Modo - SSK 11/10
« Föregående · 1841064 Till forumet
Sv: Modo - SSK 11/10
Eller:
Vi gör absolut ingen dålig period, vi strular till det en gång så SSK får ett längre anfall och släpper då till 0-1. Annars ser det ju bra ut har ju skapat mängder med heta lägen och bara lite oflyt (t.ex Erikssonx3 i stoplen) gör att vi inte leder detta.
Gäller bara att vi fortsätter så här och inte dippar, då har vi alla chanser att vända och får vi in kvitteringen så måste ju SSK framåt igen.
Vi gör absolut ingen dålig period, vi strular till det en gång så SSK får ett längre anfall och släpper då till 0-1. Annars ser det ju bra ut har ju skapat mängder med heta lägen och bara lite oflyt (t.ex Erikssonx3 i stoplen) gör att vi inte leder detta.
Gäller bara att vi fortsätter så här och inte dippar, då har vi alla chanser att vända och får vi in kvitteringen så måste ju SSK framåt igen.
Sv: Modo - SSK 11/10
Eller: 4 insläppta till så har du tippat rätt..!
Varför upphör jag aldrig förvånas, som vanligt kommer man torska mot bottenlagen
Varför upphör jag aldrig förvånas, som vanligt kommer man torska mot bottenlagen
Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter:
Oj oj stople igen för Eriksson efter ett sjukt byte av förstakedjan, hade ju lite gärna kunnat haft hattrick idag.
Skönt att se stabiliteten och tryggheten, trots att vi släpper in ett mål dippar vi inte. Tidigare säsonger hade vi ju efter en bra start och ett i baken kunnat tappa in 2:an och 3:an av bara farten. Nu kommer vi igång direkt efter målet och trummar på, tyder på stabilitet och trygghet.
Oj oj stople igen för Eriksson efter ett sjukt byte av förstakedjan, hade ju lite gärna kunnat haft hattrick idag.
Skönt att se stabiliteten och tryggheten, trots att vi släpper in ett mål dippar vi inte. Tidigare säsonger hade vi ju efter en bra start och ett i baken kunnat tappa in 2:an och 3:an av bara farten. Nu kommer vi igång direkt efter målet och trummar på, tyder på stabilitet och trygghet.
Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey: Eriksson har själv skjutit 3 stolpskott. Skäms på er andra modopojkar. Ni måste också leverera! Vars är era stolpskott?
+ 2
Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov:
Nyss hemkommen från gymmet, en liten whisky i ådrorna. Vafan är det för dödgrävarlag vi möter, ändå ligger vi under. Jodå, jag har sett hela matchen än så länge. Vi skapar inte så mycket trots det menlösa motståndet. Det här måste vi väl ändå vinna?
Nyss hemkommen från gymmet, en liten whisky i ådrorna. Vafan är det för dödgrävarlag vi möter, ändå ligger vi under. Jodå, jag har sett hela matchen än så länge. Vi skapar inte så mycket trots det menlösa motståndet. Det här måste vi väl ändå vinna?
Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Kändes som Hanses svagaste ingripande denna säsong. Den vill han nog ha tillbaka. Samtidigt fick han trumma på bra ostört SSK spelare.
Nu är det dock som vi har PP fast det är 5mot5.
Eriksson stolpe igen...
Nu är det dock som vi har PP fast det är 5mot5.
Eriksson stolpe igen...
Sv: Modo - SSK 11/10
MorganaLefaey:
Ge det lite tid vi kommer till bra lägen framåt, gäller att avvärja kontringar.
Ge det lite tid vi kommer till bra lägen framåt, gäller att avvärja kontringar.
Sv: Modo - SSK 11/10
Vi har ju lite oflyt framåt. SSK har haft ett bra anfall och gjorde 0-1, bara Eriksson har ju 3 riktigt bra lägen med skott mitt från slottet.
Fortsätter vi bara trumma på får vi utdelning.
Fortsätter vi bara trumma på får vi utdelning.
+ 1
Sv: Modo - SSK 11/10
Rytter: Fattar inte hur man kan svinga ivägen en puck sådär typ utan å röra klubban.
Sv: Modo - SSK 11/10
Vi byter till rätt tråd.
Fan vilket skott han har Eriksson, han blir nog inte långvarig i HA.
Fan vilket skott han har Eriksson, han blir nog inte långvarig i HA.
Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Haha ja men dåså. Trodde du menade exempelvis.
Nu när jag läser meningen igen fattar jag inte riktigt hur jag fick ihop meningen när jag tolkade det som du skrev exempelvis...
Nu när jag läser meningen igen fattar jag inte riktigt hur jag fick ihop meningen när jag tolkade det som du skrev exempelvis...
+ 1
Sv: Modo - SSK 11/10
Monno:
Skrev "ex pp", menar då exklusive pp. Får ta mig den :) i övrigt är jag på din sida
Skrev "ex pp", menar då exklusive pp. Får ta mig den :) i övrigt är jag på din sida
Sv: Modo - SSK 11/10
Gavelo:
Brukar tillkomma 1000 pers sista dagen, så vi borde komma upp i 3500.
