Truppen 15/16
Ja 222 poäng på 231 matcher bara skriker over the hill och absolut inte som en spetsvärvning.
Redigerad kommentar
Riktigt kul med Ritchie men nu hoppas vi på en till imorgon.
Hälge:
Han är väl lite för gammal va? Nästan 40 och over the hill. Bara att hoppas detta blir bra och att det inte anses vara spetsvärvning.
Hälge:Härligt, en riktigt bra värvning, dessutom på två år.
Ok Charlotte, du är förlåten ;-)
Och att hon har koll på sina anställda lön och avtal utgår jag från. Sen kanske hon inte borde utforma dom direkt.
N
Och nu verkar hon landat då Lord Byron blev klar!
Hon ansvarar ju över vad Svarten gör i slutändan.
Vilket gör att hon nog har rätt bra koll på hur det ligger till med spelare.
Ja kan ju varit så att spelaren av någon anledning velat att dom skulle vänta och nu har gett sitt okej att dom kan gå ut med det, kan vara en spelare som just blivit klar och skrivit på under kvällen så finns väl en del olika.
Eller så har dom bara hållit på namnet helt i onödan för skojs skull.
Redigerad kommentar
Måste hon ha något med det att göra för att gå ut med ett namn ? Så länge det är helt klart och okej med alla inblandade så spelar det väl ingen roll om Svartvadet eller hon går ut med namnet.
Är väl bara roligt om dom gör det på något annat sätt än ett enkelt tråkigt pm. ☺
Redigerad kommentar
J F K:
Visst var modo ganska värdelösa på försäsongen den säsong man tog guld senast? Har för mig något om en stor förlust mot björklöven, men det kanske var fel säsong jag tänker på.
J F K:
Tillmäter heller inte t-matcherna någon större betydelse. Iofs så blir man orolig om laget åker på storstryk hela tiden och försvaret ser virrigt ut.
Frontschwein:
Beror inte det på att många lag var upptagna att Nordic Trophy? Så man får möta det som blir över.
personligen hoppas jag på att man lägger lite mer krut även under försäsongen på att spela fler och vettigare matcher.
De flesta andra konkurrenter möter likvärdiga lag och verkar ganska taggade när säsongen drar igång. Modo å andra sidan har en djupt rotad tradition att gå på is en månad senare än de flesta andra, och då mot lag som Björklöven, Sundsvall och Timrå..
Tror att Huras kommer bidra till att komma tillrätta med attityden. Slappt vet jag inte om det varit men det finns lite förlorarmentalitet i väggarna. Jag tror att Näslund jobbade med att få bort den, det verkar även som om Svartvadet är medveten om att den skall jobbas bort. Sedan är det väl inte det enklaste och få bort, det rimliga målet är att vi i första hand skall bli ett mittenlag i serien.
hanzon:
Bauer är bättre än Easton. Tycker personligen att Bauer och CCM är helt outstanding på utrustnings och klubbfronten. De enda märke som just nu kan mäta sig på klubbsidan är Warrior med sin QR1
CCM´s nya linje skydd tar hockeyutrustningen in i rymdåldern. Deras ribcore klubba är också fantastisk. På skridskosidan leder Bauer utvecklingen kan jag tycka.
Jag tror att spelarna uppskattar bytet till Bauer otroligt mycket.
ivandrago: Sant, men tror du inte man kan komma undan ganska billigt med en kille som Brashear han borde väl knappast få så mycket mer erbjudanden? Och tvingas han till hårdträning tror jag han kan bli väl värd slantarna.
Och självklart är det inte bara det som spelar in men problemet är väl att hela föreningen haft en attityd och inställning som inte funkar tror han kan bidra till att ändra den slappa inställningen.
Redigerad kommentar
Gissar att man kan hitta spelare som är villiga att fylla hans roll, frågan är till vilket pris och om det är värt det. Rent hockeymässigt såg man glimtar då och då, men tycker inte han har fysiken och jämnheten som krävs för att leverera på SHL nivå.
Tror knappast att den senaste säsongens resultat beror på att vi inte hade någon som kunde ta DBs roll.
Sven Tuta:Njä inte tar jag illa upp. Mer bara att jag kanske inte tycker just hans mage har med hans kompetens att lära ut/Instruera(?) hockey att göra. Blir lite mobbingtendenser att tracka ner på en person på något sin inte alls har med hur man är som ledare och person att göra.
Att man kan klaga på en nonchalant uppsyn med tugummi tuggandet m.m. är en annan femma.
Gradin är nog trotts sin mage bättre på att SPELA hockey än många (majoriteten) på detta forum.
Redigerad kommentar
Hade Gradin varit fystränare så tycker jag man hade kunnat klaga men den roll han har tycker jag fysiken spelar mindre roll och kunskap är viktigare.
Monno: Jag tycker att tränarna ska ha en bättre form än vad han med flera visar upp. Men, tar du illa upp så ber jag om ursäkt.
Jag håller med dig om Melin.
jeensen:
Jag tycker inte DB, skall ha nytt kontrakt. Vill man ha en "hårding" i laget måste det finnas andra som kanske kan ta den rollen och spela hockey på SHL nivå.
Sven Tuta: Inte för att jag vet hur kompetent Gradin är, men att hela tiden anspela på hans vikt som att det skulle ha någon betydelse?
Roger Melin är ju inget fysfenomen direkt men man kan ju inte klaga på att han är en dålig tränare för det.
Det är ju helt sjukt att Byron spelade kvalserie sist han var här. Ja menar, jämför det laget med det vi hade i år. (Vet de va jämnare men ändå)