MoDo vs AIK 200220
« Föregående · 2295503 · Nästa » Till forumet
Sv: MoDo vs AIK 200220
Heyerdal: Tror att vi viker oss idag tyvärr. Som vanligt orkar vi inte spela hockey i 60 minuter. Vi orkade inte ens 60 minuter igår så hur ska vi då orka 60 idag?
Sv: MoDo vs AIK 200220
JoakimE: Stolt modoit, ja. Inget annat. Att anrika klubbar åker ur är vi väl inte världsunika med i idrottsvärlden.
+ 1
Sv: MoDo vs AIK 200220
Heyerdal: Var det där ett skämt? Mam har släppt massor av liknande saker och sedan en läs klubba .
Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo:
Så med andra ord en helt vanlig MoDo match när motståndaren inte är ett top 3 lag, är ju bara då dom brukar vara intresserade av att spela.
Så med andra ord en helt vanlig MoDo match när motståndaren inte är ett top 3 lag, är ju bara då dom brukar vara intresserade av att spela.
Sv: MoDo vs AIK 200220
bollan123: frågan är om vi har ork kvar eller viker ned oss hoppas vi grejar sista minuterna nu
Sv: MoDo vs AIK 200220
TickledDonkey: Problemet är väl att Modo inte ska ligga i hockeyallsvenskan i våra ögon, vet ej om du är stolt över att en anrik klubb gått ner i skiten och inte kunnat ta sig upp oavsett hur mycket pengar som blivit tillsatt.. Så att förlora eller tappa poäng i 3-0, 4-0 ledningar är fanimig inte okej.
Sv: MoDo vs AIK 200220
Robin Ztorken L: Det är bara för att de fick luft under vingarna i pp. Vi borde haft större ledning.
Sedan känns det tryggt att Gavelo dömer ut oss. Har hjälpt som antijinx mot Löven, HV och flera andra.
Sedan känns det tryggt att Gavelo dömer ut oss. Har hjälpt som antijinx mot Löven, HV och flera andra.
+ 1
Sv: MoDo vs AIK 200220
bollan123: Ja, helt otroligt att man inte tog time-out. Trodde Karlin var en matchcoach.
Sv: MoDo vs AIK 200220
Heyerdal: Han har ett enormt talfel iallafall, lägger på ett S i slutet på alla namn, Windlerts,Bernhardts osv
+ 1
Sv: MoDo vs AIK 200220
Heyerdal: Det där målet var i luften väldigt länge. MoDo ser helt orkeslösa ut efter vi fick vårat PP helt förstört.
Sv: MoDo vs AIK 200220
Rytter: Vi spelar bra men ineffektiviteten är påfallande, tyvärr.
Borde haft en större ledning
Borde haft en större ledning
+ 2
Sv: MoDo vs AIK 200220
Heyerdal: Dags att ta en timmes timeout för nu har alla slut på bensin.
Och där komm1-1
Blir klar förlust idag
Och där komm1-1
Blir klar förlust idag
Sv: MoDo vs AIK 200220
Amitiel: AIK är hetare och bättre i både box och powerplay spelmässigt, Modo känns faktist slarviga och ganska orkeslösa nu.
Tar vi poäng idag så är det stort.
Tar vi poäng idag så är det stort.
Sv: MoDo vs AIK 200220
Förövrigt rätt roligt att vi ligger 2a i serien, men ser man procenten positiva vs negativa kommentarer här är det som att vi ligger 10a i div 3
+ 3
Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo:
Ja 5 mot 5 varit bra, men PP har inte fungerat. Se till att hålla tätt nu mot seriens bästa PP.
Ja 5 mot 5 varit bra, men PP har inte fungerat. Se till att hålla tätt nu mot seriens bästa PP.
Sv: MoDo vs AIK 200220
M Horava:
Såna här matcher brukar ju MoDo vara experter på, dom skjuter mest gör inga mål sen får motståndarna in en tur puck i sista minuten.
Såna här matcher brukar ju MoDo vara experter på, dom skjuter mest gör inga mål sen får motståndarna in en tur puck i sista minuten.
+ 1
Sv: MoDo vs AIK 200220
M Horava: Både och faktiskt.
Men vi är helt värdelösa i PP, eller det är mer AIK som dominerar oss här, jisses vilken press dom sätter på våra puckförare, här har Karlin mycket att lära
Men vi är helt värdelösa i PP, eller det är mer AIK som dominerar oss här, jisses vilken press dom sätter på våra puckförare, här har Karlin mycket att lära
+ 1
Sv: MoDo vs AIK 200220
M Horava:
Återkommer med en analys efter 60 spelade, men ja vi är bra tycker jag. Betydligt bättre än de två senaste. Dock lite dålig effektivitet, vi styr matchen och AIK har inte haft mycket. Gillar ändå det jag ser.
Återkommer med en analys efter 60 spelade, men ja vi är bra tycker jag. Betydligt bättre än de två senaste. Dock lite dålig effektivitet, vi styr matchen och AIK har inte haft mycket. Gillar ändå det jag ser.
