MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
« Föregående · 2758052 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{10015}: Tur vi har våra duktiga damer. 1-0 borta mot Leksand idag. Poängen ska in!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Sigge: Avsevärd kvalitéskillnad sen vi lämnade helt klart, frågan är vad det skulle betyda för oss. Kan vi tagga till mot så många småländska skitlag?
Minns vår senaste sejour, vi kunde vara i en het period och då tänkte man att: ”Nu möter vi Tingsryd som har sex raka förluster, blir det storvinst?” men slutade med övertidsvinst på straffar istället.
Minns vår senaste sejour, vi kunde vara i en het period och då tänkte man att: ”Nu möter vi Tingsryd som har sex raka förluster, blir det storvinst?” men slutade med övertidsvinst på straffar istället.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Sigge: Det är sjukt alltså. 11-0, 10-3, etc etc. Vilken nivå.
Ja, BB - Björns hockeyfilosofi är kul hockey.
Ja, BB - Björns hockeyfilosofi är kul hockey.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Tarasov: Kolla vilken fart Löven gör allt i. Vilken skillnad jämfört med vårt burskyddsgäng.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Bad_Brett:
Det skall synas på EP premium så kan du även leta köp
Det skall synas på EP premium så kan du även leta köp
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{10015}: Där fick Tälje in 10:an. Hockeyallsvenskan kanske inte är så illa trots allt. Då kan vi åtminstone se MoDo vinna lite matcher.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{7426}: Ska inte kunna bli tvåsiffrigt två gånger i Sveriges andraliga. Sorgligt vad HA har blivit.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Monno: Possler vill jag då inte ha tillbaka. Men sen när blev han så här offensiv?
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Bad_Brett: Försöker du antyda att vi skulle värvat Possler istället för Aagaard?
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{9315}: Det var en siffra jag hörde, så de kan ha räknat fel. Lyckades dock inte se vilken agent Winberg har.
Men ja, när man ser listan ser det inte lika anmärkningsvärt ut.
Men ja, när man ser listan ser det inte lika anmärkningsvärt ut.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Sigge: Jasek är vår klart bästa center, hoppas verkligen inte vi skickar honom till HV när det inte finns någon bättre center på marknaden.
Vettigare att anpassa spelet till shl-hockey.
Vettigare att anpassa spelet till shl-hockey.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{9315}: Kom inte här och var nyanserad när BB ska raljera!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Zource: Ville Jonsson -3 i matchen, men hela laget lär vara lika dåligt ikväll. Nu har SSK en dryg period på sig att gå för tian.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{7426}: Kan man inte bara ta upp några lag med bra ekonomi och stänga igen SHL. Satan vilken pissliga HockeyAllsvenskan är, vill inte spela där igen även om det nu är ett faktum.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Sigge:
Det är väl klart han gör endel offensiva räder men skulle inte säga att han är en sådan katastrof defensivt som många slentrianmässigt häver ur sig.
Vågar nog påstå att han känns betydligt rejälare i sitt spel än bernhardtz. Ger överlag ett stabilt intryck för att vara beskriven som ett "offensivt virrvarr".
Tror inte han hade gjort bort sig i SHL.
Det är väl klart han gör endel offensiva räder men skulle inte säga att han är en sådan katastrof defensivt som många slentrianmässigt häver ur sig.
Vågar nog påstå att han känns betydligt rejälare i sitt spel än bernhardtz. Ger överlag ett stabilt intryck för att vara beskriven som ett "offensivt virrvarr".
Tror inte han hade gjort bort sig i SHL.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Bad_Brett: Och SSK vräker på. Där kanske det finns nånting för Hinken?
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Trilske: Nja i andra matcher har jag sett Theocharidis åka lite var som helst. Helt plötsligt kan han vara bakom mål i anfallszon. Det är inte ofta det händer som back. Skulle säga att han spelar mer som en forward
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Känns inte Theocharidis rykte som defensivt svag lite oförtjänt? Tycker han ser rätt solid ut och spelar "rejält".
Får inte direkt intrycket att han är speciellt offensivt viktad, ger snarare intrycket av att vara en stabil tvåvägsback, går inte bort sig och är alltid med i hemjobbet.
Verkar vara något man slänger ur sig för att man råkar göra mycket poäng i ett svagare lag.
Brickley hade väl samma rykte innan han gick till oss trots att han låg i topp gällande blockerade skott etc.
Får inte direkt intrycket att han är speciellt offensivt viktad, ger snarare intrycket av att vara en stabil tvåvägsback, går inte bort sig och är alltid med i hemjobbet.
Verkar vara något man slänger ur sig för att man råkar göra mycket poäng i ett svagare lag.
Brickley hade väl samma rykte innan han gick till oss trots att han låg i topp gällande blockerade skott etc.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Bad_Brett: Hur ofta för dom vara så rena framför mål då? Pinsam klasskillnad på försvaren HA kontra SHL
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{9315}: håller med, skrev för typ två veckor sedan att man borde ta en rejäl fest tillsammans för att bara komma ihop och tänka på annat. Tror det hade gjort gruppen gott!
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Spelar ingen roll om jag går in här idag, igår eller om tre månader. Det är fortfarande samma diskussioner om Karla och Dicken…
Är folk härinne helt jävla autistiska eller?
