDo, vi leder med 3-1 i matcher mot Dif och borde ha vunnit den andra matchen i Övik!
Vi vinner enkelt mot Dif i morgon, Dif kommer inte ens att möda sig att ta ut målvakten i sista perioden för att försöka utjämna…
Karlin är en mästare tillslut att skapa en bra lagkänsla för alla i laget, alla måste ”dra åt samma håll och vill vinna” det blir den avgörande faktorn i morgon!
Jag tror inte riktigt så,
Löven peakade i form någon/några veckor efter nyår, då de spelade mot MoDo, ett MoDo som inte var i form, de var slut som lag just då.
MoDo blev som lag duktigare av nyförvärven även om det tog tid, Löven däremot blev sämre som lag av de nya spelarna de köpte på sig.
Dif har varit halvt skadeskjutna under stora delar av hela året. Dif kom upp äntligen upp i sin standard när det var dags och möta Löven, Dif spöade Löven enkelt…
MoDos form har blivit bättre och bättre sedan den var katastrof som vi minns,
Ett MoDo idag i den form laget håller nu skulle åka ifrån Löven precis som de leker med Dif, trots att Dif sliter allt de har. Senast kunde man se att när MoDo som lag ökade farten och slet nere vid sargen blev det mål eller en farlig målchans varje gång, Dif hängde inte med.
Den lagkänsla och form som löven visade upp mot Dif, hade inte räckt mot dagens MoDo, vi leder med 3-1 i matcher mot Dif och borde ha vunnit den andra matchen i Övik!
Vi vinner enkelt mot Dif i morgon, Dif kommer inte ens att möda sig att ta ut målvakten i sista perioden för att försöka utjämna…
Karlin är en mästare tillslut att skapa en bra lagkänsla för alla i laget, alla måste ”dra åt samma håll och vill vinna” det blir den avgörande faktorn i morgon!
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{10015}: Jo var en artikel härom dagen att Gudlevskis ville stanna!
Kan ju vara så att det är klubben som inte vill förlänga?!
Kan ju vara så att det är klubben som inte vill förlänga?!
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Saleva: Ja har ju skrivit för typ en vecka sedan att Ante är påväg bort! Ingen verkar vilja tro på mig dock ;)
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Confusius: Jo, den artikeln diskuterades friskt för någon vecka sedan.
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Bad_Brett: idrottensaffarer.se/affarer/2023/04/pressad-ekonomi-i-djurgarden-hockey
"Idrottens Affärer har tidigare granskat DIF:s bokslut för säsongen 21-22. Där konstateras att en comeback i SHL är absolut nödvändig. Ännu en allsvensk säsong innebär en spelarbudget fjärran från den här säsongens. Här finns en uppenbar rädsla över att sejouren i Hockeyallsvenskan kan bli längre än ett år.
En ekonomisk härdsmälta kan vänta och vd. Thomas Kraft medger i en intervju med Sportbladet att den här säsongen har varit kostsam.
- Vi har gjort en satsning, som sugit en del pengar. Likaså har vi budgeterat med slutspel, så någon större vinst kommer vi inte att göra, oavsett hur många matcher det blir.
Röd lykta på Johanneshov, 8094 åskådare, innebär en nettovinst i storleksordningen 1.1 miljoner för DIF.
MoDo:s klubbdirektör. Johan Widebro är försiktig i sin bedömning av slutspelets ekonomiska resultat. Hans arena har plats för 7 075 åskådare
-Det blir knappast ett miljonregn när vi summerar helheten. Vi har kraftigt ökade kostnader för el och ett högre ränteläge, sade Widebro.
Till skillnad från Djurgården har Modo full kontroll över all kiosk – och restaurangverksamhet i inne i Hägglunds Arena. I Stockholm är det kommunägda SGA Fastigheter som äger ”Hovet” och är huvudman för all försäljning. Djurgårdens andel är en ej offentliggjord procentsumma..
Att äga sin arena och att ha kontroll över all försäljning blir allt viktigare i dagens elitidrott."
