Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
« Föregående · 1314679 Till forumet
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Vi tycks inte ha samma dump and chase tanke hela tiden idag.
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
spud: Så här långt har nog susse och gänget varit sämsta formation
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
qwertas: Skule tro att man endast satte Hedman där på lineup, nu tillbaka med Svarten igen.
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
NuMo: Många lag blir lite uppspelta efter en sån tackling som Hasse delade ut, men inte vi, vi geggade ihop fulltständigt.
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
MODOJohan: Då sover kommentatorn isåfall. Hedman och Forsberg har bytt plats, annars enligt program.
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Wayne Gresky: Vi övertygar inte direkt från start i alla fall.
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Berka: Jobbar icket... Är sjukskriven. Då passar det nog inte att utöva häftiga aktiviteter..
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
MODOJohan: vi kör i morgon , 10-12 på höga.
Fast du jobbar väl?
Fast du jobbar väl?
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Berka: Jaha : )
Nä dags att rota fram grejerna och köra lite hårt på rinken igen känner jag....
Men nu kör vi! Heja Modo
Nä dags att rota fram grejerna och köra lite hårt på rinken igen känner jag....
Men nu kör vi! Heja Modo
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Berka: Kan säga som så att Hedman spelar med Madsen och Ritchie, inte enligt program alltså.
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
MODOJohan: Du har ju skyhög stauts, gammal backlippor har alltid hög status
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Berka: Normalt sett hade jag svarat: Kvalitet framför kvantitet, men jag vet inte min status här på HS ännu.. hehe
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
MODOJohan: Löjligt jag har 5245 ;)
Föresten, varför sätter man k-fop i första och tex. anton byström , hägga, rose´n i 4:e?
Föresten, varför sätter man k-fop i första och tex. anton byström , hägga, rose´n i 4:e?
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Jag hade tänkt att lägga ner lite energi på detta inlägg, men jag kommer inte på något vettigt. Dock så kände jag efter ett besök i min egen profil att jag var tvungen att säga någonting, då jag nu med detta inlägg når inlägg nummer 2000 för att vara exakt. En milstolpe! Vad åren bara går förbi...
Modo i mitt hjärta!
Modo i mitt hjärta!
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Men jag tycker inte att jag gjort nåt olämpligt sedan jag började använda hs igen
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Patrik Källstr: Så det är en slump att du heter källström och skriver om Skövde, på samma sätt som källan gjorde?
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
spud: Nepp, Modos forum behöver en som mig, ja sprider tur till klubben
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Patrik Källstr: Aha så du är Källan.. Är inte du avstängd?
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Bittesehr: När jag var på Skövde Ik - Munkfors så tippade jag att det skulle komma 500 pers till ladan. Det kom 499! Inte illa pinkat ;)
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Vi vinner med 5-1.
Påsen gör 1 mål.
Vi gör 2 i PP.
Pierre åker ut, minst, en gång för holding.
5313 i publiken.
Nu åker jag iväg till Arenan! :)
Påsen gör 1 mål.
Vi gör 2 i PP.
Pierre åker ut, minst, en gång för holding.
5313 i publiken.
Nu åker jag iväg till Arenan! :)
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Patrik Källstr: Det hoppas jag verkligen att det blir. Vi har spelat 6-1 på jobbet till 70 gånger pengarna.
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Salle: Kom igen. Giv oss frid och spela oavgjort ikväll.
