Truppen 15/16
Såg att han skrev "korkat resonemang" vilket är en annan sak, inget ord jag skulle använda, men inte detsamma som att påstå att någon är korkad.
jämtland:
Korkad är inget ord man bör använda tycker jag. Men gnällig kan man använda under förutsättning att man motiverar vad man tycker är "gnälligt".
J F K:
Nylander har ju en historik av själviska beslut.
När det gäller vad Svartvadet sagt är klart, uppfattar jag mer att han uttryckt att han har läget under kontroll. Dvs han förhandlar med en del spelare kollar av läget, stämmer av mot den trupp man har i dagsläget/budget etc. Intervjun efter kvalsegern verkar många ha uppfattat det som att han sagt att laget i princip är "klart" så uppfattade jag inte det han sa. Snarare att några viktiga pusselbitar var på plats. Vi kan ju leka med tanken att det var Huras, Ritchie och Welch, som var klara vid den tidpunkten.
Sedan var det tvunget så att det utåt sett hette att Toronto ville ha över nyllet.
Hade det varit tidigare, innan Shanahan tog över där, så hade vad som helst kunnat hända då Toronto var ökända för kortsiktiga, populistiska beslut.
Däremot har jag extremt svårt för osakligt gnällande. Saker som oftast behandlats hundra gånger redan.
Hade det varit så att Toronto verkligen velat kalla dit honom så hade jag förstått ditt argument, men nu gjorde inte Toronto det.
J F K:
Det är klart det alltid kan hända oväntade saker. Problemet i Nylander-fallet var att man först hävdade att avtalet sträckte sig över hela säsongen. När Toronto sedan kallade hem honom hette det helt plötsligt att MoDo inte kunde påverka detta.
Hade de sagt "Vi får låna Nylander på obestämd tid", alternativt "Nylander vantrivs och därför väljer vi att släppa honom" hade folk nog inte reagerat på samma sätt.
J F K: Men ta och lägg ner snacket om att andra är gnälliga och korkade. Snacka om osympatiskt förhållnigssätt till andras åsikter.
J F K:
Nu var dock inte mitt inlägg en attack mot Svartvadet eller MoDo, utan en förklaring varför vissa supportrar är oroliga. Svensson-supporten är knappast insatt i detaljerna kring olika avtal och kontrakt, utan ser bara "löften" som inte infriades. Kombinera det med att laget var helt odugligt och det är inte konstigt att folk blir oroliga.
Att jämföra otydliga överenskommelser med dödsfall i familjen tycker jag är direkt osmakligt.
Frontschwein: Problemet (och det har jag skrivit flera gånger) var att budgeten sänktes radikalt inför förra säsongen. Pengar som lovats Svartvadet försvann. Jag förstår att man som korkad supporter inte begriper att sådana saker gör det omöjligt att värva de spelare (och den spets) man vill och lovat, men tyvärr är det ett faktum.
Budgeten kommer att bli högre inför den här säsongen och vi kommer att på papperet få ett klart bättre lag.
Personligen tror jag en bättre tränarstab kommer att göra större underverk med laget än några miljoner. Djurgården som pengamässigt också hade en tunn trupp lyckades väsentligt bättre, medan ett mycket dyrare Leksand lyckades ännu sämre än Modo. Jag tycker att vi fick ut väldigt lite per krona och spelare förra säsongen, så min förhoppning är att Huras kan få laget att prestera som ett lag och faktiskt veta var man ska vara samt vad man ska göra på planen.
Bad_Brett: Det var väl aldrig så att Kabanov sades vara klar eller räknades med, trots att han enligt agenten var klar. (Då dök Skellefteå upp och dubblade lönen i de sista självande sekundrarna).
Toronto hade aldrig tagit tillbaka Nylander om inte Perra kommit in som coach heller. Det var aldrig den klubbens önskemål, men när Nylander (med rådgivare) fattade att han inte skulle få åka omkring som en primadonna som aldrig behövde göra hemjobbet krävde han en förflyttning. Om en spelare som skrivit kontrakt med Modo kommande säsong vägrar spela, är det plötsligt Svartvadets fel? Det händer flera gånger per säsong (även om det är oftare i lägre serier) att en spelare anger personliga skäl osv. Menar du alltså på fullaste allvar att det alltid är sportchefens fel då? Varför tog du i sådana fall inte upp att Svartvadet aldrig borde sagt att Skröder var klar när han i slutet av serien åkte hem till sin mammas begravning? Eller kanske Modo inte hade ett avtal med Skröder menar du?
