« Föregående · 2880672 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Silly season
Gillar verkligen spelare som Ohlsson. Flyter lätt mellan SHL och HA utan att gnälla. Gör sitt jobb oavsett.
+ 10
Sv: Silly season
M0D00000: ”Kelleher var stundtals helt dominant i det här slutspelet. Var nästan fusk att ha honom i laget.”
Han var även sjukt bra förra året hos oss och blev MVP i slutspelet när vi förnedrade Diffet i finalen.
Han var även sjukt bra förra året hos oss och blev MVP i slutspelet när vi förnedrade Diffet i finalen.
+ 3
Sv: Silly season
Silly: Frondell är väl inte riktigt i samma kategori som Grewe, Brodén och Rehnfeldt?
Han av Sveriges mest lovande juniorer. Det ska nog bråkas mycket innan man skeppar en sån.
Han av Sveriges mest lovande juniorer. Det ska nog bråkas mycket innan man skeppar en sån.
Sv: Silly season
Kelleher var stundtals helt dominant i det här slutspelet. Var nästan fusk att ha honom i laget.
+ 2
Sv: Silly season
{10837}: Han har 49 poäng på 44 slutspelsmatcher i HA. Säger allt. Den produktionen i tighta slutspelsmatcher och MVP 2024. Vet inte om man är överskattad då.
+ 9
Sv: Silly season
Gusse:
I slutspelet där Kellerher dominerade så bilda han linje med Trötta halvskadade Dick och Filip Eriksson...
Eriksson hade inte många poäng i den linan...
Men det var ändå den linan aom var vägvinnande åt DIF och aedan deras PP med Kellerher Kruger, Klasen och Sisson
I slutspelet där Kellerher dominerade så bilda han linje med Trötta halvskadade Dick och Filip Eriksson...
Eriksson hade inte många poäng i den linan...
Men det var ändå den linan aom var vägvinnande åt DIF och aedan deras PP med Kellerher Kruger, Klasen och Sisson
+ 2
Sv: Silly season
{10837}: Woods har ju varit beroende av en skicklig center. Jag vet inte om Kelleher är lika beroende av det. Men det känns som ska vi få lika bra nytta av Kelleher som dom andra lagen haft så måste nog Hinken landa en bra center. Woods och Kelleher med en spelskicklig center skulle bli en sevärd kedja
+ 2
Sv: Silly season
{10837}: Kelleher har 1,1p/match i HA-slutspel. 49p på 44 matcher. Det är grejen. Väldigt ofta viktiga mål också.
+ 8
Sv: Silly season
M0D00000: är inte Kelleher lite överskattad? Visst han är en sevärd spelare och jag ser han gärna i MoDo men han har 0,85ppg i HA. Det är bra men inget märkvärdigt. Woods har 0.99 som jämförelse. Men håller med om att han kan skapa lite mer på egen hand. Woods har lite mindre pondus på isen, just därför borde han inte passa in i Wikegårds lag heller som någon sa.
+ 2
Sv: Silly season
alfredshem1921:
Att han vill ha in Linus Andersson och Kyle Topping.
Att det är 3-4 forwards som skall in.
Samt 1 - 2 backar ...
Att Rundbladh och Woods börjar närma sig beslut ... klockan tickar...
Att han vill ha in Linus Andersson och Kyle Topping.
Att det är 3-4 forwards som skall in.
Samt 1 - 2 backar ...
Att Rundbladh och Woods börjar närma sig beslut ... klockan tickar...
Sv: Silly season
{10873}: Verkar som Wikegård vill se honom som understöd till lirarna som ska "göra det". Inte tänkt till PP eller så på förhand. Så handlar om olika roller i det fallet.
+ 1
Sv: Silly season
M0D00000: om det stämner att Diffen är intresserade utav Woods så tycker Wikegård tvärtom vad du tycker. Men jag håller med dig om att man vill se båda i MoDo.
