Modo Hockey Timrå IK 20101125
« Föregående · 1311361 · Nästa » Till forumet
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Nikki Nine:
Älskar hur vi dumpar in pucken i PP utan att ha ordentlig fart, not...
Älskar hur vi dumpar in pucken i PP utan att ha ordentlig fart, not...
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Sawchuk:
Nu får domaren ta och ge sig. För varje Timrå-utvisning han tar ger han två minuter mindre för Modo att reducera.
Nu får domaren ta och ge sig. För varje Timrå-utvisning han tar ger han två minuter mindre för Modo att reducera.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Nikki Nine:
Så sant, känns som 90% av Modos skott tas på täckande spelare. Inte bara denna match utan alltid.
Så sant, känns som 90% av Modos skott tas på täckande spelare. Inte bara denna match utan alltid.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Att Byron Ritchie inte har ett NHL-kontrakt medan spelare som Josh Green har det, gör mig jävligt fundersam.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Är det verkligen för mycket begärt att spelarna ska ta ett skott som inte täcks på någonting?
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Sawchuk:
Jag tror jävlar vi har en chans att vända detta bara vi inte klantar till det något mera nu. Timrå är inte ens bra, faktiskt riktigt dåliga trots 3-1 ledning.
MEN GÖR MÅL DÅÅÅÅ!
Jag tror jävlar vi har en chans att vända detta bara vi inte klantar till det något mera nu. Timrå är inte ens bra, faktiskt riktigt dåliga trots 3-1 ledning.
MEN GÖR MÅL DÅÅÅÅ!
Redigerad kommentar
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Gäller att utnyttja alla dessa PP för snart kommer det börjas att kompenseras åt andra hållet.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Sawchuk:
Viktigt med ett tröstmål, eller kan det vara en VÄNDNING!
hoppas...
Viktigt med ett tröstmål, eller kan det vara en VÄNDNING!
hoppas...
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
MODOJohan: BjörnVooDoo, Yabbadabba, Gabba Gabba etc.
Redigerad kommentar
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Nikki Nine:
Jag tycker Westin transporterar pucken utan att tappa den bra, hur mycket konstruktivt som kommer ur det i slutändan vet jag inte.
Jag tycker också Westin är en av Modos bättre backar totalt sett vilket han inte borde vara även om han tagit ett stort steg i utvecklingen i år.
Jag tycker Westin transporterar pucken utan att tappa den bra, hur mycket konstruktivt som kommer ur det i slutändan vet jag inte.
Jag tycker också Westin är en av Modos bättre backar totalt sett vilket han inte borde vara även om han tagit ett stort steg i utvecklingen i år.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Sawchuk:
Skriver under på allt du säger, förutom Westin. Tycker han har gjort det väldigt bra och det ska väl inte _nödvändigtvis_ behöva vara en varningssignal att han är bäst.
Jag tycker att Challe ska ta en del kritik också, jag tycker att han försöker få laget att spela på ett sätt de inte behärskar. Hade jag varit coach hade jag försökt få laget att spela snuskigt tight i mitt- och försvarszon och satsa på att återvinna puck för att komma i numerära överlägen (1vs0, 2vs1, 3vs2) i omställningarna. Det hade gjort att det varit lättare att komma in på mål och mer yta för våra sämre offensiva spelare att inte träffa en klubba på samtidigt som motståndarna inte bara kan glida igenom.
Men det finns säkert mer än en anledning till varför jag inte är hockeytränare.
Skriver under på allt du säger, förutom Westin. Tycker han har gjort det väldigt bra och det ska väl inte _nödvändigtvis_ behöva vara en varningssignal att han är bäst.
Jag tycker att Challe ska ta en del kritik också, jag tycker att han försöker få laget att spela på ett sätt de inte behärskar. Hade jag varit coach hade jag försökt få laget att spela snuskigt tight i mitt- och försvarszon och satsa på att återvinna puck för att komma i numerära överlägen (1vs0, 2vs1, 3vs2) i omställningarna. Det hade gjort att det varit lättare att komma in på mål och mer yta för våra sämre offensiva spelare att inte träffa en klubba på samtidigt som motståndarna inte bara kan glida igenom.
Men det finns säkert mer än en anledning till varför jag inte är hockeytränare.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Sawchuk:
Äh, Westin har varit mycket bra, inte bara i jämförelse med de andra.
Äh, Westin har varit mycket bra, inte bara i jämförelse med de andra.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Var det förresten inte i den där stolpen som Timrås straff som inte borde ha blivit mål strudsade? Den borde i så fall bytas ut.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Nikki Nine:
Kan någon förklara för mig varför man kickar Cook och Dimitrakos innan man har klart med nyförvärv??? Jag förstår inte hur man tänker.
Hållberg är ju fan långsammare än Jonsson i baklängesåkningen nuförtiden.
Hur kass Cook än varit så är han ju inte sämre än Hållberg eller osäkrare än en rookieback född 94. Känns som det inte är läge att börja matcha in juniorer just nu heller.
Att Jens Westin just nu är en av våra bättre backar är väl en inte så liten varningssignal.
Enda gångerna Modo känns farliga är när Byron har pucken.
Jag håller med om att Modo startade bra men vad spelar det för roll då
1. Man är totalt värdelösa på utnyttja sina lägen.
2. Försvarsspelet är lika ihåligt som det varit de senaste två åren.
3. Tarkki är lika kall som en förfrusen tå.
Nåja, det ordnar sig säkert till slut...
jaja, jag gnäller men vi ligger under med 0-3 mot Timrå och jag håller på bli galen...
Kan någon förklara för mig varför man kickar Cook och Dimitrakos innan man har klart med nyförvärv??? Jag förstår inte hur man tänker.
