Truppen 15/16
Från Urban dictionary:A looser is a loser who can't spell "loser". Eller menade du lösare?
Bjurö klar för Modo nu då.
Blir spännande se vem som blir 1a och 2a nästa säsong.
Redigerad kommentar
Tror inte Heed drar över i år. Finns en möjlighet att Nils A väljer Modo. Den främsta orsaken är att kommer han till oss får han var etta i Pp etc... I många andra lag får han stor konkurrens av andra högerskyttar.
Om Heed är kvar i Saik så blir han ju "tvåa" där.
Växjö har två st
Frölunda har två st
FBK har troligen Nygren
Dif har hultström och press tror jag
HV har två st
Det är LHC som får en plats ledig
Om man räknar bort lagen ovan borde vi iaf ha en chans
McFire:
Han behövde komma bort från Umeå och Björklöven. För sin personliga utveckling. Om jag inte missminner mig, så pratar om han om det i den här intervjun.
www.hockeysverige.se/2014/10/11/berattar-om-avskedet-fran-djurgarden-det-gjorde-fruktansvart-ont/
modomille:
Heed tar ett längdhopp över Atlanten och spelar i nordamerika nästa säsong, tror jag.
Amitiel: Ja det är ju ungefär det vi kan hoppas på isåfall, att han så enormt gärna vill ha 10 mil till Umeå. Han lämnade dock Umeå för Växjö, därefter Sthlm och nu Malmö, känns inte direkt som att han försöker bo så nära Umeå som möjligt?
Vill Skellefteå ha honom så spelar dock inte det någon roll, det betyder nog en del att ett lag är bäst medans det andra är sämst. Både sportsligt och ekonomiskt.
McFire:
Född och växt upp i Umeå och släkt och föräldrar där så skulle ju bli bra mycket närmare hem i Modo än i Malmö.
modomille: Är han inte redan klar så lär Modo vara en bit ner på listan som sagt.. Varför skulle han välja Modo om han kan välja bland i stort sett samtliga SHL lag?
Känns dock inte helt orimligt att Svarten redan erbjudit ett kontrakt som han nappat på, det skulle kunna innebära att han spelar i Modo oavsett om MIF går upp, precis som vi gjorde med Reideborn. Vi får hoppas helt enkelt.
modomille:
Och nu lär väl Skellefteå öppna börsen och kasta pengar på han till att han säger stop :)
ivandrago:Jag tror att Malmö bjöd en högre lön men hoppas att Leksand vinner idag så att vi har chansen att värva Nils A tycker att svarten borde öppna plånboken stor potential i grabben.
ULTIMAVICI:
... OM vi får bort dom som nämnts x antal gånger i denna tråd så ja:)
Får vi in båda bröderna+ Welch + behåller Ahnelöv har vi SHLs starkaste backbesättning kommande säsong. Många OM där...
Kan vi inte skita i torp och hedman nu, och börja tjafsa om vilka vi tycker bör värvas ist....:)
Sven Tuta:
Fast sen tror ju vi soffcoacher också att vi är så mycket bättre än vad vi är, skulle en tränare bara vara hälften så bra som vi soffcoacher tror vi är så har han ju vunnit årets tränare priset till dagen han går i pension och vunnit sm guld varje säsongen.
Sawchuk:Vissa matcher har väl Torp skärpt till sig och spelat enkelt och då har det väl sett bra ut. Men det handlar i grund och botten om HUR man styr upp individen. Det är förbannat konstigt att vi alla andra s.k. soffcoacher ser detta hur illa Torp spelar men från ledningssidan ser man inte detta. Ledningen har det yttersta ansvaret att RÄTT folk spelar i RÄTT situationer. Jag begriper inte bara hur han kan ha haft det förtroendet från ALLA tränare att ha fått den speltid han har haft.
Sen det här med ledarna hur de uppträder, sänder signaler. Jag retar mig på Gradins attityd. Har de ingen ledarskapsutbildning för tränarna? Signalerna som Gradin (det är han jag återigen retar upp mig på) sänder är en "nonchalant" attityd. Handen i fickan, tuggummituggande, hängande ölmage. Hela hans bild ger inga bra vibrationer hos mig, jag kan ha fel. Vad tycker ni i frågan? Nu har jag inte spelat hockey på den nivå som några av er här på forumet har gjort, men hur har ni upplevt detta med ledarskap under eran karriär, att sända signaler. Jag själv jobbar med människor och vet hur viktigt detta är.
J F K:
Torp må spela fysiskt men han väger ofta lätt och har dålig balans. Han verkar inte heller blivit utbildad i varför man spelar fysiskt i de flesta fallen, dvs separera motståndaren från pucken och vinna fördel i spelet. Att spela fysiskt och samtidigt ramla själv, tappa klubban och/eller hamna på utsidan är Torps specialitet.
Speluppfattningen är på Div1 nivå och spelförståelsen inte mycket bättre.
Tyvärr är jag skeptisk till att de två assisterande vi har är kompetenta nog att styra upp sådana detaljer, så Torps spel är nog helt upp till den nye tränaren att forma. Blir det som ifjol är det katastrof.
Sedan ska han givetvis spela med en backpartner som är skicklig med pucken.
Torp ska vinna puck, han ska rensa framför mål och han ska dessutom vara den där killen man inte riktigt vet hur långt han kan gå i frågan om fysiskt spel. Jag vet att han kommer att gå bom ibland, men det finns absolut en stor poäng i att motståndarna vet att det kan komma att kosta rejält om man vill in på mål. Lite som att de backar som möter Luleå nästa säsong kommer att kasta iväg ett par puckar lite i panik för de vet inte om Hedman kommer att skicka på dem en huvudsaklig.
Men sanningen är helt och hållet att alla Leksands succéer Ryno, Alsenfelt, Hersley var riktigt riktigt dåliga i Modo.
Visst kan du bero på Modo som klubb. Men att göra sig av med dom var absolut inte fel beslut.
Torp däremot trodde sig vara en back han inte är. Det var som att AF inte accepterade att en back kan klara sig på att bara spela enkelt, utan ville att Torp skulle hålla i respektive spela puck. Fel fel fel. Torp är bara bra när han spelar enkelt och gör sig av med pucken snabbt. Dessutom var han för aggressiv och hamnade ofta åt hvete får långt ur position i sin iver att tackla/attackera motståndaren.
För egen del är jag klar med Ryno:) om han blir ledig hoppas jag att han hamnar i Modo. Annars hoppas jag att vi värvar Nils A o Erik A. Får vi sedan behålla Ahnelöv och får in Welch... Så ska vi nog kunna begränsa speltiden för torp o Hedman😃
Amitiel:
Jo, naturligtvis är det så. Och det de dåliga sportsliga resultaten leder ju både till mindre publikintäkter och större utgifter i form av panikvärvningar.
Är det inte bra att vänta på resultatet innan man hyllar för mycket.
De senare värvningarna var väsentligt bättre. Djuse, Emil Pettersson, Haataja och Ludvig riktigt bra. Skulle det nu stämma att man får in Huras och framförallt Noah Welch så tycker jag att Svartvadet verkligen inte misslyckats på slutet. Kanske till stor del beroende på att han faktiskt äntligen fått pengar och inte måste chansa vilt med smulor.
J F K:
Torp spelade lite färre matcher än hedman.
Torp hade ett minussnitt på 0,72 denna säsong
Hedmans var 0,78
Tror Torp dessutom hjälptes av att spela med Ahnelöv
I övrigt håller jag med angående torp