RE-building the future 2013/2014
Icing-Ove: Jag klagar inte, detta känns bra!
Välkommen hem igen Anders!
Wackelkandidat Schneider: Freezers: Zwei Neue sind schon fix | Freezers - Hamburger Morgenpost
J F K:
Dina misstankar brukar ju slå in. Förmodar att du pratar om andra sidan Atlanten.
Misstänker att vi kommer att hämta spelare från annat håll än Tjeckien...
Löjligt dominanta siffror hemma i Tjeckien dock.
Vad gör han i den skitligan tro?
Men om han försvinner ersätts han nog med den han själv ersatte, Frögren. Frögren har väl floppat fint i khl så.
zigge: Gräset är alltid grönare på andra sidan, jag kan också sakna Hedman ibland men sedan tänker jag på hans yrande i försvarszon och fastnandet i offensiv kortsarg.
NuMo:Jag förbannar den dag idiot-Challe satte Hedman i frysboxen, början till slutet i MoDo för honom, saknar honom betydligt mer än Tollefsen, utifrån matchen idag.
Han skulle fått vara kvar o utvecklas i MoDo, en riktig PowerForward idag.
Gusse: Dom Timråiter som ville att Modo skulle åka ut tycker jag inte speciellt synd om nu. Men jag kommer att sakna derbymatcherna ,även om dom inte var lika heta i år som förut. Nu har dom inte åkt ur än. Men nu är det nära.
Går löven upp i as så har Modo bra möjligheter att låna ut spelare för kortare perioder!
Monno: Det är bara att i Google att fylla i spelares namn framför "klar för MoDo" så dyker flera bekanta namn upp :-) Sami Torkki är ett....
Icing-Ove: Vilken jävla luring du gör!! Trodde Näslund hade värvta Lehtinen... Undrade ett tag om han fått en stroke.
Lehtinen har för övrigt lagt av. Om någon undrar =)
Redigerad kommentar
Icing-Ove: Han satsar såklart på brödra kemi!;)
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8913
Frågan är väl dock om Robyn kan tänka sig går ner i lön rätt rejält? 20mille känns ju lite väl...
Redigerad kommentar
J F K: Ja det vore ju något för AB och Expressen om Sedinarna gick ut med uttalandet: "Jag fattar inte vad Macke tänker när han värvar honom, en jävla skitstövel som knappt duger till att slå en puck. Den sämste vi nånsin spelat med i NHL"
Nu är det ju knappast så, men som sagt hade dom knappast sågat honom.
NuMo: Jag kan inte låta bli att tycka om Nagy. Killen var tyvärr inte samma offensiva hot i vinter. Han var lite fegare på att bryta in, sökte oftare passningar, tog lite längre tid på sig att få iväg skottet och hade inte samma sikte längre. Trots det gillade jag killen. Han jobbade hemmåt betydligt hårdare än jag såg honom förra gången. Det såg ut som om han verkligen ville prestera bra, men att det knöt sig pga självförtroende.
Nåja, är Tambellini en uppgradering ska inte jag gnälla.
Sedinarna har säkert varit med och tyckt till innan man värvade honom, men som NuMo konstaterar så lär de knappast såga ett nyförvärv oavsett vad de själva tycker.
Smurfen:
Förhoppningsvis och med de små minnen jag har av honom i Vancouver. En spelare med minst lika hårt driv som Nagy, men som är betydligt mer målinriktad. Ett dragskott som är liknande Nagy, men som numera (jämfört med den gamle, unga Nagy) sitter under ribban,snarare än över. Dessutom en hel del år yngre.
Tvillingarnas omdöme skiter jag helt i, nästan. De skulle aldrig tala ner en tidigare lagkamrat som värvats till Modo. Att han skulle vara för liten för NHL, för att slå igenom är en annan sak. Inte jämfört med de som är i hans egen storlek eller mindre som platsar i NHL i alla fall.
Under ett par år hade Vancouver ett par tre spelare som hade raketer under skridskorna som man ofta använde i spel i nummerära underlägen, som ett offensivt alternativ, trots det nummerära underläget. Jag har för mig att Tambellini Var en av dem (Jag hoppas det i alla fall)
Redigerad kommentar
allehanda.se/sport/1.5718001-ullmark-uttagen-i-blagult
Riktigt skoj för Ullmark!! =)
Lite oväntat kanske. Men finns fan inte så mkt svenska klass målvakter i Europa ändå? Inte för att ta ifrån Ullmark något men =)
Sen undrar jag, Paulsson i FBK, hade inte det vare något? Såg att han tydligen är muntligt överens med Davos. Men tror ni Näslund har försökt ro hem han?
mattias - 74:
Riktigt spännande värvning. Positivt är att han har 2 säsonger i Europa redan så han borde behöva mindre tid till att aklimatisera sig. Jämför med t.ex Schremp som hade det tufft i början tills han kom in i spelet och storleken på rinken.
Nu fattas det bara en riktigt bra center till förstakedjan så är den klar.
Skröder - x - Tambellini
renen:
Enligt nån snubbe vid namn " Karol " så skall denna spelar vara klar för MoDo tills nästa säsong. Källa Flashbacks sillytråd ;)
Nej jag vill helst inte se Nordgren i Modo. Skadedrabbad samt att han bör ha en plats i kedja 1 eller 2 för att komma till sin rätt, och jag tror vi kan hitta bättre spelare till dessa.
Vad säger vi om Aaltonen i Rögle då? Han verkar ju ha en bra kväll mot Timrå iaf. När han är spelsugen är han riktigt bra, men tyvärr verkar han vara ojämn och inställningen kanske inte alltid finns där.
Nej för fan till Molinder. Är det något vi inte behöver så är det en till center som inte platsar topp två.
Köplustan har precis får in ett gång heta ynglingar.
Hur fan ser det ut nu för oss, varken cumiskey eller ahnelöv har rört på sig än och dom som lämnat är madsen, nagy, muller och kousa och den enda klara vävningen är väl nordamerikanen bellini.
Ryktet säger ju oxå att öhnerud är klar men inget officiellt ?
Har jag bommat nått