+ 1
Modo - Västervik 170114
« Föregående · 1790514 Till forumet
Sv: Modo - Västervik 170114
Tarasov:
Vi blir ju pucktittare och när vi väl har pucken så hittar vi inga alternativ utan tvingas ner i banan mer och mer av våra egna passningar. Uppspelen blir därför nästan panikartade och de leder sällan någonstans.
Nä, nu får vi vara glada ifall de inte glider ifrån oss i stället. Tänkte att det här skulle bli vår period.
Vi blir ju pucktittare och när vi väl har pucken så hittar vi inga alternativ utan tvingas ner i banan mer och mer av våra egna passningar. Uppspelen blir därför nästan panikartade och de leder sällan någonstans.
Nä, nu får vi vara glada ifall de inte glider ifrån oss i stället. Tänkte att det här skulle bli vår period.
Sv: Modo - Västervik 170114
Kommer sluta med att modo spelar fast dig i egen zon och bjuder på 0-1. Man kan inte spela på så små ytor hela tiden. Måste kunna hitta någon spelare som drar iväg. Herregud vilka missar i försvarszon
+ 1
Sv: Modo - Västervik 170114
NuMo: Händer inte mycket kring Karla , Skröder , Byron ,Rundqvist. Får inte dom här herrarna igång målskyttet snart så blir det tufft att nå topp åtta. Bjöcka kan fan inte göra alla målen.
Sv: Modo - Västervik 170114
Robin Ztorken L:
Vi brukar vara bra i andra har jag fått för mig. Så jag tror att vi kommer att göra ett par snabba en bit in i perioden, sen har vi det att gå på inför tredje. :)
Vi brukar vara bra i andra har jag fått för mig. Så jag tror att vi kommer att göra ett par snabba en bit in i perioden, sen har vi det att gå på inför tredje. :)
Sv: Modo - Västervik 170114
{5647}:
Tycker vi redan från början visade att vi kunde komma fram till bra lägen, men vi blev ändå mellan det översköljda av Västervik, vilket gjorde våra offensiv ganska sporadisk. Däremot så tog vi över när vi fick första PP och därefter var det vi. Vi vann ju skotten tillslut.
Nu var vi nära att släppa in ett på en gång.
Tycker vi redan från början visade att vi kunde komma fram till bra lägen, men vi blev ändå mellan det översköljda av Västervik, vilket gjorde våra offensiv ganska sporadisk. Däremot så tog vi över när vi fick första PP och därefter var det vi. Vi vann ju skotten tillslut.
Nu var vi nära att släppa in ett på en gång.
Sv: Modo - Västervik 170114
{5647}: ...och vi möter för dagen det sämsta laget i allsvenskan, sett till formtabell.
Bedrövligt!
Bedrövligt!
+ 1
Sv: Modo - Västervik 170114
NuMo: Vi har i princip lika många skott den här perioden som sammanlagt mot hästen. Andra halvan var godkänd, men visst började vi dåligt...
Sv: Modo - Västervik 170114
Steken84: Alba gillar jag verkligen. Han är inte rädd att gå rakt på mål och han har bra handled så skotten blir hårda och bra placerade. Inte långt ifrån att han gjorde ett nu. Han hade ett avslut tidigare också, där han inte tvekade när han hade med spelare med sig. Han tog eget avslut då, vilket var helt rätt. Det visar självförtroende att våga ta avslut i sådana lägen när man har spelare med sig som också vil ha puck.
Sv: Modo - Västervik 170114
Steken84: Man skulle kunna prova att inte dropp passa varenda gång i på uppspel.
+ 1
Sv: Modo - Västervik 170114
Det är ju inte direkt så att modo har flyt i spelet. Ser ut som mot vita hästen. Krampaktigt och stelt. Spelet från försvar till anfall går så segt
Sv: Modo - Västervik 170114
NuMo: Ja, tydligen! Detta är ju sämre än mot Hästen, och det säger inte lite
Sv: Modo - Västervik 170114
NuMo: Men för i hela helvete, är det inte vi som skall ta tag i det i Fjällräven?
Västervik gör ju som dom vill!
Ta tag i det nu...
Västervik gör ju som dom vill!
Ta tag i det nu...
+ 1
Sv: Modo - Västervik 170114
Robin Ztorken L: Gärna för mig. Hittills så har tremålsöverläge inför sista inte gjort en tryggare direkt.
Sv: Modo - Västervik 170114
NuMo: Hur skulle det vara med en komfortabel seger?
Tror inte vi gjort en sådan match ännu denna säsong.
Se till att det är avgjort efter två perrar ,för en gång skull!
Tror inte vi gjort en sådan match ännu denna säsong.
Se till att det är avgjort efter två perrar ,för en gång skull!
+ 1
Sv: Modo - Västervik 170114
#1790339 · Eller 21 minuter sedan
Rytter: Wernblom är i 3:E kedjan med Ritchie och Skröder ikväll.
Rytter: Wernblom är i 3:E kedjan med Ritchie och Skröder ikväll.
Sv: Modo - Västervik 170114
{5647}:
8 treor på 11 matcher visar det. Jan Guillou uttryckte det rätt bra ang tidningar, nåt i stil med att man behöver en mix av innehåll för att det skall bli tilltalande. Ett lag behöver en mix av spelartyper, åldrar, temperament, flyt osv för att lyckas
8 treor på 11 matcher visar det. Jan Guillou uttryckte det rätt bra ang tidningar, nåt i stil med att man behöver en mix av innehåll för att det skall bli tilltalande. Ett lag behöver en mix av spelartyper, åldrar, temperament, flyt osv för att lyckas
Sv: Modo - Västervik 170114
Tarasov: Jag tror absolut att man kan spela med ett halvt juniorlag. Vissa elaka tungor skulle nog sagt att det inte går att spela med de som är närmare 43 år heller så...
Åldern spelar ingen större roll, även om det kanske är lite jobbigare om man har för unga och orutinerade spelare vid vissa tillfällen...
Åldern spelar ingen större roll, även om det kanske är lite jobbigare om man har för unga och orutinerade spelare vid vissa tillfällen...
+ 1
« Föregående · 1790514
Känns som om Västervik åkt och väntat på detta läget