Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
« Föregående · 1706580 · Nästa » Till forumet
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Nu står vi helt still när vi inte har pucken...
+ 2
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Sven Tuta: KollapuckKollapuckKollapuckKollapuckKollapuck O_o
+ 2
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno: Bra spel från Modo, vi har inte gjort självmål än
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Pratar mot döva öron. Kanske dålig akustik i Lyan?
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Sven Tuta:
Huras pratar hockey superbra. Har rätt i allt han säger och är tydlig.
Varför det inte omsätts i praktiken på plan är gåtan.
Huras pratar hockey superbra. Har rätt i allt han säger och är tydlig.
Varför det inte omsätts i praktiken på plan är gåtan.
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno: VI alla s k läktarcoacher ser/ vet att Torp är dyngkass i spel. Men att han står och bekräftar det i TV😫. Efter hans analys då undrar man i vilken match han spelar i!!!
Nu kommer vi inför tredje höra std floskerna från Humle å Dumle eller rentav från Huras
Nu kommer vi inför tredje höra std floskerna från Humle å Dumle eller rentav från Huras
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno: Problemet idag på alla mål är hur tydligt som helst, särskilt på 1-0 och 2-0, dom står bra placerade men alla står och glor nästan zoomar in blicken på puck istället för att hålla koll på allt runtom.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Sven Tuta: Alltså försvarsspelet är inte nära att funka. Alla är för långt ifrån.
Ja vi kanske har för kassa backar. Men då är det fan Huras uppgift att anpassat spelet därefter!
Vi kan inte spela som vi hade världsbackar när hälften knappt har talangen för SHL och den andra hälften är för lat!
Ja vi kanske har för kassa backar. Men då är det fan Huras uppgift att anpassat spelet därefter!
Vi kan inte spela som vi hade världsbackar när hälften knappt har talangen för SHL och den andra hälften är för lat!
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Sven Tuta:
Nu blir det spännande att se hur det går för Rickard och vem det nu är, i frågesporten Doobodoo på ettan.
Nu blir det spännande att se hur det går för Rickard och vem det nu är, i frågesporten Doobodoo på ettan.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Sven Tuta: Gärna innan våra nya kommer, kanske minskar modo effekten.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Något måste hända. Tycker inte om att ens tänka på det, men det måste till förändring i ledningen. För det verkar som Huras talar till döva öron. Tror att nästa nyförvärv är en ny båstrio. Något måste göras.
+ 2
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno:
Irriterande kring den sär kastningen av backen. Vilken som helt kan ju räkna ut att man kan använda en back som styrplank om man lägger sig så där.
Irriterande kring den sär kastningen av backen. Vilken som helt kan ju räkna ut att man kan använda en back som styrplank om man lägger sig så där.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno: Hur tusan kan Torp stå och säga att dom inte är överspelade?
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
snowden:
Du har rätt. Och jag är medveten om det.
Bristen på strukturerat försvar skapar dessutom biverkningar i form av stressiga och chansartade anfall, som oftare blir spelomställningar för motståndarna än målchanser till oss.
Vi blir ihåliga överallt.
Nu kommer snart någon stackare som skall förklara varför vi spelar så här i intervju.
Vi är kvar i bussen (Men man menar att vi är kvar i bussen, sen starten av säsongen.)
Det var Torp. Han tycker vi är med i matchen, förutom målmässigt.
Den analysen såg jag inte komma.
Du har rätt. Och jag är medveten om det.
Bristen på strukturerat försvar skapar dessutom biverkningar i form av stressiga och chansartade anfall, som oftare blir spelomställningar för motståndarna än målchanser till oss.
Vi blir ihåliga överallt.
Nu kommer snart någon stackare som skall förklara varför vi spelar så här i intervju.
Vi är kvar i bussen (Men man menar att vi är kvar i bussen, sen starten av säsongen.)
Det var Torp. Han tycker vi är med i matchen, förutom målmässigt.
Den analysen såg jag inte komma.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Hört från omklädningsrummet:
Adam:
Jag tar dom två första perioderna och du den sista. Och i nästa match tar du de två första och jag den sista.
Bjurö:
Deal👍
Adam:
Jag tar dom två första perioderna och du den sista. Och i nästa match tar du de två första och jag den sista.