"Idrottens Affärer har tidigare granskat DIF:s bokslut för säsongen 21-22. Där konstateras att en comeback i SHL är absolut nödvändig. Ännu en allsvensk säsong innebär en spelarbudget fjärran från den här säsongens. Här finns en uppenbar rädsla över att sejouren i Hockeyallsvenskan kan bli längre än ett år.
En ekonomisk härdsmälta kan vänta och vd. Thomas Kraft medger i en intervju med Sportbladet att den här säsongen har varit kostsam.
- Vi har gjort en satsning, som sugit en del pengar. Likaså har vi budgeterat med slutspel, så någon större vinst kommer vi inte att göra, oavsett hur många matcher det blir.
Röd lykta på Johanneshov, 8094 åskådare, innebär en nettovinst i storleksordningen 1.1 miljoner för DIF.
MoDo:s klubbdirektör. Johan Widebro är försiktig i sin bedömning av slutspelets ekonomiska resultat. Hans arena har plats för 7 075 åskådare
-Det blir knappast ett miljonregn när vi summerar helheten. Vi har kraftigt ökade kostnader för el och ett högre ränteläge, sade Widebro.
Till skillnad från Djurgården har Modo full kontroll över all kiosk – och restaurangverksamhet i inne i Hägglunds Arena. I Stockholm är det kommunägda SGA Fastigheter som äger ”Hovet” och är huvudman för all försäljning. Djurgårdens andel är en ej offentliggjord procentsumma..
Att äga sin arena och att ha kontroll över all försäljning blir allt viktigare i dagens elitidrott."
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: Jag är så inåt helvetet nervös för imorgon. Jag har inte fungerat som människa på hela dagen, levt i ett vakuum kan man säga. Det här är det enda jag kan jämföra med när man fick sitt första barn. Jag skäms inte att säga att det här är exakt lika nervöst men under en längre tid. En förlossning pågår sällan i tre dygn.
Snälla Modo, förlös mig från detta helvete imorgon kväll 🙏
Snälla Modo, förlös mig från detta helvete imorgon kväll 🙏
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: i morgon snuvar ni oss på en backvärvning! Lycka till, ni är efterlängtad!
+ 14
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9682}: :) han är inte ensam, min arbetsplats med ca 200 pers består av två Brynäsare, två Luleå, jag och en till är modoiter, resten är fanatiska leksingar. Men just nu får man faktiskt mycket ryggdunk och pepp, de allra flesta håller på Modo.
+ 8
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
{9682}: En röv med modo-röd färg är väl ändå en uppenbar Modoröv?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: Vore en helt okej födelsedag för min lillebror om vi vinner.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: Nu är det du som får hålla i morgondagens bravader! Jag har mjukglass-psyke,,,,
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoJo2613: Om ett drygt dygn kan det vara den mest befriande dagen på 7 långa år.
Märklig känsla nu, men hoppas verkligen vi ser ett domarteam som står upp för regelboken, då är halva slaget vunnet
Märklig känsla nu, men hoppas verkligen vi ser ett domarteam som står upp för regelboken, då är halva slaget vunnet
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
puffe: trodde han var bannad här. hur kom han in? Måste krupit under spärrarna som ett litet barn.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna: Kundtjänst meddelar: "Vi har ett bortsprunget barn här, påstår sej heta Klåparna. Kan målsman hämta honom genast, för han börjar bli lite kinkig"
+ 10
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Gavelo: klockrent! de försöker få det till att vi spelar 'om DIF gör 6 så vinner dom', lite som när Holm sa till Sjöberg att han hoppade högre än Sjöberg relativt sin längd och Sjöberg svarade att 'det är inte tävlingen, det handlar om att hoppa högst'. - Är naturligtvis inte ett korrekt citat men det stämmer med andemeningen i Sjöbergs svar.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Tarasov: Nä, det har varit lite så under säsongen. Ledningen går liksom sin egen väg och tänker annorlunda än många av oss.
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
RedNek: Vi går tillsammans du och jag.
Djurgården är bra men det är vi också. Det blir som det blir.
