Modo-HV71
Håller med dig om Hari, han bär naturligtvis ingen kedja som center. Han hör dock hemma i toppkedjorna för att komma till rätta och där duger han helt enkelt inte på den här nivån, några fina passningar emellanåt räcker naturligtvis inte, man måste kunna vinna närkamper och sin match i matchen mer än en gång i kvartalet också.
Med tanke på Svartvadets jobb hittils blir det väl dock ett treårskontrakt istället för ett tack och hej.
J F K:
Du har såklart rätt. men Modo har ju börjat prata om att man måste utbilda juniorerna så at det finns en likriktning, dvs. en förbeedelse för speli A-lag för juniorer.
AFs hockeyidiologi skall alltå genomsyra inte bara A-laget, utan även hela organisationens tänk. Jag, som socialist förstå tanken, men den är svårgenomförd eftersom det hämmar fritt tänkande och fritt försök mot fritt tänkande.
Tänk bort min passus om socialism tack. För det tvärtomma gäller ju ifall man inte tänker socialistiskt. Det blir svårt att bli ett lag.
Jag vill itne att vi skall bygga med ett spelsystem som genomsyrar hela organisationen fårn ung till gammal.
Jag vill att vi utvecklar varje individs kompetens till fullo. Såklart måste det göras i smråd med laget.
Jag önskar att vi hittar en assisterande tränare som kan ställa krav. Någon som kan se till att man följer riktlinjerna. Det hörs på Anders att man har rätt tänk, men man kommer ju fan inte framåt. Med den här takten lär Anders prata om exakt samma saker när vi ligger sist i april.
Torp är fortsatt jämndålig och Hari som är på tok för dålig för att leda en toppkedja får fortsatt stort förtroende.
Det är orimligt dåligt, kväll efter kväll efter kväll och byte efter byte efter byte.
Därför kändes det konstigt att befordra j-20 tränaren när det lagets disciplin och försvarsspel var fullständigt obefintligt. Rätt likt hur forwards spelar i år.
J F K:
Alturistisk är ju ett stor ord och om sanningen skakll fram så ligger ju det begreppet just i det du efterlyser. "utbildning till att bli seniorer".
Jag pratar om det motsatta. Att tillåta det unikaför at nå spetskompetens.
De båda begreppen måste smältas samman på ett bra sätt, där "utbildningen" måste begränsas mot varje individs unika talang.
Gusse:
Det tråkiga är att jag känner mig apatisk om om vi får PP eller inte. Våra mål verkar vara slumpmässiga och går itne att förutse.
Redigerad kommentar
Men om vi skall amalysera varför vi inte får utvisningar mot oss.
Vi har för förutsägbart spel. Det blir för lätt att ställa in ett försvar mot oss och det räcker med styrspel till vi tappar pucken.
När vi tappar pucken så är det friläge för det andra laget.
Vi är för mesiga i manman spelet.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ja det är just sådant där som avslöjar vår låga medelålder. Visst äldre spelare har oftast farten och tempot mot sig, men å andra sidan tror jag inte Skröder, Påhlsson, Sundström osv som alla fått höra hur slut dom är skulle bjuda på den där spelvändningen.
Riskminimering finns liksom inte i en juniors hjärna oavsett vad coachen heter.
Frågan du bör ställa dig är, ska modo agera altruistiskt och "offra" egen framgång för att någon spelare per år ska bli bra i NHL?
Gärna en kombination, men såhär uselt utbildade i normalt försvarsspel kan jag inte acceptera.