Sv: Silly season
{10873}:
Woods stämmer inte in på Wikegårds favoritprofiler till DIF " Järnkaminer"
Det är ankedningen till att han behåller Brodin, Grewe, Rehnfeldt, Frondell m.m.
Woods stämmer inte in på Wikegårds favoritprofiler till DIF " Järnkaminer"
Det är ankedningen till att han behåller Brodin, Grewe, Rehnfeldt, Frondell m.m.
+ 1
Sv: Silly season
{10873}: Kelleher är en bättre hockeyspelare än Woods. Väljer dock Woods före Kelleher pga att han varit här i fyra säsonger etc. Men Kelleher kan skapa på egen hand på ett sätt som inte Woods kan. Helst ser man dom tillsammans
+ 2
Sv: Silly season
Silly: Det kan ju även vara så att wikegård lyckats locka över Woods så hinken gick all in på Kelleher.
Sv: Silly season
Monno: Modo skulle kunna gå upp utan världens mest fysiska lag. Men om Modo lärt sig något så hoppas jag att dom bygger ett fysiskt lag redan i Allsvenskan. Senast blev det en rejäl chock i SHL där där spelarna inte alls var beredda på tempot och fysiken.
Sv: Silly season
Silly: Var ju samma snack när vi gick upp att vi inte skulle klara fysiken.
Har vi nivån så MC är i en 3e kedja så skulle jag hävda att vi har så hög skicklighet i laget så vi inte kommer behöva grisa så mycket.
Fördelen om Karlin fortsätter som vanligt är ju att bara för att man är i 3e kedjan så betyder det inte att man nödvändigtvis spelar mindre än 2a kedjan.
Har vi nivån så MC är i en 3e kedja så skulle jag hävda att vi har så hög skicklighet i laget så vi inte kommer behöva grisa så mycket.
Fördelen om Karlin fortsätter som vanligt är ju att bara för att man är i 3e kedjan så betyder det inte att man nödvändigtvis spelar mindre än 2a kedjan.
+ 3
Sv: Silly season
Nucky:
Vi har några som kan leverera i Fysik
i O..P, Bjerssa, M.C. Ronninge och Viktor P.
Och sedan kommer Linus A och Topping.
Och Kanske minst i till på backsidan.
Och det kan komma in en till tanks på forwardssidan..?
Vi har några som kan leverera i Fysik
i O..P, Bjerssa, M.C. Ronninge och Viktor P.
Och sedan kommer Linus A och Topping.
Och Kanske minst i till på backsidan.
Och det kan komma in en till tanks på forwardssidan..?
Sv: Silly season
Framnäs: Nej tack det är bättre att ge Gästrin chansen istället för en gammal timråspelare med nedåtgående trend.
+ 1
Sv: Silly season
Framnäs: Kan nog leverera hyfsat med Olofsson och Kelleher på varsin sida också.
+ 1
Sv: Silly season
Rastori: Finns inget rykte om det. Var en Luleåsupporter här som föreslog det, och folk som tror att han kan leverera på samma sätt utan Dahlén började dregla.
+ 1
Sv: Silly season
modomille: Håller med. Woods, Kelleher, Jeppe är alla rätt ofysisk även om Jeppe klarar av spelet.
Behöver tanks nu.
Behöver tanks nu.
+ 2
Sv: Silly season
Frontschwein: Du glömmer(medvetet?) att han gjorde 8 mål o 5 assist i slutspelet. Hans enorma tur bara fortsatte.......med dom rätta målen...
Han värvades för att bidra i kampen om guldet, och bidrog!
Han värvades för att bidra i kampen om guldet, och bidrog!
Sv: Silly season
SKiLMY:
Jag tror mer på detta:
Olofsson - NY - Woods
Kellerher - Topping - Linus A.
Måns - Gästrin - Ny
Ohlsson - Bjerselius- OP
Om vi även lyckas locka hit Fitzgerald så går han i 1: a
Jag tror mer på detta:
Olofsson - NY - Woods
Kellerher - Topping - Linus A.