Förtroende eller inte så är det ändå fullständigt korkat resonemang.
i mitt och många andras fall är oron pga att Svartvadet har lovat saker många gånger nu som sedan inte stämmer. Även idag verkar det vara ett velande hur mycket spets som ska värvas.
Ingen kunde väl undgå att se hur kopiöst mycket sämre fjolårets lag var jämfört med dom sex bästa och varken Norgren, Öberg eller Skröder är direkt yngre.
Vi har ett relativt oprövat målvaktspar där vår tilltänkte förstemålvakt var fjolårets andra. Personligen tycker jag Adam gjorde e n godkänd debut i SHL mrn absolut inte dominant på något vis.
Iof så var all spets vi värvat totalt uddlös med undantag av Nylander kanske, men den som inte känner oro trots den tidiga tiden på året kan jag tycka har lite skygglappar.
ALLA inköpta spelare från ifjol måste ersättas med minst en klass högre = dyrare.
har vi råd med det?
Jag vill inte se att laget ska bäras av grabbar som måste be Öberg langa kronan portion till dom
det upplägget fungerar bevisligen inte på den här nivån
MorganaLefaey:
Ja, visst är det så. Sedan försvinner effekten av exempelvis en Welch-värvning lite nu. Om han kommer, så kommer folk säga "Ja, det var som väntat". Kommer han inte kommer vi bli jättebesvikna istället.
Det vore nog bra om man kunde presentera något skojigt nyförvärv, för att som du säger, skapa lite intresse.
Bad_Brett: Tror också tjatet kan bero en del på att man vill ha något att surra om. Hur rolig är en Silly Season utan rykten och förvärv. Blir knappt prat om laget på jobbet. Nog önskar jag mig något som kan få en ett surra mer hockey när tid finns över.
Sen kanske "Värva nu!" om och om igen 22ggr inte direkt förskönar forumet.
J F K:
Kan väl till viss del förstå deras oro. Förra sommaren var det en massa snack om hur bra Kabanov trivdes i MoDo. Jag gissar att jag inte var den enda som fick intrycket av att det enbart var detaljer som skulle fixas.
Nylander skulle spela i MoDo hela säsongen hette det. Trots att Sportbladet (och Sawchuk här på forumet) tidigt gick ut och varnade för att Toronto troligtvis skulle plocka tillbaka honom i januari, betonade MoDo gång på gång att det var bestämt att han skulle spela där hela säsongen. Och det är strunt samma vem det var som var drivande till det. Poängen är att man sade att det fanns ett avtal, som i realiteten inte var annorlunda än vilken utlåning som helst.
Tjatet och gnället skvallrar helt enkelt bara om att förtroendet inte är speciellt högt för vår ledning.
Frontschwein: Jag förstår inte supportar. Det har skrivits spaltmeter om varför man inte kan presentera en spelare som är "klar". Trots det finns det människor som har kopiöst svårt att förstå det skrivna ordet. Varför ens vara med på ett forum på internet om man inte kan läsa det som skrivs?
Gusse:
Ingen som hört om modo lyckats få någon stor sponsor? Kanske foppa och nicoles smoothie företag? :)
Bobby Bultler tjänade $125 000 i AHL förra säsongen, enligt vår nya favoritsida.
Det kan röra sig om skattetekniska saker eller om det är spelare från Nordamerika finns det datum att förhålla sig till enligt de kontrakten. Det kan nog tyvärr dröja till juli innan vissa spelare kan presenteras.
Det verkar nästan här som om fansen hellre tar en dålig spelare som kan presenteras direkt än en bra spelare som man inte får/kan presentera samma dag.
Åke Westerlind: Enligt allehandas sillyseason uppdatering så var det enligt dom, Byron som hon syftade på.
Jag tror dock att det var någon annan men locket på som vanligt.
Åke Westerlind:
Var det inte då Byron Ritchie presenterades samma kväll också? Hon hade förmodligen fått veta att han skulle presenteras därav hennes lovord.
Rytter:
I trakterna runt jönköping verkar det som att han är klar för HV.
Det verkar dom helt övertygade om. Hoppas dom har fel...