Bjurö:
Deal👍
+ 3
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
jeensen: Det här att backarna slänger sig hela tiden. Det är ju något man ser när man är helt överspelad. Nu verkar det vara en av grundrörelserna för vårt försvar.
+ 3
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Jaaaaaaaaaa 3-0! Alla chanser är = mål!!!!
Självmål haha
Fyfan vad trött jag är på detta jävla skitlag. Avgå alla i denna förening.
Just nu Sveriges största skrattförening.
Skulle inte klara sig i allsvenskan med detta usla försvarsspel
Självmål haha
Fyfan vad trött jag är på detta jävla skitlag. Avgå alla i denna förening.
Just nu Sveriges största skrattförening.
Skulle inte klara sig i allsvenskan med detta usla försvarsspel
+ 4
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo:
Vi behöver ett försvar inte en målvakt eller en back
Vi behöver ett försvar inte en målvakt eller en back
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Monno:
Vi har inga andra målvakter att byta till längre.
Vi har inga andra målvakter att byta till längre.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Jaa tydligare fasthållning får man ju leta efter. Gött för han o få vila benen i två minuter=)
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
MorganaLefaey: Jo men defensiva spelsystemet är ju helt bedrövligt. Det är Modoiter överallt men ingen markerar någon...
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Cred till ditresta supporters iaf, dom gör iaf så gott dom kan.
+ 3
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
ivandrago: Går inte få skit att glänsa. Men samtidigt måste något göras för att få tillbaka lite självförtroende. Bevisligen så har vi för dåliga backar och målvakter.
Men huras har inte fått något att stämma så här långt. Hoppas på EuroJackpot kommande helg. Förhoppningsvis vinnet någon Modoit. Men chansen är väl inte så stor (ungefär lika stor som vinst kommande 5 matcher)
Men huras har inte fått något att stämma så här långt. Hoppas på EuroJackpot kommande helg. Förhoppningsvis vinnet någon Modoit. Men chansen är väl inte så stor (ungefär lika stor som vinst kommande 5 matcher)
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
ivandrago: Hoppas alla tre får gå i så fall, känns lönlöst att göra samma sak igen.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Tycker att Google borde visa en bild på modo när man söker på yra höns! Redan efter 4 minuter så kan man titta på annan sport i stället
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Undrar var smärtgränsen går, dvs hur många 5+ mål i bakåt klubbledningen tål innan Huras skickas...
Jag vet att vissa anser att lösningen är att skicka Gradin/Jan- Axel men vi kan för enkelhetens skull utgå ifrån att det inte är aktuellt.
Jag vet att vissa anser att lösningen är att skicka Gradin/Jan- Axel men vi kan för enkelhetens skull utgå ifrån att det inte är aktuellt.
+ 2
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
alltså, vad pysslar dom med? Jag kan inte för mitt liv först¨det här. Vad FAN är det som händer?
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Steken84:
5 st stirrar puck. pröva agera ist för reagera?
5 st stirrar puck. pröva agera ist för reagera?
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
ivandrago:
Vi börjar ju med att vara en meter för sena överallt på banan, självklart betyder det i realiteten; Jaga i egen zon.
Det går ju inte och 1-0 är inget konstigt.
Nu har vi 2-0 av samma skäl.
Någon sa något om definitionen av dårskap, eller hur det nu är. (Huras själv har använt metaforen.)
Vi börjar ju med att vara en meter för sena överallt på banan, självklart betyder det i realiteten; Jaga i egen zon.
Det går ju inte och 1-0 är inget konstigt.
Nu har vi 2-0 av samma skäl.
Någon sa något om definitionen av dårskap, eller hur det nu är. (Huras själv har använt metaforen.)
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
1-0 saik. 4 modoiter runt pesonen och han kan lugnt styra in pucken. 1/7 skellefteåmål denna afton
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
ivandrago: Ja som sagt. När motståndarna kommer in i zon har vi förtvivlat svårt att få av dom pucken.
Spelar ingen roll om man håller dom utanför för man orkar aldrig det i 2min.
Spelar ingen roll om man håller dom utanför för man orkar aldrig det i 2min.
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Axel Holmström mållös denna säsong.