I år har det varit enklare än på länge att hänga upp stora delar av tillvaron på just MoDo. Det började lätta med Karlin och Gradin och har sedan förra årets brutala torsk mot Lövhögen, som var jävligt tung, blivit enkelt och rent av till stor glädje att vara MoDo-it. Det är med beundran och jag ser vad Karlin/Gradin gjort och vad de gör.
Imorgon bitti sätter jag mig i bilen från Stockholm upp till Ö-vik. Jag ska se MoDo för första gången på 4 år. Jag ska sitta ensam men med 7000 andra. Äta en middag i segerrestaurangen och åka berg- och dalbanan, som en match i denna finalserie är. Vinner vi så stannar jag kvar och festar loss med mina MoDo kompisar. Förlorar vi så åker jag till Sundsvall och sover där.
Men efter allt helvete efter finalserien mot Leksand så känns det som att vi är tillbaka. Årets MoDo är både starka och listiga.
Det är vårt år.
Djurgården är bra men det är vi också. Det blir som det blir.
I år har det varit enklare än på länge att hänga upp stora delar av tillvaron på just MoDo. Det började lätta med Karlin och Gradin och har sedan förra årets brutala torsk mot Lövhögen, som var jävligt tung, blivit enkelt och rent av till stor glädje att vara MoDo-it. Det är med beundran och jag ser vad Karlin/Gradin gjort och vad de gör.
Imorgon bitti sätter jag mig i bilen från Stockholm upp till Ö-vik. Jag ska se MoDo för första gången på 4 år. Jag ska sitta ensam men med 7000 andra. Äta en middag i segerrestaurangen och åka berg- och dalbanan, som en match i denna finalserie är. Vinner vi så stannar jag kvar och festar loss med mina MoDo kompisar. Förlorar vi så åker jag till Sundsvall och sover där.
Men efter allt helvete efter finalserien mot Leksand så känns det som att vi är tillbaka. Årets MoDo är både starka och listiga.
Det är vårt år.
+ 15
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KB: Hittade till slut en Leksing i baren på Lottas som ville att vi skulle smiska DIF-röven till färgen MoDo-röd. Han var från Borlänge och hade en stor plånka.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna: Om nu Diffen var så bleka så säger väl det en del om den gamle Kenttäs lagbygge. Jag som trodde att ni var spetsiga livsfarliga Löven byggt för slutspel?
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna: Ojoj vad du försöker provocera. Sett till förutsättningarna har du en sjujävla uppförsbacke framför dig😆
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna: Varför tar Kenttä in en goon till tränare när han värvar spelare som Schilkey, Vainio, Juusola, Olofsson osv???
Borde man inte försökt spela ut Djurgården istället för att utmana dem på en duell likt OK Corall där man själva är de som flämtar på marken när krutröken lagt sig.
Man ska bara spela fysiskt på det om man tjänar på det. Löven var för klena den här säsongen. (och hade lägst genomsnittsvikt av de tre lagen). Der är bara riktiga gamlingar som har tuffhet, men Wiklund, Rahimi och Hutchings orkar inte längre med ålderns rätt.
Borde man inte försökt spela ut Djurgården istället för att utmana dem på en duell likt OK Corall där man själva är de som flämtar på marken när krutröken lagt sig.
Man ska bara spela fysiskt på det om man tjänar på det. Löven var för klena den här säsongen. (och hade lägst genomsnittsvikt av de tre lagen). Der är bara riktiga gamlingar som har tuffhet, men Wiklund, Rahimi och Hutchings orkar inte längre med ålderns rätt.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna: Ni fick ett moraliskt silver att slänga in i prisskåpet med de andra silvermedaljerna iaf! Bra jobbat!
+ 16
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
hompa90: Känns väl snarare för fansens egen säkerhet, isen är som sagt is och utan skridskor eller hjälm kan det snabbt gå illa.
Min profilbild är ett bra exempel, killen halkade strumporna så fort han landade på isen och det var godnatt för den kvällen.
Min profilbild är ett bra exempel, killen halkade strumporna så fort han landade på isen och det var godnatt för den kvällen.
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna: Fast ibland så är det motståndarna som får ens egna spelare att se bleka ut också även om ni tycker att DIF var bleka.