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Gustafsson: Kan ju säga som så att det skulle aldrig falla mig in att spela på modo denna säsong :)
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Frisco: Kvällens trappklättrare
| MODO Hockey | |||||||||||
| | |||||||||||
| 30. DAHLBERG, Nicklas | |||||||||||
| Goalkeepers | 32. TARKKI, Tuomas | ||||||||||
| | |||||||||||
| 1st Line | 2. WESTIN, Jens | 12. JOSEFSSON, Daniel | |||||||||
| 26. FORSBERG, Kristian | 93. RITCHIE, Byron | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| | |||||||||||
| 2nd Line | 5. JONSSON, Hans | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| 44. DANIELSSON, Nicklas | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| | |||||||||||
| 3rd Line | 3. TIMANDER, Mattias | 47. BONSAKSEN, Alexander | |||||||||
| 28. BLOMQVIST, Jacob | 39. SVARTVADET, Per | 25. HEDMAN, Anton | |||||||||
| | |||||||||||
| 4th Line | 40. AHRLING, Isak | ||||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 87. ROSÉN, Robert | 49. BYSTRÖM, Anton | |||||||||
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
| Referees: | Rönnmark, Ulf | ||||||||||
| Björk, Tobias | |||||||||||
| Linesmen: | Ahlström, Tomas | ||||||||||
| Käck, Johannes | |||||||||||
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Berka: Westin är ju faktiskt den som oftast träffar motståndare helt utan konkurrens. Timander borde nog ha klart mest träffar på mål och det är en stor anledning till att han har så många passningspoäng i år. (Även om nästan alla kommer från tiden då vi faktiskt hade ett power play).
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Make Believes: Ta skott? timander och okt har redan backat ut i mittzon så puckarna trillar ut i mittzon av sig själv. Hasse skjuter medvetet 100% i sargen brevid målet för att få en sargstuds in framför mål, fast den är sönderläst sen 2007, hållberg har aldrig träffat annat än motståndarna de få gångar han stått rätt placerad för att ta skott, bonsa och vestin tar skott ibland och dom faktiskt på mål, dock är det inge klös i bössan hos nån av dom + att ingen står framför mål så det är alltid plockpotatis för målvakten.
De 5 gånger cook samanlagt sköt i modo så var det bra skott, dock resulterade endast ett och det var nog mer en tavla av tysken i brynäs en ett bra slagskott.
Nu kom jag att minnas slagskottet i nätaket pikkarainen lossade på foppas pass, de fick komentatorerna att jubla i eufori och varenda öga i nolaskogarna var blött.... vilka tider ;)
De 5 gånger cook samanlagt sköt i modo så var det bra skott, dock resulterade endast ett och det var nog mer en tavla av tysken i brynäs en ett bra slagskott.
Nu kom jag att minnas slagskottet i nätaket pikkarainen lossade på foppas pass, de fick komentatorerna att jubla i eufori och varenda öga i nolaskogarna var blött.... vilka tider ;)
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Paddan: Och kanske vågar de också ta skott i slottet istället för att drälla ut pucken i mittzonen...
Sv: Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Poffa: En del frågetecken... låter som några svakanker/ körfylningar...
Äh, släng in alla fem juniorerna vetja. De lär ju vara mer rörliga och mindre benägna att sänka tempot i PP än Susse i varje fall
Modo Hockey - Södertälje SK, 2010-12-02
Självklart var det härliga tre poäng som MODO Hockey tog i Skellefteå i tisdags. Något som också märktes vid träningen dagen därefter, där det var uppsluppen stämning.
- Allt blir liksom lite lättare efter en seger, så är det bara, säger coachen Charles Berglund. Men i det stressiga matchtempo som är i Elitserien går det inte att slå sig till ro länge. Bara på´t igen.
Nu handlar det om Södertälje SK som kommer till Fjällräven Center.
- En ny tuff utmaning, som alla matcher i den här ligan är. Mot Skellefteå hade vi hur dåligt facit som helst och så åker vi dit och vinner med 4-1. Mot Södertälje däremot har vi två raka segrar, men det går inte att luta sig emot det som hänt.
Coach Berglund var förstås nöjd med segern i Skellefteå, däremot inte med spelet.
- Framförallt i den andra perioden tappade vi det mesta. Men nu hade vi till skillnad mot Skellefteå hemma förra veckan marginalerna med oss.