2 mål blir det nog idag
2 mål blir det nog idag
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
NuMo: Blir intressant att se Hedman utan Torp igen, hoppas han höjer sig lika mycket som förra gången.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Laguppställning enligt Allehandan.
Målvakt:
Adam Reideborn (Jonatan Bjurö)
Första femman:
Shaun Heshka –Emil Djuse
Victor Olofsson – Maxim Lapierre – Bobby Butler
Andra femman:
Oscar Hedman - Albin Carlsson
Kristian Jakobsson – Emil Pettersson – Gustav Possler
Tredje femman:
Nichlas Torp – Joel Kwiatkowski
Per-Åge Skröder – Bill Thomas – Carl Grundström
Fjärde kedja:
Peter Öberg – Axel Ottosson – Anton Byström
Extra back:
Jesper Lindgren
Målvakt:
Adam Reideborn (Jonatan Bjurö)
Första femman:
Shaun Heshka –Emil Djuse
Victor Olofsson – Maxim Lapierre – Bobby Butler
Andra femman:
Oscar Hedman - Albin Carlsson
Kristian Jakobsson – Emil Pettersson – Gustav Possler
Tredje femman:
Nichlas Torp – Joel Kwiatkowski
Per-Åge Skröder – Bill Thomas – Carl Grundström
Fjärde kedja:
Peter Öberg – Axel Ottosson – Anton Byström
Extra back:
Jesper Lindgren
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
hanzon:
Nej, nu jävlar! Nu är det kris! Spelarna pratar inte längre med varandra. Per Svartvadet och Larry Huras har inte lyckats skapa ett sammansvetsat som ställer upp för varandra i alla lägen. Där har vi anledningen till det mediokra spelet hittills.
Nej, nu jävlar! Nu är det kris! Spelarna pratar inte längre med varandra. Per Svartvadet och Larry Huras har inte lyckats skapa ett sammansvetsat som ställer upp för varandra i alla lägen. Där har vi anledningen till det mediokra spelet hittills.
+ 2
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
snowden:
Det där med att prata med varann tog Larry Huras upp på en träning, alltså att snacka med varann ute på isen, så dom får mera koll på varandra.
Det där med att prata med varann tog Larry Huras upp på en träning, alltså att snacka med varann ute på isen, så dom får mera koll på varandra.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
snowden: Enligt Hedman pratar alla engelska. Även svenskarna med varandra.
Så det där är inte en giltig ursäkt.
Dom ska ju inte hålla föreläsningar för varandra. Räcker jublet korta ord.
Så det där är inte en giltig ursäkt.
Dom ska ju inte hålla föreläsningar för varandra. Räcker jublet korta ord.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Teif Alsadi: Heska är bra mot sämre motstånd när tempot inte är lika högt. Då "behövs" inte den snabba skridskoåkningen. Han är bra när han får tid på sig.
Harry Luras prata efter förra matchen om att laget pratar för lite under match.
Det gör det inte lättare för komunikationen att halva laget pratar engelska och resten svenska. Även fast alla kan engelska
Harry Luras prata efter förra matchen om att laget pratar för lite under match.
Det gör det inte lättare för komunikationen att halva laget pratar engelska och resten svenska. Även fast alla kan engelska
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
Ärligt talat, har ni under någon match hittills sett heshka vara "pigg" och energisk?för mig känns han som en seg back som kan lägga bra passningar men att han lika gärna kan vara typ 35-40 år för hans skridskoåkning är ju inte bra. Tycker inte han skiljer sig särskilt mycket från Travis Roche ifjol tyvärr.
// A Erkén
// A Erkén
+ 1
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
modomille: njae, Skellefteå är det lag som spelar med högst fart. Många som har sett de båda lagen träna konstaterar ofta att Skellefteå har mycke högre tempoo
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
J F K: Tror själv att det mesta sitter i huvudet,vi har inte en sämre backuppsättning än KHK,RBK eller MIF.
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
modomille: Det trista är att med vårt spel kan man inte ens hoppas på det. För att kriga måste man kunna lita på att man släpper in få mål bakåt, men det kan vi inte. Vi är för ihåliga för att kämpa oss till en poäng...
Sv: Skellefteå - MoDo, LÖRDAG 24 OKTOBER 16:00
hellge: blir det seger imorgon?,hoppas på en riktig krigar insats.
« Föregående · 1706580 · Nästa »