Måns - Gästrin - Ny
Ohlsson - Bjerselius- OP
Om vi även lyckas locka hit Fitzgerald så går han i 1: a
+ 3
Sv: Silly season
M0D00000: Ja i slutspelet var han grym men finns en risk att vi blir för lätta med alla dessa små lirare så ser gärna en tank till center.
+ 1
Sv: Silly season
Nucky: Fitzgerald var bra jäkla fin i slutspelet alltså. Poängkung. Karlin har haft honom också. Känns som en så vettig värvning.
Sv: Silly season
alfredshem1921: vet att MP sagt det. Men jag tror inte Hinken/Karlin utlovar någon roll när han är den enda forwarden på avtal. Han kommer nog få mycket istid om det blir tredjeline då han får spela i PP bland annat.
Sv: Silly season
M0D00000: Ser hellre Lundin än Fitz som center. Tycker den sistnämnde är rätt överskattad. Topping och Lundin vore en skaplig lösning.
Stod det förresten i HN att 3-4 forwards ska in? 3 känns sjukt tunt..
Stod det förresten i HN att 3-4 forwards ska in? 3 känns sjukt tunt..
+ 2
Sv: Silly season
Utifrån rykten ser jag det såhär ungefär;
Kelleher - Topping - Woods
Linus A - X - Olofsson
Måns - X - Gästrin
Ohlsson - Bjerselius- OP
X - (Rundblad)
Persson - Berglund
Norén - Sverre
Werner - Olofsson
Snacket om Fitzgerald, fanns det någon substans i det eller var det mest ett önsketänkande från folk? Inte direkt sett att Modo är med i racet där, än ett intresse.
För övrigt så talar hinken om 3-4 forwards och 1-2 backar men någon/några är klara. Frågan är då, är dessa siffror utifrån de som han vet är klara eller utifrån det gemene man kan utläsa?
Kelleher - Topping - Woods
Linus A - X - Olofsson
Måns - X - Gästrin
Ohlsson - Bjerselius- OP
X - (Rundblad)
Persson - Berglund
Norén - Sverre
Werner - Olofsson
Snacket om Fitzgerald, fanns det någon substans i det eller var det mest ett önsketänkande från folk? Inte direkt sett att Modo är med i racet där, än ett intresse.
För övrigt så talar hinken om 3-4 forwards och 1-2 backar men någon/några är klara. Frågan är då, är dessa siffror utifrån de som han vet är klara eller utifrån det gemene man kan utläsa?
Sv: Silly season
hockey_21: Det är sant. Men jag tror att vi har råd. Vi hade inte 25-26 mille i lönebudget då
Sv: Silly season
hompa90:
Nästa vecka kommer bombmattan.
Kellerher, L.Andersson, Topping,
Och sedan kommer Woods och Rundblad.
Sedan Hittar Hinken ett fynd i WM..
Nästa vecka kommer bombmattan.
Kellerher, L.Andersson, Topping,
Och sedan kommer Woods och Rundblad.
Sedan Hittar Hinken ett fynd i WM..
+ 4
Sv: Silly season
hompa90: tror vi får hälften av dom och sedan fyller vi ut med nån riktigt billig dynga.
Modo sparar sig fram till finalplatsen så vi har ett fint eget kapital.
Jag är övertygad om att vi kommer se hur iskall marknaden är ganska snart för det mesta är för dyrt.
Modo sparar sig fram till finalplatsen så vi har ett fint eget kapital.
Jag är övertygad om att vi kommer se hur iskall marknaden är ganska snart för det mesta är för dyrt.
Sv: Silly season
Det här är vad jag tror vi tar in.
L Andersson, Kelleher (Woods)
Fitz & Topping center
Rundblad & Lerby backar
Då tror jag vi har fin fina chanser att avancera direkt.
L Andersson, Kelleher (Woods)
Fitz & Topping center
Rundblad & Lerby backar
Då tror jag vi har fin fina chanser att avancera direkt.
+ 3
« Föregående · 2880672 · Nästa »