Brukar tillkomma 1000 pers sista dagen, så vi borde komma upp i 3500.
+ 1
Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Molin har 4p i PP och Karla 2 enlig HAs hemsida.
Så om dom inte skriver fel så är 30% av poängen PP. Så inte merparten ändå.
Om jag inte läser galet.
Så om dom inte skriver fel så är 30% av poängen PP. Så inte merparten ändå.
Om jag inte läser galet.
+ 1
Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: :) Är mesta ta förundrad över det svaga intresset nu när Modo för första gången på 5 år verkligen är ett hockeylag, ett topplag!
2500 just nu, borde rimligtvis kunna bli 3000 iaf, nu får Svanberg ta och börja sälja billig öl i bussen igen så härnösandsborna börjar åka på matcher ;)
2500 just nu, borde rimligtvis kunna bli 3000 iaf, nu får Svanberg ta och börja sälja billig öl i bussen igen så härnösandsborna börjar åka på matcher ;)
+ 1
Sv: Modo - SSK 11/10
{5647}:
Karlqvist har 4p ex PP som jämförelse så har Molin 5. Molin tycker jag är bättre på att ta pucken mellan zonerna än Karlqvist. Väl i offensiv zon så tycker jag Karlqvist har en förmåga att vaska fram lägen både till sig själv och medspelare.
Karlqvist har 4p ex PP som jämförelse så har Molin 5. Molin tycker jag är bättre på att ta pucken mellan zonerna än Karlqvist. Väl i offensiv zon så tycker jag Karlqvist har en förmåga att vaska fram lägen både till sig själv och medspelare.
Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Och Karlqvist har tagit rätt många av de poängen i PP när han får spela med förstakedjan. Jag är glad om han kan få pucken i rätt lägen. Han ska helst bara ha en back mellan sig och målet (eller mindre). Han har haft det lite jobbigare att skapa ytan helt själv, utan behöver en riktigt bra center för att få ut max.
Häggström är helt ok, men han har inte riktigt spelsinnet/passningarna för att utnyttja en sniper bredvid sig.
Häggström är helt ok, men han har inte riktigt spelsinnet/passningarna för att utnyttja en sniper bredvid sig.
Sv: Modo - SSK 11/10
Monno:
Tycker Karlqvist kommit upp i nivå,men kanske inte riktigt haft samma utdelning som de 3 ovanför honom, sen får han inget gratis med tanke på att hans kedjekamrater inte är några poängmaskiner precis. Med all respekt för alla som inte tycker han presterat.Sätt honom bredvid Molin så skulle han nog ha haft mer poäng, däremot tror jag Johan E inte haft samma antal poäng med Hägg/Röy som Karlqvist så helheten har nog blivit bättre av de valet.
Tycker Karlqvist kommit upp i nivå,men kanske inte riktigt haft samma utdelning som de 3 ovanför honom, sen får han inget gratis med tanke på att hans kedjekamrater inte är några poängmaskiner precis. Med all respekt för alla som inte tycker han presterat.Sätt honom bredvid Molin så skulle han nog ha haft mer poäng, däremot tror jag Johan E inte haft samma antal poäng med Hägg/Röy som Karlqvist så helheten har nog blivit bättre av de valet.
Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: Nog är det lite styrka ändå att man tycker Karlqvist inte kommit upp i nivå men ändå har 1p/match och är 12a i poängligan.
+ 1
Sv: Modo - SSK 11/10
Tarasov: hoppas på det du säger, Karlkvist förtjänar en mer kreativ omgivning.
+ 2
Modo - SSK 11/10
Lät på Särki som det kan bli lite omkastningar i formationerna, gissar att Victor Ö går in mellan Röymark/Karlqvist, Karlqvist - Öhman kan bli vårt svar på Kusse-Ove i Washington. Tycker det är dags att Karlqvist gör den där 4 poängsmatchen ikväll, helst 4 mål. Björklund gör comeback, tydligen någon bristning/sträckning. Lite länkar som har med matchen att göra bifogas.
Länkar:
Hans Särkijärvi inför onsdagens hemmamatch mot Södertälje - MODO HockeyHenrik Björklund i MODO Channel - MODO HockeyBjörklund redo för comeback i Modo: "Har kört för fullt i två dagar"
Hans Särkijärvi inför onsdagens hemmamatch mot Södertälje - MODO HockeyHenrik Björklund i MODO Channel - MODO HockeyBjörklund redo för comeback i Modo: "Har kört för fullt i två dagar"
+ 1
« Föregående · 1841064
23-8 i skott/skott mot mål för oss, många avlossade från slottet, svårt att kräva mer i offensiv zon iaf. Nu gäller det att man fixar den mentala biten. Innan någon anmärker så är 23 - 8 inte skott på mål, utan avlossade.