Vi har uppenbarligen dem i gungning när Garpen efter första matchen fick kortslutning och sedan har Danielsson gnällt varje match. Både ni och DIF fick det att handla om domarna i er serie, medan vi knappt bemött kritiken och fortsatt spela disciplinerad hockey.
Vi har uppenbarligen dem i gungning när Garpen efter första matchen fick kortslutning och sedan har Danielsson gnällt varje match. Både ni och DIF fick det att handla om domarna i er serie, medan vi knappt bemött kritiken och fortsatt spela disciplinerad hockey.
+ 14
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Nucky: Haha, nej det hade ni inte. Hade blivit en helt annan serie om vi var där, "Mesta Mästarna" är verkligen en skugga av sitt forna jag, gammgubben Klasen och Stanley Cup vinnaren Krüger hänger inte med Modos alla nordamerikaner!! Har tappat räkningen hur många transor Hinken köpt in faktiskt, lär komma ännu fler i SHL..
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna: Vad otippat att en lövare kommer in och talar om fysiskt spel😆
Vi hade förmodligen avslutat er med 4-0 i matcher.
Vi hade förmodligen avslutat er med 4-0 i matcher.
+ 12
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Saleva:
Svårt att säga att de skulle ge oss en tuffare match när DIF slog ut dem. Löven och Mora borde fightas på varandras forum angående vilka som är tredje och fjärde bäst i serien.
Svårt att säga att de skulle ge oss en tuffare match när DIF slog ut dem. Löven och Mora borde fightas på varandras forum angående vilka som är tredje och fjärde bäst i serien.
+ 6
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Saleva: Det kan du ge dig på! Att ens torska serien med 4-2 mot ett blekt DIF är en bedrift i sig. Fullkomligt hisnande, kände inte igen laget. Det är bara ett par spelare som får godkänt, resten borde faktiskt avgå om jag får säga mitt, tränarstaben kan ta sig en titt i spegeln också.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna:
Du borde väl vara grymt besviken på ditt eget lag.
Du borde väl vara grymt besviken på ditt eget lag.
+ 9
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KRB: DIF är för mesiga, det har knappt hettat till en enda gång i finalserien. Löven hade gett Modo en betydligt mer intensiv och fysisk serie där Ingman, Woods och de andra prinsessorna hade fått känna att de lever. Jag är så grymt besviken på DIF, jag tror jag ska dra på dom en smäll...
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoakimE: MoDo gjorde 2 perioder senast som förmodligen var det bästa jag sett detta lag prestera.
Visst, man släpper in mycket mål i 3:e men det är också helt osannolika studsar och självmål.
Ska inte heller glömma att MoDo svarar med 3 nya mål då dom kröp som allra närmast. Det tyder på karaktär och mod.
Dickie hade också världens läge att göra 5-8 i öppen bur, den sätter han 9ggr av 10.
Då hade det inte ens blivit spännande.
Summa summarum skulle jag säga att allt gick DIF’s väg i 3:e perioden och ändå vann vi.
Visst, man släpper in mycket mål i 3:e men det är också helt osannolika studsar och självmål.
Ska inte heller glömma att MoDo svarar med 3 nya mål då dom kröp som allra närmast. Det tyder på karaktär och mod.
Dickie hade också världens läge att göra 5-8 i öppen bur, den sätter han 9ggr av 10.
Då hade det inte ens blivit spännande.
Summa summarum skulle jag säga att allt gick DIF’s väg i 3:e perioden och ändå vann vi.
+ 5
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
KRB: förra matchen var klasen hela deras offensiv.
Var bara klasen, klasen o klasen.
Får vi stopp på honom så ser det bra ut.
Brodin o Norman kändes bara småfula o skuggor av vad jag förväntade mig att de skulle vara innan serien startade.
Däremot är det svårt att ogilla deras juniorers framfart.
Minns att jag tyckte att de inte var så speciella i början av serien. Men nu är det typ de tillsammans med krüger o klasen som är hela deras offensiv.
Men även om jag gillar när ungdomar tar för sig
, så måste jag säga att jag hoppas deras oritin slår igenom och de spelar kasst i morgon.
