Truppen 15/16
Nog för att han är en bra spelare dom få gånger han vill vara det, men känns som konstig värvning av Skellefteå.
Känns inte riktig som han passar in i den hockey dom vill spela och den typen av spelar dom verkar föredra.
Redigerad kommentar
Cyklob: Kan ju vara så enkelt att Malmö som vet exakt vad dom får i Hägga la ett bättre bud än Modo som ändå får man säga, chansar lite när man värvar honom. Vore ju surt att värva en till Peter Öberg t.ex.
Sen iofs är det ju mer än bara pengar som spelar in. Kunde Steen bli Modoit på en säsong så kan väl Häggström fatta rejält tycke för Malmö också. =)
Såg intervjun med Noha igår och det lilla jag såg så verkar det vara en ganska ödmjuk kille vid sidan av rinken.
Cyklob:
Har det stått nånstans att vi ville ha honom? Det var kanske så att Svartvadet inte ville ha honom till laget.
För jag har svårt att se att dom han gjort klart med ska alla spelat slutspel. Nä jag hoppas jag är helt fel ute men min magkänsla säger något annat.
Sedan som jag skrev ovan även om Welch krita på så lär han ha klausuler så han kan bryta för spel i andra ligor och den möjligheten lär han säkert få.
Redigerad kommentar
Monno:Finns ju en chans att Welch inte är så bakom då han är såpass tok kristen.
Nu tycker jag du pratar mot dig själv :)
Redigerad kommentar
Det andra du nämner är ju dock fullt troligt.
Nu var han ju kall under grundserien, men något måste vi gjort fel med Tambo.
Manny: Jag hade varit än mer optimistisk om Welch om det inte var så att Växjö gått så långt i slutspelet. Han vore inte den första hänsynslösa backen som går på sprutor såhär års för att sen behöva hela sommaren för rehab och sen återkomma till säsongsstart otränad och utan motivation för serielunken.
Gör de dessutom ett mål till ikväll så ska han vara bakfull i 2veckor.
Ni kommer väl ihåg hur vass Timander var säsongen efter guldet?
Anser att Welch är ett snäpp bättre än Ahnelöv och att Andersson är ungefär som Lehtivouri.
För att vi ska bli ett bättre lag krävs det att någon breddback försvinner och ger rum för ren spets. Tycker vi saknar en Kyle/Murphy/Gunderson typ.
I den bästa av världar hade vi ju kunnat byta ut Torp mot exempelvis Grundel som är kontraktslös.
Typ:
Welch-Cumiskey
Andersson-Djuse
Grundel-Carlsson
Hedman-Junior
Rytter: Bästa hade ju varit att få in Welch och behålla Ahnelöv.
Ahnelöv-Djuse
Welch - Hedman
Torp - Carlsson
Ser helt ok ut tycker jag, kanske man saknar en offensiv back då.
Cyklob:
Jag hoppas verkligen på Welch. Har inte tänkt på att han så överjävla bra.
Är tuff som en OKT, men har ändå bra händer och kan slå snabba öppnande pass, dessutom har han ett riktigt tungt direktskott och verkar kunna spela hur mycket som helst. Har dessutom en bra skridskoåkning för att vara så stor och tung.
Nej det vore verkligen en kanonvärvning ifall vi får in honom. Rankar nog det som en tyngre värvning än Ahnelöv
Ska vi ha Torp,Hedman,Carlsson och DP som fyra backar +
Juniorer så har vi ju fan sämre backsättning än förra året.
Sven Tuta: Bara en magkänsla jag har tyvärr, men jag har gärna fel men fått dåliga vibbar länge nu. Men som sagt det är bara min magkänsla.
Nieminen: Har svårt att ha några stora förhoppningar på att vi ska se några större namn kunniga spelare. Noa Welch och kanske ett bra namn till sedan blir det utfyllnads spelare för finns knappast pengar till något mer.
Tror Svartvadet ville behålla både Lehtivuori och Nättinen för en hyffsad summa. Där vart det en missräkning känns det som. Men man får väl se men jag har då inga stora förväntningar på nån bättre trupp en den vi hade i år.
hanzon:Ingen aning, men dom verkar vara bra polare. Det har ju gått rykten om han ska följa med hit.
För dom vill väl göra det officiellt med en pk med Huras på plats så han kan svara på frågor från media och sponsorer.
Redigerad kommentar
Modo har fått mycket skit för sina felvärvningar på senare tid med all rätt, men SAIK med sin stora sparbössa är inte långt efter vad gäller att bomma. De har iof kapitalet att försöka rätta sina misstag men: Widing: hur tänkte dem här? Schremp: kunde ju vem som helst räkna ut att det skulle bli flopp, dyr dessutom. Lehtonen: SHLs dyraste spelare inför säsongen skickades iväg då även SAIK var lika nostalgiska över det som varit som Modo tenderar att vara. Sevc: Sett till prislappen så är det inget annat än en jätteflopp. Kabanov: Egentligen en mycket kompetent värvning, men att förlita sig på en 78kg tung tekniker när det hettar till i slutspel är naivt om man inte kompletterar honom med någon som gör skitjobbet. Med SAIK ekonomi så borde det också gjorts, smörgåsbordet stod uppdukat men sett till satsade pengar så gjorde Skellefteå inte det mycket bättre än oss i värvningsarbetet, resten gjorde dem allt bättre än oss.