Silly season
« Föregående · 2705689 · Nästa » Till forumet
Sv: Silly season
Koff: Var inte meningen att googla, men trodde Nicolas var son till Marcel, men du hade rätt Nicolas är från Schweiz.
Imponerad
Imponerad
Sv: Silly season
puffe:
Enda riktiga tysken jag kommer ihåg är Marcel muller.
Skulle ju vara typ av en tank hörde jag.
Enda riktiga tysken jag kommer ihåg är Marcel muller.
Skulle ju vara typ av en tank hörde jag.
Sv: Silly season
Tarasov: Tror inte på Gud så värst, men ber ibland om att den Dagen kommer när Pantern är Malmös lag och Bäcken regerar i Göteborg
+ 1
Sv: Silly season
Koff: Tror han var tysk, men vet ej. 2011-2014 var jag braindead, så hoppas det inte var de åren
Sv: Silly season
Tarasov: Nicolas muller?
Kom inte ihåg vart han kom ifrån om de var Tyskland eller Österrike, kanske från Schweiz men minns inte
Kom inte ihåg vart han kom ifrån om de var Tyskland eller Österrike, kanske från Schweiz men minns inte
Sv: Silly season
Tarasov: Gillar ju att försöka tänka före att googla, men är det ett stort namn jag glömt?
Sv: Silly season
Koff: Schweiz, svårstavat, men ändå en liten stormakt. Men har MoDo haft någon därifrån i A-laget?
Sv: Silly season
puffe:
Mattias tratting kommer jag ihåg, spelade i Kolmården, var väl ingen stjärna så men gjorde många landskamper
Mattias tratting kommer jag ihåg, spelade i Kolmården, var väl ingen stjärna så men gjorde många landskamper
Sv: Silly season
Koff:
Bernhard starkbaum var Modo målvakt från Ö,
Hade bra siffror i Modo faktiskt 93,3% i räddning på 46 matcher.
Dieter Kalt var från Ö oxå. Färjestad.
Bernhard starkbaum var Modo målvakt från Ö,
Hade bra siffror i Modo faktiskt 93,3% i räddning på 46 matcher.
Dieter Kalt var från Ö oxå. Färjestad.
Sv: Silly season
Koff: Gerber och Pluss var väl Schweizare, men Starkbaum tillhörde nog den exklusiva klubben, österrikare och MoDoit
Sv: Silly season
puffe: hade inte vi en back därifrån? Puck hette han va?
Martin gerber och pluss kom ju från Österrike. Dom var ju bra.
Eller var dom Schweizar? 🤔
Martin gerber och pluss kom ju från Österrike. Dom var ju bra.
Eller var dom Schweizar? 🤔
Sv: Silly season
modomille:
Vet du inte om att NHL scouterna är inne o läser vår bok? Skriver vi att han är för bra så meddelar scouterna det till ledningen 😉
Vi kan hockey ser jag någon skriva då o då :)
Vet du inte om att NHL scouterna är inne o läser vår bok? Skriver vi att han är för bra så meddelar scouterna det till ledningen 😉
Vi kan hockey ser jag någon skriva då o då :)
Sv: Silly season
puffe: Österrike har tagit 4 av 6 poäng mot Kanada och Finland, ska vi börja leta spelare i Alperna nu? Stor risk/möjlighet att det blir Finland i kvartsfinal
Sv: Silly season
Bad_Brett: Jajamen, han spelade bara 22 matcher (och 55 säsongen innan). Om han inte varit så dålig hade vi kanske inte haft råd att ta in Kristian Kuusela.
Pasi Tuominen – en obesjungen guldhjälte!
Pasi Tuominen – en obesjungen guldhjälte!
Sv: Silly season
Bad_Brett: Ungefär det jag menade, utan att redovisa antal matcher blir poängen lite poänglös. Fick ni inte lära er det på grundkursen i statistik?
Oavsett är det som vanligt, en spelare som lämnar MoDo var helt plötsligt inte så bra, egentligen(typ hade lite tur o göra poäng när laget gick bra). samma sak när Sam lämnade, då hade han helt plötsligt inte varit så bra.
Trots att Dickinson bytt klubb var han en av de viktigaste spelarna förra året, det kan man ge han.
Önskar honom lycka till förutom i möten med MoDo
Oavsett är det som vanligt, en spelare som lämnar MoDo var helt plötsligt inte så bra, egentligen(typ hade lite tur o göra poäng när laget gick bra). samma sak när Sam lämnade, då hade han helt plötsligt inte varit så bra.
Trots att Dickinson bytt klubb var han en av de viktigaste spelarna förra året, det kan man ge han.
Önskar honom lycka till förutom i möten med MoDo
Sv: Silly season
Koff: Han är inte för bra för SHL dock har Timrå gjort ett kap där. Hans utveckling dom senaste månaderna har varit enorm.
+ 3
Sv: Silly season
Shangattay:
Kapanen gör mål igen, han är ju för bra för shl o definitivt för Östrand IK
Hoppas NHL hämtar han.
