Ny arena
« Föregående · 79262 Till forumet
Sv: Ny arena
Frisco:
Har tyvärr haft lite problem med anslutningarna till er GB - har ibland tagit över en timme mellan varje svar jag kunnat se.
Passar på att ta tillbaka den tråd jag startade så seriöst, då jag tycker den passar bättre. Visst, Globen är bra för konserter och andra stora evenemang. Men som du också säger(?) är Johanneshov en utmärkt hockeyarena.
Det som är kul med NuMs, poffas och Lumber Jacks fantasifulla "projekt" är ju att alla väl gillar en spektakulär arena? Att kombinera hockeykänslan hos t ex Hovet med en uppseendeväckande arkitektur tror jag skulle vara den fulländade lösningen.
Har du förresten kollat in Per HApps storslagna visioner om en ny arena i Timrå - sådana typer av projekt tycker jag alltid är spännande att se...
Har tyvärr haft lite problem med anslutningarna till er GB - har ibland tagit över en timme mellan varje svar jag kunnat se.
Passar på att ta tillbaka den tråd jag startade så seriöst, då jag tycker den passar bättre. Visst, Globen är bra för konserter och andra stora evenemang. Men som du också säger(?) är Johanneshov en utmärkt hockeyarena.
Det som är kul med NuMs, poffas och Lumber Jacks fantasifulla "projekt" är ju att alla väl gillar en spektakulär arena? Att kombinera hockeykänslan hos t ex Hovet med en uppseendeväckande arkitektur tror jag skulle vara den fulländade lösningen.
Har du förresten kollat in Per HApps storslagna visioner om en ny arena i Timrå - sådana typer av projekt tycker jag alltid är spännande att se...
Sv: Ny arena
westerlind:
Och det är väl den minsta vinsten i själva idén med Botniabanan?
Om/När Övik får en ny arena, Botniabanan, Foppas golfbana, ett Hälsospa (nån tysk vill bygga en jätteanläggning i Övik), nybyggda lägenheter i hamnen och så vidare kommer stan att få de så viktiga företagen till sig också. Inte bara det, med Botniabanan kan man bo i Övik och jobba i Umeå utan problem. Pendlingen blir inte längre en så viktig fråga.
FORZA BOTNIABANAN!!
Och det är väl den minsta vinsten i själva idén med Botniabanan?
Om/När Övik får en ny arena, Botniabanan, Foppas golfbana, ett Hälsospa (nån tysk vill bygga en jätteanläggning i Övik), nybyggda lägenheter i hamnen och så vidare kommer stan att få de så viktiga företagen till sig också. Inte bara det, med Botniabanan kan man bo i Övik och jobba i Umeå utan problem. Pendlingen blir inte längre en så viktig fråga.
FORZA BOTNIABANAN!!
Sv: Ny arena
poffa:
Jag tycker utbyggnaden är en lysande idé, men varför börjar den mittpå och inte nedifrån så den fulla kapaciteten kan börja utnyttjas pö om pö ???
Nu står ju en toppmodern järnväg som inte kan utnyttjas i någon högre grad norr om Ö-vik, medan t.ex. banan mellan H-sand och Sollefteå inte används alls p.g.a. eftersatt underhåll.
Jag tycker utbyggnaden är en lysande idé, men varför börjar den mittpå och inte nedifrån så den fulla kapaciteten kan börja utnyttjas pö om pö ???
Nu står ju en toppmodern järnväg som inte kan utnyttjas i någon högre grad norr om Ö-vik, medan t.ex. banan mellan H-sand och Sollefteå inte används alls p.g.a. eftersatt underhåll.
Sv: Ny arena
poffa:
Jag vet att bl.a. miljöprövningarna inte är helt klara för hela sträckningen, men de påbörjades för den södra delen betydligt senare än för de områden som nu är under produktion.
Jag ser det som om inte vansinnigt så ialla fall korkat att inte satsa så man kan utnyttja bankapaciteten direkt, som det är nu kommer banan att bli klar sist där den borde varit klar först.
Banverketproduktion och Bottniabanan borde göra som alla andra med ett intresse för genomtänkta lösningar, följa MoDosGb påhockeysnack. Se bara på lösningen med den tomma globen och Foppas hemkomst, otroligt intelligent lösning för alla parter.
Jag vet att bl.a. miljöprövningarna inte är helt klara för hela sträckningen, men de påbörjades för den södra delen betydligt senare än för de områden som nu är under produktion.
Jag ser det som om inte vansinnigt så ialla fall korkat att inte satsa så man kan utnyttja bankapaciteten direkt, som det är nu kommer banan att bli klar sist där den borde varit klar först.
Banverketproduktion och Bottniabanan borde göra som alla andra med ett intresse för genomtänkta lösningar, följa MoDosGb påhockeysnack. Se bara på lösningen med den tomma globen och Foppas hemkomst, otroligt intelligent lösning för alla parter.
Sv: Ny arena
scim: Hoppsan, vilket sammanträffande. Då skulle man ju kunna tro att det var dig jag menade...
Lumber Jack: Du skrev något som självklart de flesta borde insett vid det här laget:
"Banverket produktion och Bottniabanan borde göra som alla andra med ett intresse för genomtänkta lösningar, följa MoDos Gb på hockeysnack. Se bara på lösningen med den tomma globen och Foppas hemkomst, otroligt intelligent lösning för alla parter."