Är folk härinne helt jävla autistiska eller?
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Bad_Brett: jag får det till tio, vem missar jag?
olle eriksson ek
jakob noren
pontus näsen
david rundblad
alexander true
oscar pettersson
theo jacobsson
mikkel aagaard
sebastian ohlsson
jesper olofsson
det är en anmärkningsvärt siffra men tittar man närmare så är det inte så konstigt. fyra är från övik, två värvades innan hinken och näsen har väl inte varit något annat än en supersucce under hans tid i modo
olle eriksson ek
jakob noren
pontus näsen
david rundblad
alexander true
oscar pettersson
theo jacobsson
mikkel aagaard
sebastian ohlsson
jesper olofsson
det är en anmärkningsvärt siffra men tittar man närmare så är det inte så konstigt. fyra är från övik, två värvades innan hinken och näsen har väl inte varit något annat än en supersucce under hans tid i modo
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Zource: Kolla Posslers avslut och jämför med hur Aagaard och Olofsson beter sig framför mål.
Pinsam klasskillnad.
Pinsam klasskillnad.
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Zource: Dom har verkligen målvakter för hockeyettan
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Rocco Grimaldi verkar vara ledig. Dock dyr. Vars swishar man?
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
TIK_TIK:
Var nog ömsesidigt eftersom han aldrig riktigt fick det att lossna.
Hinken har även berättat att han hade kontakt med "Micke" efteråt så det verkar ju inte ha varit något ont blod direkt.
Så tycker det mesta talar för att man kom överens om att bryta kontraktet när det fanns andra lag som var intresserad att ta över kostnaden.
Var nog ömsesidigt eftersom han aldrig riktigt fick det att lossna.
Hinken har även berättat att han hade kontakt med "Micke" efteråt så det verkar ju inte ha varit något ont blod direkt.
Så tycker det mesta talar för att man kom överens om att bryta kontraktet när det fanns andra lag som var intresserad att ta över kostnaden.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Bad_Brett: True kan vara en av de sämsta värvningarna Hinken gjort. Jasek bidrar åtminstone i BP och vinner tekningar.
M/S True hänger ju inte med i tempot. Man kan tycka att Hinken borde sett det med sitt eminenta hockeyöga.
M/S True hänger ju inte med i tempot. Man kan tycka att Hinken borde sett det med sitt eminenta hockeyöga.
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Hur var det när Råååmma lämnade, ville han bort eller?
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Bad_Brett: Typiskt att han inte svågervärvade Oscar Lindberg eller Tambellini istället. 😔
+ 2
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{10015}: Theo målade precis. Ta hem honom och skicka iväg Jasek till hockeyettan
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{10015}: Kan ju vara så att Jasek själv vill lämna och har kontaktat HV.
Nån konstig ide jag fick.
Nån konstig ide jag fick.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
modosebbe: Åter igen, Karla hade tackat ner till Modo oavsett eftersom dom väntade sitt 3:e barn och familjen hade sagt att man ville bo närmare familjen.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
modosebbe: Tank om vi haft saida som sportchef. Då hade vi alltid värvat bäst.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Sigge: Låt HV ta Jasek så snabbt som möjligt så han kan sänka dem så snabbt som möjligt. Otroligt konstigt att de vill ha honom. Theo är en mer pålitlig center som vi kan spela för tillfället.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
modosebbe: Karlkvist har jag inte mycket till övers för men Dicken däremot. Han hade varit värd halva spelarbudgeten vid det här laget.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Costanza: jag vet hur ni har det! Been there done that!
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Sigge: Tänk om Hinken varit på Dicken och Karlkvist lite hårdare. Då hade vi legat i övre halvan av tabellen. När Dickinson kom och sa att han fått kontrakterbjudande från Rögle skulle Hinken stått på sig. Det är bättre att han står på sig då än att han ska stå på sig nu med detta bedrövliga fuskbygge. Karlkvist skulle han ringt tidigt på hösten när Oskarshamn var cementerade i botten. Är övertygad om att dessa två hade höjt laget markant.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Chamez: Det finns inget större fan av att spela juniorer än mig, men vi kan inte ha en center som ska centra två centrar. Vi behöver en sniper.
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
S-vikaren:
julmust helst Falcon men inte hittat den
Zingo apelsin
Cross blodapelsin
Pepsi
Varierar mig inte direkt så dessa fyra
julmust helst Falcon men inte hittat den
Zingo apelsin
Cross blodapelsin
Pepsi
Varierar mig inte direkt så dessa fyra
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
Få hit denna killen från Mora och sätt honom bredvid LP och Gästrin! Kommer bli kanon!
www.eliteprospects.com/player/585832/martin-johnsen
www.eliteprospects.com/player/585832/martin-johnsen
+ 1
Sv: MoDo Hockey - Färjestad BK 24-10-26 Borta
{9315}: Lagfest är något jag gillar också. Kanske inte för många storbröstade blondiner på Ulvön dock. Jag och Brett kan sitta med dem i ett rum bredvid och snacka hockey. Vi kan hockey!
+ 1
« Föregående · 2758052 · Nästa »