Kapanen gör mål igen, han är ju för bra för shl o definitivt för Östrand IK
Hoppas NHL hämtar han.
+ 1
Sv: Silly season
JoakimE: Bra exempel. I viss mån tror jag NHL:s allra längsta kontrakt är ett sätt för klubbarna att behålla sina största stjärnor utan att spräcka lönetaket. Samtidigt finns det ju gott om 30-plussare som fortfarande dominerar där borta. Snart 34-årige Hedman verkar ju inte riktigt slut på elitnivå än.
Sv: Silly season
Shangattay: Jag vet inte hur man tänker egentligen men William nylander fick ett 8 års kontrakt som 28 åring, bankar man på att han är bra de första 2 åren då och sen inte gör någonting de efterkommande 6 åren eller hur gör man? Han kanske är undantaget som bekräftar regeln
+ 3
Sv: Silly season
{6870}: förresten, vad är det här ryktet att dif jagar Rubins? Antog han skulle kunna få annat SHL-jobb eller nån högstaliga utomlands. Han var ju skadad i slutet av säsongen och läste han tackat nej till landslaget pga operation, kan det ha nått med det att göra och vet någon vad som hände?
Sv: Silly season
Tarasov:
Har inget imot att ha en eller 2 spelare som är lite åren?
Men att bygga halva sin forwardsuppsättningen med ålderstigna spelare är lite väl chansartard väg kan jag tycka?
I Brynäsboken har det hela tiden pratats om att Kruger, Brodin och Klasen är till åren, Och hur kan man skriva flera år med dom,
Djurgården kommer aldrig gå upp igen, Dom gör fel värvningar bla bla bla,,,,
Och här i våran bok så har det låtit likadant med HV:s värvning på gamla spelare?
Och det såg vi hur det gick?
Och det var ingen slump att det även gick lite tungt för Luleå den här säsongen?
Och nu försvarar man att bygga ett lag på gamla åldersmän ?
Har inget imot att ha en eller 2 spelare som är lite åren?
Men att bygga halva sin forwardsuppsättningen med ålderstigna spelare är lite väl chansartard väg kan jag tycka?
I Brynäsboken har det hela tiden pratats om att Kruger, Brodin och Klasen är till åren, Och hur kan man skriva flera år med dom,
Djurgården kommer aldrig gå upp igen, Dom gör fel värvningar bla bla bla,,,,
Och här i våran bok så har det låtit likadant med HV:s värvning på gamla spelare?
Och det såg vi hur det gick?
Och det var ingen slump att det även gick lite tungt för Luleå den här säsongen?
Och nu försvarar man att bygga ett lag på gamla åldersmän ?
+ 2
Sv: Silly season
Frontschwein: Så är det, på papperet håller vi inte just nu, men verkligheten kan vara en annan.
Sv: Silly season
eltifoso:
Upplever att det generellt är skaderisken som ökar, i övrigt så är det individuellt. Men brunkare oavsett nivå brunkar inte rosa marknaden.
Upplever att det generellt är skaderisken som ökar, i övrigt så är det individuellt. Men brunkare oavsett nivå brunkar inte rosa marknaden.
Sv: Silly season
Silly: Fast det är väl tvärtom, att de senaste 10-15 åren så har synen på träning och ålder på hockeyspelare förändrats? Att man kan underhålls sin kropp och förebygga skador mycket bättre nu med de resurser och kunskap som finns nu än för 20 år sedan?
+ 3
Sv: Silly season
Silly: Har det alltid varit så att ålder anses vara ett minus i hockey så fort spelaren passerat 30 och att 33-åringar som Silfverberg beskrivs som fossiler? Jag kanske har missat det snacket.
Min referensram: När Modo tog guld 2007 var Hans Jonsson 34, Mattias Timander 33, Per Svartvadet 32, Niklas Sundström 32, Pasi Tuominen 33, Mikael Pettersson 33 och Andreas Salomonsson 34.
Min referensram: När Modo tog guld 2007 var Hans Jonsson 34, Mattias Timander 33, Per Svartvadet 32, Niklas Sundström 32, Pasi Tuominen 33, Mikael Pettersson 33 och Andreas Salomonsson 34.
+ 7
Sv: Silly season
Nucky: Ytterell har stundtals varit bra, men så fruktansvärt ojämn. Offensivt har han många verktyg, men rätt blöt defensivt där han är klen i närkamper och jobbar inte klart situtationer.
Sv: Silly season
{10015}:
Brynäs gör som Luleå1
Plockar in sin 6:e gubbe som har passerat 33!
Indrasis blir kvar!
Brynäs gör som Luleå1
Plockar in sin 6:e gubbe som har passerat 33!
Indrasis blir kvar!
Sv: Silly season
SPOODI: Jag har inte dunderkoll på en sån som Schlyter men Ytterell är verkligen ingen förlust
« Föregående · 2705689 · Nästa »
Jo men lirade inte i A -laget