Var bara klasen, klasen o klasen.
Får vi stopp på honom så ser det bra ut.
Brodin o Norman kändes bara småfula o skuggor av vad jag förväntade mig att de skulle vara innan serien startade.
Däremot är det svårt att ogilla deras juniorers framfart.
Minns att jag tyckte att de inte var så speciella i början av serien. Men nu är det typ de tillsammans med krüger o klasen som är hela deras offensiv.
Men även om jag gillar när ungdomar tar för sig
, så måste jag säga att jag hoppas deras oritin slår igenom och de spelar kasst i morgon.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
vonDöbeln: Gör inte det..Storebror kan läsa kalendern.
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
JoakimE: Gör man 6 mål på hemmaplan så ska man alltså vinna matchen!
Personligen tycker jag man ”ska vinna matchen” mer om man gör 7 på bortaplan.
Personligen tycker jag man ”ska vinna matchen” mer om man gör 7 på bortaplan.
+ 4
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Klåparna:
MoDo och speciellt några av spelarna höjde sig i matchen senast, jag tror det smittar av sig och med publiken i ryggen kan nog Halloran bli matchvinnaren, förövrigt lite anonym innan!
Jag tror vi vinner enkelt om vi står upp fysiskt de inledande 10 minuterna, att vi har bättre backpar och mera spelskickliga spelare än Dif överlag råder det ingen panik om!
De har två spetsspelare som var duktiga senast som måste stoppas bara…..
Dif kommer om möjlighet finns gå ut ännu hårdare och tuffare än i inledningen senast,
MoDo och speciellt några av spelarna höjde sig i matchen senast, jag tror det smittar av sig och med publiken i ryggen kan nog Halloran bli matchvinnaren, förövrigt lite anonym innan!
Jag tror vi vinner enkelt om vi står upp fysiskt de inledande 10 minuterna, att vi har bättre backpar och mera spelskickliga spelare än Dif överlag råder det ingen panik om!
De har två spetsspelare som var duktiga senast som måste stoppas bara…..
Dif kommer om möjlighet finns gå ut ännu hårdare och tuffare än i inledningen senast,
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Rytter: Glad att det inte är så mycket tugg. Laget får ladda i fred.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Silly: Likade din kommentar när du enbart skrev Tobias, men gillar ej Filip
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Saleva:
Precis, det är ett lyxproblem vi tar om det inträffar.
Just nu är alla spelare i laget viktiga och är en stor del av resan vi är ute på. Vår framgång bygger på att vi är ett lag där alla har sina roller och uppgifter, alla är lika viktiga just nu och speciellt imorgon. Når vi målet då kan vi börja fundera hur nästa års trupp ska se ut och vad vi behöver.
Det enda jag kan konstatera är att vi kommer ha en bra stomme att bygga vidare på oavsett HA eller SHL.
Precis, det är ett lyxproblem vi tar om det inträffar.
Just nu är alla spelare i laget viktiga och är en stor del av resan vi är ute på. Vår framgång bygger på att vi är ett lag där alla har sina roller och uppgifter, alla är lika viktiga just nu och speciellt imorgon. Når vi målet då kan vi börja fundera hur nästa års trupp ska se ut och vad vi behöver.
Det enda jag kan konstatera är att vi kommer ha en bra stomme att bygga vidare på oavsett HA eller SHL.
+ 3
Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Nu har jag säkert lyssnat på för mycket om 4e matchen mellan DIF och Modo, är väl lite chockad själv över vad som egentligen hände men jag hör överallt vart jag kollar att folk säger, "Vi gjorde 6 mål, då ska man vinna matchen", hela tiden hör jag detta och visst jag håller väl med om att gör man så mycket mål i en FINAL så ska man stänga matchen igår. Det jag återkommer till varenda gång jag hör detta är att Modo gjorde ju 7 mål men inte fan hör jag det? Det är alltid att DIF gjorde tillräckligt för att vinna men Modo vann. Är det jag som läser in fel i detta?
+ 8
« Föregående · 2531470 · Nästa »