+ 1
Sv: MoDo vs AIK 200220
M Horava: Skotten spelar inte så stor roll om man inte gör mål, tänk matchen igår. vi "vann" skottstatistiken men tappade än då 1 poäng. Men idag så är det klart bättre chanser att få mål men inte märkt att det varit så mycket skott förrän nu när du skrev det. Jag är mest irriterad över nivån på domarna och det verkar ju inte bättras.. Amatörliga
+ 1
Sv: MoDo vs AIK 200220
jonsson:
Vilken jävla feg tackling på en spelare som släppt pucken, denna sedan den i ryggen på Ingman är ju fega fula smällar.
Vilken jävla feg tackling på en spelare som släppt pucken, denna sedan den i ryggen på Ingman är ju fega fula smällar.
Sv: MoDo vs AIK 200220
bengt88: Ni som ser matchen. 24 skott efter 27 spelade minuter. -Är MoDo bättre eller är det bara alibiskott vi bjuder på?
Sv: MoDo vs AIK 200220
jonsson: Inte för att vara sån, MEN jag hoppas någon smäller på Lindholm så han tappar resten av framtänderna han har i sitt extremt ovackra tryne
Sv: MoDo vs AIK 200220
JoakimE: Och nu igen, AIK spelaren slår Modo spelaren rakt i ansiktet, ingenting? Alltså vad fan är detta för domarnivå
Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Bernhardt måste vara i en rejäl formsvacka eller spelar han småskadad
Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Man kan ju tycka att en videogranskning ska sluta med ngt besked, men så icke.
Kasst sekreteriat på Hovet
Kasst sekreteriat på Hovet
Sv: MoDo vs AIK 200220
jonsson: Berna vill stanna i As och Modo som det ser ut, han spelar så iaf.
Sen kan jag verkligen inte sluta förvånas över hur våran 4:e kedja som är ihopsatt för att vara hårt jobbande och starka defensivt är våran helt överlägset svagaste formation i egen zon.
Sen kan jag verkligen inte sluta förvånas över hur våran 4:e kedja som är ihopsatt för att vara hårt jobbande och starka defensivt är våran helt överlägset svagaste formation i egen zon.
Sv: MoDo vs AIK 200220
Bad_Brett: Efter tacklingen och det som hände så stoppade sekretariatet matchklockan för dom trodde att spelet var avblåst, jag såg själv att klockan stod still ganska länge, sen när Modo fortsatte att spela och gick till anfall fast halva motståndarlaget stod och samtalade i mittzonen så startade man klockan igen.
Ganska bra period av Modo, dock är effektiviteten inte riktigt där jag önskar att den var, som någon skrev, 3,5 mål senaste 10 omgångarna är ganska dåligt om man ser till alla målchanser.
Men vi leder och jag hoppas vi kan fortsätta trumma på.
Ganska bra period av Modo, dock är effektiviteten inte riktigt där jag önskar att den var, som någon skrev, 3,5 mål senaste 10 omgångarna är ganska dåligt om man ser till alla målchanser.
Men vi leder och jag hoppas vi kan fortsätta trumma på.
Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Haha ännu en gång man får se KLARA besked på en utvisning, typ 14 gånger på skärmen, kommentatorn ser det också men han säger INGENTING om vad han tycker. Domaren totalt skiter i det och bryr sig om att tv tiden stämmer istället.. Haha 4 sekunder hit och dit, men Ingmans rygg skiter vi fullständigt i.
+ 1
Sv: MoDo vs AIK 200220
KRM: Jag upplever det som att domarna är oense och ville få mer tid att kika på det. Man är måna om att denna match slutar i tid och därför fortsätter överläggningen i periodpausen.
Edit: Eller så granskade de bara tiden, låter rimligt.
Edit: Eller så granskade de bara tiden, låter rimligt.
Sv: MoDo vs AIK 200220
Bad_Brett: är på plats. Fattar inget. Det bli vidrogranskning och sen skickar domaren spelarna av isen med 3 sek kvar på klockan. Nån som ser tv och vet mer?
+ 1
Sv: MoDo vs AIK 200220
Filiphm: Rimligt beslut tycker jag. Domarna behöver mer tid och då det enbart är sekunder kvar väljer man att blåsa av och spela en längre andraperiod. Helt rätt.
Sv: MoDo vs AIK 200220
Bad_Brett: Jag tycker den är solkar.
Tacklingen i sig är inte hård men han använder ju klubban så det borde inte vara så mycket att diskutera.
Dock är ju detta Allsvenskan så jag räknar inte med att det blir någonting
Tacklingen i sig är inte hård men han använder ju klubban så det borde inte vara så mycket att diskutera.
Dock är ju detta Allsvenskan så jag räknar inte med att det blir någonting
Sv: MoDo vs AIK 200220
Gavelo: Har jag räknat rätt så har vi 3,5 gjorda mål per match senaste 10 omgångarna😁 Har då räknat bort straffavgörandena
Sv: MoDo vs AIK 200220
Bad_Brett: Kanske en tvåa men ofta kommer man undan de tveksamma när man redan har boxplay. Aldrig en femma på något sätt.
« Föregående · 2295503 · Nästa »