Hållberg är ju fan långsammare än Jonsson i baklängesåkningen nuförtiden.
Hur kass Cook än varit så är han ju inte sämre än Hållberg eller osäkrare än en rookieback född 94. Känns som det inte är läge att börja matcha in juniorer just nu heller.
Att Jens Westin just nu är en av våra bättre backar är väl en inte så liten varningssignal.
Enda gångerna Modo känns farliga är när Byron har pucken.
Jag håller med om att Modo startade bra men vad spelar det för roll då
1. Man är totalt värdelösa på utnyttja sina lägen.
2. Försvarsspelet är lika ihåligt som det varit de senaste två åren.
3. Tarkki är lika kall som en förfrusen tå.
Nåja, det ordnar sig säkert till slut...
jaja, jag gnäller men vi ligger under med 0-3 mot Timrå och jag håller på bli galen...
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
NuMo:
Det är nog dags för Poffa att börja spara så att han kan betala arnio.
Det är nog dags för Poffa att börja spara så att han kan betala arnio.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
MODOJohan: En målchans och 3-0, effektivt så det förslår. Uppförbacke trots spelövertag. Jobba.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Nikki Nine:
Kvällens enda glädjeämne är Jens Westin som ser glödhet ut både i anfallszon och försvarszon. Jag tycker att han har utvecklats något enormt sedan Challe började matcha honom i Power Play.
Det ska för övrigt bli intressant att se om Ludvig får chansen nu när Tollefsen är utvisad.
Kvällens enda glädjeämne är Jens Westin som ser glödhet ut både i anfallszon och försvarszon. Jag tycker att han har utvecklats något enormt sedan Challe började matcha honom i Power Play.
Det ska för övrigt bli intressant att se om Ludvig får chansen nu när Tollefsen är utvisad.
Redigerad kommentar
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
MODOJohan: Drar en vågad gissning och säger att vi gör max ett mål idag. Igen. Men det hade ju i så fall bara varit nionde gången på 23 matcher.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
MODOJohan: Det gjorde han...
MEN vilken konstig match... herregud blir inte klok.
MEN vilken konstig match... herregud blir inte klok.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Nikki Nine: Då tycker jag vi slutar spela så ingen Timråit blir skadad :)
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Bad_Brett: Agree... Nä hoppas vi får in ett mål i första, annars känns det dött
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
MODOJohan:
Tarkki har varit fruktansvärt dålig i de sista matcherna han har stått. Jag är inte förvånad. Ofattbart att man bytte ut Dahlberg.
Tarkki har varit fruktansvärt dålig i de sista matcherna han har stått. Jag är inte förvånad. Ofattbart att man bytte ut Dahlberg.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
MODOJohan: Det här är fan inte sant, hur fan kan man få så mycket oförtjänt skit som vi får nu? Grymt spel första 5-7 min.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Vilken jävla röta dom fick då... Maximal utdelning. Vi som började så jävla bra.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Synd att ishockey inte är en bedömningssport, då hade vi vunnit denna match. Nu är matchen körd efter tio minuter istället med tanke på hur bra vi är på att göra mål. Heja.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Ikväll läxar Tolle upp en Tik. Hållberg gör mål, Svartvadet är helt under isen, och en random kille i Modo blir skadad. Så ser spåkulan ut. MEN vi vinner med 5-2
Redigerad kommentar
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Frisco: Kvällens hundägare
| MODO Hockey | |||||||||||
| | |||||||||||
| 32. TARKKI, Tuomas | |||||||||||
| Goalkeepers | 30. DAHLBERG, Nicklas | ||||||||||
| | |||||||||||
| 1st Line | 3. TIMANDER, Mattias | 18. HÅLLBERG, Per | |||||||||
| 44. DANIELSSON, Nicklas | 24. SUNDSTRÖM, Niklas | 10. SKRÖDER, Per-åge | |||||||||
| | |||||||||||
| 2nd Line | 2. WESTIN, Jens | 12. JOSEFSSON, Daniel | |||||||||
| 26. FORSBERG, Kristian | 93. RITCHIE, Byron | 17. MADSEN, Morten | |||||||||
| | |||||||||||
| 3rd Line | 55. TOLLEFSEN, Ole kristian | 5. JONSSON, Hans | |||||||||
| 28. BLOMQVIST, Jacob | 39. SVARTVADET, Per | 49. BYSTRÖM, Anton | |||||||||
| | |||||||||||
| 4th Line | 47. BONSAKSEN, Alexander | 40. BYSTRÖM, Ludvig | |||||||||
| 6. HÄGGSTRÖM, Magnus | 87. ROSÉN, Robert | 22. OLDEN, Sondre | |||||||||
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
| Referee: | Persson, Sören | ||||||||||
| Linesmen: | Larsson, Robert | ||||||||||
| Ahlström, Anders | |||||||||||
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
shinzawai: ja . timrå som verkligen har tokdominerat dom senaste 15 matcherna
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
shinzawai: Jäklar, och Nyström som precis skrivit att MoDo lirar krismatch ikväll. Hur sjutton ska man kunna koncentrera sig på att plugga in stormaktstiden och reformationen mm när det är krismatch ikväll.
Sv: Modo Hockey Timrå IK 20101125
Vi slipper Corso och Karlsson på taket ikväll.
www.hockeykanalen.se/1.1920851/2010/11/25/magsjuka_harjar_i_timra
Då vinner väl Timrå bara med 3 mål, stackarna.
www.hockeykanalen.se/1.1920851/2010/11/25/magsjuka_harjar_i_timra
Då vinner väl Timrå bara med 3 mål, stackarna.
« Föregående · 1311361 · Nästa »
Dags för Svarten att köpa en vinklad klubba så han kan få lite fart och höjd på puckarna.