Nä, nu ska jag också ta och krypa i säng: ZZZzzzZZzzZzzzzz.....
Lumber Jack: Du skrev något som självklart de flesta borde insett vid det här laget:
"Banverket produktion och Bottniabanan borde göra som alla andra med ett intresse för genomtänkta lösningar, följa MoDos Gb på hockeysnack. Se bara på lösningen med den tomma globen och Foppas hemkomst, otroligt intelligent lösning för alla parter."
Nä, nu ska jag också ta och krypa i säng: ZZZzzzZZzzZzzzzz.....
Sv: Ny arena
Lumber Jack:
Den del av Botniabanan som färdigställs först är den enda del som rimligen kan anses samhällsekonomiskt berättigad, dessutom så är det bara hälsosamt för Frisco att få lite mindre dieselångor i nosen när han sitter och skriver HS-inlägg. Därför anser jag (med fog för mina åsikter) att bygget med lätthet kan stoppas efter den första etappen - ge oss i den tärande delen av Sverige c-tunnelen istället!
Men nu ska vi snacka lite MODO och hockey-relaterat också, därför startar jag härmed en privat tradition:
Star opinion of modohockey.se-forum of the day!
Dagens vinnare: snowstorm!
Den del av Botniabanan som färdigställs först är den enda del som rimligen kan anses samhällsekonomiskt berättigad, dessutom så är det bara hälsosamt för Frisco att få lite mindre dieselångor i nosen när han sitter och skriver HS-inlägg. Därför anser jag (med fog för mina åsikter) att bygget med lätthet kan stoppas efter den första etappen - ge oss i den tärande delen av Sverige c-tunnelen istället!
Men nu ska vi snacka lite MODO och hockey-relaterat också, därför startar jag härmed en privat tradition:
Star opinion of modohockey.se-forum of the day!
Dagens vinnare: snowstorm!
Sv: Ny arena
westerlind:
Upp upp upp upp, upp upp upp upp upp, upp upp...etc. (Luftens hjältar)
Goddag!
Upp upp upp upp, upp upp upp upp upp, upp upp...etc. (Luftens hjältar)
Goddag!
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
westerlind:
Ja, tack för den.
P.g.a. sjukdom har jag dock lagt ner alla försök att tillbringa min vanliga tid på HS, så det var bara en liten parentes mitt i alla stora tänkares vettiga resonemang.
Ja, tack för den.
P.g.a. sjukdom har jag dock lagt ner alla försök att tillbringa min vanliga tid på HS, så det var bara en liten parentes mitt i alla stora tänkares vettiga resonemang.
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
Frisco:
Jo, men det måste vänja sig. Det kommer att få arbeta ännu kortare tid när det breda bandet tar över lägenheten. (Det kommer att bli djävligt störande med den långa kabel som jag kommer att måsta dra från den bortersta väggen i sovrummet till den vägg i vardagsrummet som är så långt ifrån väggen i sovrummet som den kan bli, för övrigt...)
Jo, men det måste vänja sig. Det kommer att få arbeta ännu kortare tid när det breda bandet tar över lägenheten. (Det kommer att bli djävligt störande med den långa kabel som jag kommer att måsta dra från den bortersta väggen i sovrummet till den vägg i vardagsrummet som är så långt ifrån väggen i sovrummet som den kan bli, för övrigt...)
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
Frisco:
BERÄTTA! Dela med dig av dina trick! (Passagen vid dörren är knepig...)
BERÄTTA! Dela med dig av dina trick! (Passagen vid dörren är knepig...)
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
poffa:
Förvisso var jag också i det vinnande laget, men det är väl ganska orelevant? Du vann iaf! Dessutom gick du längre än mig i NuMs tippning (fast jag anser mig bortdömd p.g.a. mutor).
(HIL-vadåsaru?)
Förvisso var jag också i det vinnande laget, men det är väl ganska orelevant? Du vann iaf! Dessutom gick du längre än mig i NuMs tippning (fast jag anser mig bortdömd p.g.a. mutor).
(HIL-vadåsaru?)
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
Frisco:
Hav förtröstan. Någon individuell kubbtävling kommer inte att gå av stapeln. Koncentrera dig på att glänsa i darten, du...
Hav förtröstan. Någon individuell kubbtävling kommer inte att gå av stapeln. Koncentrera dig på att glänsa i darten, du...
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
poffa:
Jag funderade annars på att typ inte stänga sovrumsdörren (sker inte direkt ofta i vilket fall som helst), så borde det fungera utan borrmaskin. Hmm... Nåväl. Det kanske hinner ordna sig innan nästa sekel, då jag får bredband.
Jag funderade annars på att typ inte stänga sovrumsdörren (sker inte direkt ofta i vilket fall som helst), så borde det fungera utan borrmaskin. Hmm... Nåväl. Det kanske hinner ordna sig innan nästa sekel, då jag får bredband.
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
Sv: Ny arena
poffa:
Jag tycker nog att jag bejakar mina manliga sidor tillräckligt mycket som det är.
Jag tycker nog att jag bejakar mina manliga sidor tillräckligt mycket som det är.
Länkar:
http://hhoger.cjb.net
http://hhoger.cjb.net
« Föregående · 79262
Tanken är tydligen att byggnaden ska få formen av en tunnbrödkartong med stilfullt inlagda religiösa motiv.
Stämmer det här, eller är jag som vanligt ute i rymden och cyklar?