En del frågetecken gör att MODO inte mönstrar matchlaget förrän efter träningen matchdagen. Vid onsdagens träning deltog exempelvis fem juniorer, nämligen Marcus Bohman, Joakim Arnmark, Isak Ahrling, Anton Byström och Andreas Forsström.
MODO Hockeys preliminära trupp mot Södertälje SK torsdag 2 december Fjällräven Center 19.00:
Målvakter: 30 Nicklas Dahlberg, 32 Tuomas Tarkki.
Backar: 2 Jens Westin, 3 Mattias Timander, 5 Hans Jonsson, 12 Daniel Josefsson, 18 Per Hållberg, 47 Alexander Bonsaksen.
Forwards: 6 Magnus Häggström, 10 Per-Åge Skröder, 17 Morten Madsen, 22 Andreas Forsström, 24 Niklas Sundström, 25 Anton Hedman, 26 Kristian Forsberg, 28 Jacob Blomqvist, 39 Per Svartvadet, 44 Nicklas Danielsson, 49 Anton Byström, 87 Robert Rosén, 93 Byron Ritchie.
Noterbart är
A t t Ole-Kristian Tollefsen, backen, Är ur spel efter smällen i Skellefteå senast.
A t t tidigare avstängde Anton Hedman nu åter är klar för spel.
A t t MODO vunnit höstens båda möten med Södertälje, 6-3 hemma och 4-3 efter mål av Ritchie i sudden death borta.
A t t MODO har fem raka matcher utan förlust mot Södertälje hemma. Senast SSK vann här var hösten 2008, då med 4-3.
- Allt blir liksom lite lättare efter en seger, så är det bara, säger coachen Charles Berglund. Men i det stressiga matchtempo som är i Elitserien går det inte att slå sig till ro länge. Bara på´t igen.
Nu handlar det om Södertälje SK som kommer till Fjällräven Center.
- En ny tuff utmaning, som alla matcher i den här ligan är. Mot Skellefteå hade vi hur dåligt facit som helst och så åker vi dit och vinner med 4-1. Mot Södertälje däremot har vi två raka segrar, men det går inte att luta sig emot det som hänt.
Coach Berglund var förstås nöjd med segern i Skellefteå, däremot inte med spelet.
- Framförallt i den andra perioden tappade vi det mesta. Men nu hade vi till skillnad mot Skellefteå hemma förra veckan marginalerna med oss.
En del frågetecken gör att MODO inte mönstrar matchlaget förrän efter träningen matchdagen. Vid onsdagens träning deltog exempelvis fem juniorer, nämligen Marcus Bohman, Joakim Arnmark, Isak Ahrling, Anton Byström och Andreas Forsström.
MODO Hockeys preliminära trupp mot Södertälje SK torsdag 2 december Fjällräven Center 19.00:
Målvakter: 30 Nicklas Dahlberg, 32 Tuomas Tarkki.
Backar: 2 Jens Westin, 3 Mattias Timander, 5 Hans Jonsson, 12 Daniel Josefsson, 18 Per Hållberg, 47 Alexander Bonsaksen.
Forwards: 6 Magnus Häggström, 10 Per-Åge Skröder, 17 Morten Madsen, 22 Andreas Forsström, 24 Niklas Sundström, 25 Anton Hedman, 26 Kristian Forsberg, 28 Jacob Blomqvist, 39 Per Svartvadet, 44 Nicklas Danielsson, 49 Anton Byström, 87 Robert Rosén, 93 Byron Ritchie.
Noterbart är
A t t Ole-Kristian Tollefsen, backen, Är ur spel efter smällen i Skellefteå senast.
A t t tidigare avstängde Anton Hedman nu åter är klar för spel.
A t t MODO vunnit höstens båda möten med Södertälje, 6-3 hemma och 4-3 efter mål av Ritchie i sudden death borta.
A t t MODO har fem raka matcher utan förlust mot Södertälje hemma. Senast SSK vann här var hösten 2008, då med 4-3.
« Föregående · 1314679