Mora - MODO Hockey 2011-03-19
Det är stressigt värre bland våra backan. Men ett mål till och jag tror det blir vandring i mål. Men blir det 1-1 så vette fan.
Kan man inte ringa florida och be dom inducera värkar på frun hans.
TV-avtalet naturligtvis. Går man på matcher i Stockholm stöttar man Djurgården och AIK, inte MoDo.
Vår backbesättning kommer att skicka ned oss i Allsvenskan annars
Sen så känns det som Modo kommer ha lättare mot lagen som tror sig dominera offensivt. Får hoppas de får lite utskällning i paus och fart och kontroll på spelet nu.
Skämmes MoDo, skämmes!
Detta är inte acceptabelt. Rycker de inte upp sig kan glömma något fortsatt stöd från min sida den här säsongen.
Patrik Källstr:
SSK - Rögle 3-0 nu, dom verkar vinna Lilla SM guldet i år ;)
För satan. Byt ut varenda back till nästa säsong förutom Tollefsen och Pikkarainen.
Anders Eriksson har varit så jävla kass på sista tiden. Jag fattar inte hur det kunde se så bra ut i början.
Vad sysslar Bubba med? Bänka honom!!!
Förra matchen körde jag på min jobb-laptop utan bekymmer. Nu när jag ska starta Mora-matchen så säger Viaplay att jag saknar en WMP-plugin, så jag byter till IE och kör igång där och då startar en inbäddad Windows Media Player. Sist var det någon flash-variant.
Ngn van Viasat-gluttare som kan stilla min hjärnklåda?
Betalt och klart, men får ju inte upp någon match nu av förklarliga skäl naturligtvis. Men bara en liten tv-ruta, och det är där som jag antar att matchen kommer visas vid 1600?
www.stangastaden.se btw ;)
Puh, slut 1-2. Och det var visst www.stagastaden.se matchen visades på.
Redigerad kommentar
Kommentar
Challe: Det här blir en kamp hela serien
Fyra poäng på de två första matcherna i Kvalserien gör att coachen Charles Berglund är ganska nöjd. Nu väntar Mora IK i FM Mattssons Arena för MODO Hockey.
- Klart vi hade kunnat vunnit med betydligt klarare siffror senast mot Örebro med tanke på att det står 5-1 efter två perioder, säger Challe. Men det är inte det som är det viktiga i den här serien, här gäller det att vinna matcherna.
MODO- coachens besked är att hemmamatcherna helst måste vinnas, sedan måste man "stjäla" en del bortapoäng.
- Vi gjorde vår plikt mot Örebro hemma och nu gäller det att åka till Mora. Målsättningen är självklart seger och tre poäng,
Hur mycket vet ni om Mora?
- Det vi behöver eller ungefär det vi visste om Örebro innan den matchen. Men det viktiga för oss är det vi själva gör. Vi ska ut och spela vårt spel. Det är det som gäller i det läge vi satt oss.
Rapporterna säger att matchen Mora-Södertälje i torsdags inte alls var så ojämn som siffrorna 1-6 visar.
- Förvånar mig inte ett dugg. Alla matcher i den här serien är besvärliga. Det gäller att vara ödmjuka, ha rätt inställning och vara fokuserad till tusen inför varje uppgift.
Noterbart om laget
Noterbart ärA t t truppen är helt skade- och sjukdomsfri.
A t t tidigare skadade backen Hans Jonsson som varit borta ett tag nu tränar för fullt.
A t t MODO Hockey bussade till Mora efter lunch fredag. Laget tränade i Fjällräven Center på förmiddagen och har matchträning i Mora lördag förmiddag.
A t t MODO mötte Mora senast säsongen 2007/08 i Elitserien. Då förlorade man en och vann en match borta mot laget. De fyra säsonger som Mora var i Elitserien vann MODO fyra bortamatcher, förlorade tre och spelade en oavgjort.
A t t MODO Hockeys guldcoach från säsongen 2006/07, Harald Lückner, står i Moras bås. Ett lag han f ö tidigare tagit upp från Allsvenskan till Elitserien.