Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
« Föregående · 2964106 · Nästa » Till forumet
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Willow: Det är ju på ett sätt imponerande att vi går på 50% och ändå lyckas besegra ett av ligans mest formstarka lag med 6-3.
+ 15
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Frontschwein: Otroligt att vi kan vinna trots att det sett så lojt ut. Lägstanivån med Freddan är rätt mycket effektivare.
+ 6
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Gusse: Låt bara Hallin sparka ned Hellgren-Smed nu så är kvällen fullbordad
+ 3
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Costanza: Vi tar med oss poängen och tredje perioden. Mot Vimmerby vill jag se tredje perioden från start och matchen igenom
+ 3
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Nieminen: Du får inte svaret av mig men.
Måns har väl varit den met aktive av forwards ikväll och Larsson som har några poäng.. Så där kan man kanske ge en trea av fem, i övrigt så är det väl knapp tvåa på de flesta.
Än går det att släppa in någon puck, men det borde räcka.
Måns har väl varit den met aktive av forwards ikväll och Larsson som har några poäng.. Så där kan man kanske ge en trea av fem, i övrigt så är det väl knapp tvåa på de flesta.
Än går det att släppa in någon puck, men det borde räcka.
+ 1
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
k1m: Vet inte, men fyra av våra fem mål ikväll har kommit i eller i anslutning till pp. Det vet inte Sundell eller spelarna längre i alla fall
+ 1
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Nieminen: inte kunnat se matchen? Såg på nätet att det stod 3-5. Härligt. 😀
Hur har det sett ut i övrigt?
Hur har det sett ut i övrigt?
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Nieminen: Ja jag har sett han inte göra jobbet flera gånger idag.
+ 1
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
NuMo:
Jag tror inte det är någon ide att du skriver här vad han skall göra.
Han läser nog inte här?
Och vi spelsr inte i matcherna! 😉
Jag tror inte det är någon ide att du skriver här vad han skall göra.
Han läser nog inte här?
Och vi spelsr inte i matcherna! 😉
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Heyerdal:
När ingen gör något rejält och när ingen har fart under skridskorna så hamnar vi i läget att varje spelare måste göra allt själv. Det ser ju ut som att vi spelar på en bandyplan för vi är överallt och ingenstans.
Vi har inga kloka svepande utgångar ur zonen och det mest kreativa ur den är ju när vi slår sarg ut som vi klarar i bästa fall.
Samtidigt är ju Mora så tama att de inte klarar av att riktigt utnyttja det faste de är förbannat nära gång på gång.
Vi behöver få ett mål för att det skall kännas om.
När ingen gör något rejält och när ingen har fart under skridskorna så hamnar vi i läget att varje spelare måste göra allt själv. Det ser ju ut som att vi spelar på en bandyplan för vi är överallt och ingenstans.
Vi har inga kloka svepande utgångar ur zonen och det mest kreativa ur den är ju när vi slår sarg ut som vi klarar i bästa fall.
Samtidigt är ju Mora så tama att de inte klarar av att riktigt utnyttja det faste de är förbannat nära gång på gång.
Vi behöver få ett mål för att det skall kännas om.
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Tyckte mig höra kommentatorn nämna Linus Anderssons namn, är han verkligen med?
+ 1
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
NuMo: svårt se att vi håller detta men hoppas kan man förstås, synd nära för Carlsson
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Bad_Brett:
Där har vi Kellehers dribblingar vid blå igen, jag vet inte hur många gånger han gjort det den här säsongen ofta med onödig kontring som resultat. Lägg djup ifall det inte är öppet, dribbla kan du göra inne i anfallszonen.
Där har vi Kellehers dribblingar vid blå igen, jag vet inte hur många gånger han gjort det den här säsongen ofta med onödig kontring som resultat. Lägg djup ifall det inte är öppet, dribbla kan du göra inne i anfallszonen.
+ 2
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
NuMo: Vi är helt odugliga på att stänga mittzon idag, en bit som överlag sett bra ut på slutet.
+ 3
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
jonsson:
Det är så svårbedömt med individuell kritik den här matchen. Mora är tama och vi anpassar oss efter det.
Det är väl det som är problemet. Vi gör absolut inte mer än nödvändigt, helst lite mindre.
Det är så svårbedömt med individuell kritik den här matchen. Mora är tama och vi anpassar oss efter det.
Det är väl det som är problemet. Vi gör absolut inte mer än nödvändigt, helst lite mindre.
+ 3
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Helt rätt av Larsson, in framför målvakten
Längesen man såg nått sånt där
Längesen man såg nått sånt där
+ 2
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Modo-Målet:
Lampinen kommer knappast att bli vår målvakt framöver, men jag tycker man gjorde rätt i lånet.
Enda felet jag sett på honom är att han är verkar lite liten, men det är för att han är för vig. Men det har han ju sen födseln så det kan han inte rå för. När man börjar närma sig min ålder så står man upp. Att plocka fram leksaker under soffan är ett helvete. Inte kommer man ner och upp är nästan omöjligt.
Lampinen kommer knappast att bli vår målvakt framöver, men jag tycker man gjorde rätt i lånet.
Enda felet jag sett på honom är att han är verkar lite liten, men det är för att han är för vig. Men det har han ju sen födseln så det kan han inte rå för. När man börjar närma sig min ålder så står man upp. Att plocka fram leksaker under soffan är ett helvete. Inte kommer man ner och upp är nästan omöjligt.
+ 1
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Modo-Målet: k1m letar bara hack kyckling.
Han kan inte se matchen eller så har han rökt något
Han kan inte se matchen eller så har han rökt något
+ 2
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
k1m: du ser nog någon annan match. Lampinen håller ju Modo kvar i matt
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Berglund ser precis ut som Rundblad för 2 säsonger sedan. Lägger in lösa puckar rakt i egna slottet.
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Costanza:
Ja just ja, jag ser på HA.
Tack för upplysningen, du kan hockey.
Hahaha! Fattar'u, jag skämtar - är inte dryg.
Ja just ja, jag ser på HA.
Tack för upplysningen, du kan hockey.
Hahaha! Fattar'u, jag skämtar - är inte dryg.
+ 1
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
Willow: frågan är om Freddan också dippat efter löven?
Klart oroande inför ett slutspel. Men def inte förvånande. Eller det som är förvånande är att dippen är SÅ djup. Hade accepterat liten dipp i intensitet. Men dom har ju inte ens gått in i ishallen.
Sjukt att vi har lika.
Klart oroande inför ett slutspel. Men def inte förvånande. Eller det som är förvånande är att dippen är SÅ djup. Hade accepterat liten dipp i intensitet. Men dom har ju inte ens gått in i ishallen.
Sjukt att vi har lika.
Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2025-01-05
NuMo: Tyvärr är Lampinen inte den målvakt vi behöver. Han räddar inget!
« Föregående · 2964106 · Nästa »
